|
Tråde med ligegyldige indlæg |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | ||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Emne: Tråde med ligegyldige indlæg Sendt: 17-April-2010 kl. 17:08 |
|
Jeg undrer mig til stadighed over, at f. eks. salgstråde kan ende i 2-4 sider, hvor brugere skriver direkte til hinanden, med indlæg som "Nå, hvad skal du så have i stedet for (indsæt navn her)". Der kan også blive spurgt til grunden for salget, og der kommer af og til andre kommentarer der har meget lidt med emnet at gøre. Det mener jeg ikke er i ret manges interesse.
Det er ofte værre i tråde uden for køb/salg/bytte.
Seneste eksempel er denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&PN=1&title=Onkyo-txsr-508-eller
Især de sidste 3-4 sider er spækket med indlæg der har meget lidt eller intet at gøre med 1. indlæg. Jeg får indtryk af at brugerne nærmest er i familie med hinanden, og hvis man kender hinanden så godt at man skal diskutere ting der ikke har noget med emnet at gøre, bør man i mine øjne gøre over pb.
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:16 | |
Jeg har nu ikke noget imod at mormor og morfar snakker lidt med hinanden igennem forummet
|
||
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6276 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:19 | |
Jeg synes også at det er i orden , at der i fex en salgstråd bliver spurgt til hvad vedkommne skal have i stedet . Det er jo et debat forum , og det kan godt blive for kedeligt hvis der bare er et bud ( KR ) og så er det det....
MVH
|
||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:23 | |
Det er jo en generel trend at disse brugere skriver tonsvis af meningsløse indlæg til hinanden, nærmest uanset hvilken tråd de befinder sig i. Derudover nægter de åbenbart at skære i deres citater, som besvares med én eller to linjer, så siderne bliver vildt lange. |
||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:27 | |
En god ting er netop at vi fast bruge af denne forum. kan havde de hyggelig med hinanden (selv om en gang en gang imellem ikke er enige) og det komme vel efter at vi har snakke igemme dette forum over lange tid, og derved faktisk har udviklet en for for venskab, det kan da ikke være en dårlig ting. Og netop gør dette forum til et god sted at være, hvor nye bruge følere sig velkomme. Redigeret af Startrek - 17-April-2010 kl. 17:28 |
||
len61
Guld medlem Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:30 | |
Det har nok noget med naturen i ordet "forum" som jo betyder noget henad samling,fixpunkt Ell.lign. I den forbindelse blev køb/salg/bytte opstartet som en slags appendix ,eller lynafleder på diverse indlæg ! Men derfor skulle man vel godt kunne,have et Evt. salg kørende uden alt, for megen "forurening" ,der er andre tråde! så man må appellere til PLI, jeg har selv kommet til at blande ting sammen et par gange, og hvis det tager overhånd må man jo lægge en besked til moderator ,det er Bla. det haner til for.
Ps.så er måske ikke lige FLarsen du skulle bruge som eksempel, han synes garanteret det er hyggeligt, ellers siger han garanteret fra. Redigeret af len61 - 17-April-2010 kl. 17:35 |
||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||
kaizer
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:33 | |
Hvorfor er det vigtigt at vide hvad folk skal have i stedet for?! Personligt er jeg ligeglad.
Jeg finder det kedeligt at der er mange indlæg uden relevans, især hvis den der spørger til hvad sælger skal have, ingen interesse har i at købe varen. Så er det bare spam. Det vigtigste er vel er varen bliver solgt, og jeg så gerne at det "bare" var bud der blev smidt i tråden. Spørgsmål der har relevans for køber (garanti, geografisk placering o. lign) er selvfølgelig velkommen, selv om det ville hjælpe en del hvis OP havde alle info med i sin salgstråd fra starten af.
Du har ret. Hvis det åbenbart er blevet en decideret trend, må det kunne laves om igen.
|
||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:36 | |
Moderator har skam nogle gange gået ind, når det har tage overhånd så det sker, men det er selvfølgelige et spørgsmål om man skal vælge det hårde line, som bl.a. www.hifi4all.dk drive, hvor der i stor stil blive censurer og delt advarsel ud, og bruge blive udlukke for et god ord, tro så bare ikke at dette forum ville blive et god sted at være i den lange løb. Men hvis man ikke er enige med emnet i en tråd, kan man jo bare lade være med at gå ind i denne tråd og hvis nok gør det, ja så udtørre denne tråd helt af sig selv, her kunne man laver en tid grænse hvor lang tid en tråd kan stå uden af blive brug, og når tide er gået, slette tråd automatisk. Redigeret af Startrek - 17-April-2010 kl. 17:40 |
||
kaizer
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:37 | |
Der er et underfora beregnet til alm. hyggesnak: http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=56&title=bruger-til-bruger
Brug det i stedet for, så os der ingen interesse har i kommentarer uden relevans kan slippe for at scrolle til det kommer et indlæg der rent faktisk har noget med emnet at gøre.
|
||
len61
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:42 | |
|
||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||
Startrek
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:45 | |
Ok det er så bare meget let, Moderator går bare ind i alle aktive tråde og slette alle kort eller indlæg der mere er i stil med normal snak og give disse bruge en stor ADVARSEL, eller udlukke en bruge (som fx. mig, som jo har det med at give lidt gas i nogle tråde i rent venskab), selvfølgelig har det nogle gang tage overhånd med det ske jo nogle gange. |
||
len61
Sendt: 17-April-2010 kl. 18:13 | |
Man har vel også en "forpligtigelse" ,som opretter af tråd at sige fra hvis man synes det er for meget (helst ikke hver gang man opretter) at sige fra, så man ikke er i tvivl, (Husk det er køb/salg/bytte vi snakker om) alle andre tråde er vel i princip åbne for saglig/sober debat!
|
||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |