|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Sir Fergie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 15-April-2010 kl. 21:20 |
|
Hej,
Jeg har fået trukket noget datakabel (CAT7), således jeg får netværk i flere rum.
Jeg har nu 5 løse ender, skal de "bare" kobles i en Switch eller?
Mvh
Jesper
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
jaeh enten i en router (hvis du ikke har en dhcpserver) eller en switch hvis du har en dhcp server.
hos mig har jeg mit moden fra antenneforeningen som går over i en router (wifi med 4 gigalan stik) og i den er der tilsluttet pt 3 strenge med 3 switche på som fordeler forbindelsen i hvert rum... alt er gigalan og cat7 kabler til switch.
iøvrigt velkommen til
kan iøvrigt supplere med jeg har købt disse switche http://www.shg.dk/Switches-og-hubs/TRENDnet-TEG-S80G.8-ports-Gigabit-Switch-2148112.html
og denne router http://www.shg.dk/Routere/Linksys-WRT610N-Wireless-Dual-N-Router-2115131.html (som godt kan købes billigere uden medieserverfunktionen.. den bruger jeg alligevel ikke) Redigeret af rhsin - 15-April-2010 kl. 21:59 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Hvis der skal Internet på også vil jeg KRAFTIGT anbefale at du anskaffer dig en router. Du får dermed også dhcp evt wifi og, med mange routere, flere funktioner.
BS
|
||
![]() |
||
Sir Fergie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() |
|
Tak for svarene. Jeg tror jeg vil samle netværkskablerne i en switch på loftet og trække dem ned i min Router på kontoret.
Jeg bruger Cat7 kabel. Jeg kan ikke finde nogle samlere/ender her til. Ved en af jer, hvad de hedder eller kan jeg bare bruge de almindelige til Cat5 og 6?
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
Jeg ville ikke tøve med at bruge en cat 6 konnector..... hvis den passer til størrelsen af kabel/ledere. Jeg formoder ikke du kommer til at køre 10 Gb over 100m som cat7 standarden tillader. Hvis du senere får behovet kan konnectorene skiftes (men så igen... det kommer også lidt an på prisen)
BS
|
||
![]() |
||
THMhome ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2008 Sted: Silkeborg, DK Status: Offline Point: 541 |
![]() |
|
Derfor, hvis det "bare" er et hjemmenet, hvor du skal køre 10/100/1000 Mbit hastigheder, til streaming, fildeling og browsing er det lige meget med CAT7 stik.
Bare køb nogle CAT6 og monter dem.
En router og en switch forskellige ting, MEN du kan sagtens få en "router" med access punkt, router og switch, plus andet indbygget. Så køb en "router" med mindst 5 port switch, den kan give dig det du skal bruge for at starte dit hjemmenetværk (som jeg går udfra at det er vi snakker om). Den Linksys der anbefales ovenfor er et godt valg.
|
||
M.V.H.
THMhome Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2 |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Nu er det jo altså ingen absolut nødvendighed med dhcp, men det kan da være en rar ting at have.
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
HE. Nej du har ret. Jeg skulle måske også have skrevet at man som det vigtigste får NAT med en router. Det mener jeg ikke man kan undvære i sit netværk hvis man ikke har en decideret firewall.
BS
|
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Jep, jeg kunne da heller ikke forestille mig, IKKE at have en router
![]() |
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
THMhome ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Maj-2008 Sted: Silkeborg, DK Status: Offline Point: 541 |
![]() |
|
En NAT router kan ikke erstate en firewall, men er det bedste alternativ. De fleste routere i dag har dog en eller anden form for firewall funktion indbygget også.
|
||
M.V.H.
THMhome Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kommer da helt an på HVORDAN de maskiner skal på internet. Hvis han vil sidde og surfe på internet fra dem alle, behøver han udelukkende en switch, afhængigt af udbyderen naturligvis.
At der så kan ligge nogle sikkerhedsmæssige ting i det, er en anden sag....
Men nu skriver trådstarter jo heller ikke noget om, hvor vidt han overhovedet skal på internet.
![]() |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du har ganske ret TMH, der sælges mange routere med NAT der også har SPI firewall.
Mit råd til OP er stadig. Hvis du skal have internet på dit netværk så brug en router (NAT og evt SPI). Meeeen det har OP også skrevet at han vil gøre, så der er vidst ikke mere kød på den sag ;-)
MVH BS
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |