Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
|
Emne: Final fantasy 13 Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:37 |
Nu kommer Final Fantasy om 5 dage Men jeg syntes ikke lige der er så meget hype omkring det her på Recordere DK ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Jeg har lige bestilt fra Zavvi til 35 £ (287 Kr.) Hvad med jer andre er der slet ikke nogen derude der glæder sig for vildt til det endelig kommer ?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 01:36 |
Mit skulle vist blive bearbejdet hos shopto.net - jeg har i hvert fald modtaget e-mail fra dem her i dag.
Det var egentlig meningen at jeg ville afmelde min pre-order, men nu kommer det alligevel så det er jo rart nok, men med GoW3 på trapperne og jeg lige har modtaget BC2 så der er nok at se til.
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 05-Marts-2010 kl. 03:30 |
Du finder ikke en større fan af serien her på forummet, men dét til trods, så køber jeg ikke spillet med det samme.
Jeg er i gang med at skrive speciale, og er alligevel midt i Fallout 3, så der er ikke rigtig plads til andet. Så er det jeg tænker, at jeg ligeså godt kan vente til den anden side af sommerferien, hvor det kan fås til halv pris.
Så er der også lige dét, at spillet lader til at blive lidt af en skuffelse. Famitsu gav det rigtigt nok 39/40 i alt, men ud fra hvad jeg har hørt om det (grundlæggende set er det ultra lineært, og består dårligt af andet end kampe og cutscenes, og der er ingen EXP eller noget der ligner), så virker det ikke som om det engang kan konkurrere med FFXII, som, trods mange kvaliteter, er et af seriens svageste spil. Så jeg har ikke ligefrem travlt med at erhverve mig FFXIII, til trods for at jeg har spillet samtlige spil med det samme de kom ud (pånær FFXI!), siden FFVII.
|
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 06-Marts-2010 kl. 09:23 |
SteffenD89 skrev:
Mit skulle vist blive bearbejdet hos shopto.net - jeg har i hvert fald modtaget e-mail fra dem her i dag.
Det var egentlig meningen at jeg ville afmelde min pre-order, men nu kommer det alligevel så det er jo rart nok, men med GoW3 på trapperne og jeg lige har modtaget BC2 så der er nok at se til. |
Hehe ja det er ved, at være noget af et luksus problem med alle de fede spil, der efterhånden er til PS3. Anyway mit FF13 blev afsent igår, så forhåbentlig har jeg det midt i næste uge
|
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 12:33 |
ja, mit det er ankommet til postomdelingen i Sønderborg kl06:15 imorges. Så enten er det derhjemme og venter ellers også har jeg det imorgen.
Jeg har også læst at det skulle være meget lineært, dog er personerne samt historien spændende.. Men med BC2 der stadigvæk mangler at blive gennemført er jeg lidt hard pressed for at spille det hele.
|
|
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 12:52 |
Kom med posten til formiddag Dejligt jeg skal afspadsere denne uge på job. Indtil videre er det rigtig godt. Grafikken er helt i top, og kampene er der fart over. Stemmeskuespillet er nogle gange fesent. Har dog kun spillet en lille time.
Redigeret af Sploink - 08-Marts-2010 kl. 12:55
|
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 10-Marts-2010 kl. 08:09 |
Nu har jeg spillet spillet i 4-5 timer og har fået mit først Eidolo (summon).
Historien er indtil videre interessant dog bare en smule forvirrende - det er som om de forventer at man har læst en masse baggrundsstof før spillet udkom - det er selvfølgelig også helt muligt at det bliver forklaret lidt bedre hen af vejen. Jeg tror dog lige at jeg vil læse manual igen for at se om der skulle stå noget der som kunne være vigtigt.
Kampsystemet er super flydende og lige til. Der er sket en del ændringer i det i forhold til de andre. Du styrer nu kun én spiller (lederen af den gruppe du er i) som du skal angribe med - men da det går så hurtigt som det gør er det helt fint med mig, desuden har du også muligt for at lave nogle paradigmeskift som ændrer alle spillers kampindstillinger (angreb/forsvar/healer/support osv), dette sker også super flydende og er meget smart. Jeg synes det er fedt. :)
Levelsystemet er indtil nu ikke noget fantastisk. Det virker lige pt. ikke som om der er den store frihed. Man har disse ringe (lidt a la FFX) som er fyldt op med stats og abilities som man så skal låse op for med point man optjener i kampene. Problemet er dog at disse ringe ikke er særligt store og du når at fylde den op før du egentlig kan fylde andre op, derved er der ikke mange muligheder i om man vil have en magiker eller kriger spiller.
Grafikken er simpelthen superflot, den er rigtig fed og de forskellige monstre og scenarier "stunning".
Alt i alt et godt spil, håber bare at levelsystemet åbner sig mere hen ad vejen. Der er dog lavet nogle væsentlige ændringer som jeg synes er fede nok.
|
|
sickchild
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
|
Sendt: 10-Marts-2010 kl. 14:39 |
Jeg fik også lige spilelt en 2-3 timer igår. og jeg er virkelig også vil med kamp systemet og historien indtil videre. men vil give dig ret steffenD89 jeg fattede heller ikke en skid i starten. men er stille og roligt begyndt at forstå mere og mere. men hvad en fal'Cie? jeg håber det bliver forklaret bedre i løbet af spillet ellers er jeg lidt tabt fra starten.
|
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 10-Marts-2010 kl. 15:40 |
Læs inde i datalogen løbende
|
sickchild
Guld medlem
|
Sendt: 10-Marts-2010 kl. 16:34 |
okay det kunne være man skulle gøre det. syntes bare det jeg lige har læst har været det samme som de har fortalt i selve spillet. men kan da godt være man kan få lidt mere info på denne måde.
|
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
|
Sendt: 10-Marts-2010 kl. 16:38 |
Du får ikke bare lidt info - du får meget...
(Men du får ikke "dette er, hvad en fal'Cie er")
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
sickchild
Guld medlem
|
Sendt: 10-Marts-2010 kl. 16:40 |
nu har jeg ikke spillet så langt ind i spillet. så ved selvfølgelig ikke om det bliver forklaret igennem spillet. Men syntes bare de andre ff spil var bedre til at give en forståelse for verden igennem snak og sådan i spillet, uden man skulle sidde og læse.
|