recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - spænding på antennestik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketspænding på antennestik

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lupin12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-August-2009
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: spænding på antennestik
    Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:03
Hej
Er der en der kan hjælpe mig  ?
Jeg har et philips lcd tv som jeg lige har sat til igen efter det har været pillet fra i 14 dage.
Da jeg sætter det til igen, "knalder" den hfi relæet.
Jeg har prøvet at kun sætte netledningen i og der sker ikke noget, jeg har også prøvet kun at sætte antenne ledningen til og der sker heller ikke noget.
Jeg kan stadig se dvd på det når jeg ikke sætter både netledningen og antenneledningen på.
Er der en der har et svar på dette eller hvad jeg skal gøre ?
Er det bedste at ringe til en tv mekanikker ?

På forhånd tak Wink

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:15
ved ikke om det kan slå et hfi relæ.. men på de fleste dvb-t tunere kan man sætte strøm på antenneledningen såfremt man har en aktiv antenne... tror måske lige det var her jeg ville kigge i første omgang.. på min pioneer skal man ind under dvb-t opsætning også er der en indstilling der hedder strøm eller antennestrøm såvidt jeg husker.. den bør være slukket
Mvh

René
Til top
lupin12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:25
Tak for hjælpen , men jeg har fundet fejlen, det er et helt nyt tv og jeg pillede bagbeklædningen af det og fandt et lille beslag der normalt sidder i toppen, den var faldet af og det var det der lavede fejlen .
Endnu en gang tak for hjælpen Wink
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:31
ok... det var da ellers en grim fejl... jeg ville da overveje om du ikke skulle reklamere over det.. (med mindre det er selvforskyldt) for sæt nu der er sket et eller andet som måske nedsætter holdbarheden på din skærm.. eller har haft andre følgevirkninger som du pt ikke har opdaget... om end ikke andet så har du det på skrift hvis det senere kan påvises at det er skyld i skærmen futter af
Mvh

René
Til top
lupin12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:45
Hej igen

Ja det kunne være at jeg som du skriver burde klage, jeg ved bare ikke hvordan de forholder sig til at jeg har haft det adskilt, nå men nu virker det jo , så alt ok.

MVH lupin12  WinkWink
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 14:35
Du må jo heller ikke skille sådam noget, så ryger garantien. Så forbliv hellere tavs.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu