recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox touch/nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsqueezebox touch/nas

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter Knudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: squeezebox touch/nas
    Sendt: 25-Maj-2010 kl. 21:22
Har lige indkøbt en squeezebox touch og en iomega(nas) kan ikke få dem til at arbejde sammen. Squeezeboxen kører radio fint og den virker også med min kontor pc. med iden var jo at pc ikke skulle stå tændt og at jeg kunne lægge min musiksamling over på netværk harddisken og høre den derfra. Hvad gør jeg forkert?
Til top
chrs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juli-2004
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 21:43
Jeg tror ikke du gør noget forkert, men prøv at slå firewall i routeren fra. Når du har fået kontakt kan du aktivere den igen
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 21:48
Du kan ikke bruge server-delen i Touch'en til at hente musik fra en netværksdisk. Serveren i Touch'en kan (indtil videre) kun bruge den indbyggede USB eller SD-kort som musiklager.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 21:49
Du skal vel have en NAS, hvor du kan instalerer Squeezecenter på. Det mener jeg ikke at man kan på en iomega NAS
Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2006
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 21:55
Korrekt som PerW skriver at den skal installeres på NAS'en og desuden skal det være minimum version 7.5.0 af Squeezebox server for at den fungerer med Touch.....ved dog ikke om det kan lade sig gøre på iomega NAS.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 22:21
Hvis det var for at slippe for tændt PC, så skal du vel ikke erstatte den med en tændt NAS, men bare tilslutte en USB hardisk direkte til USB-porten på Touch. Det er jo hele ideen med Touch'en

PS. Ved godt at Touch også kan bruges som de andre Squeezeboxe, dvs. op imod mysqueezebox.com eller en lokal squeezebox server installeret på en PC eller NAS. Men USB-løsningen er mere elegant.

Til top
Peter Knudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 22:28

Kan godt se hvad du mener med en tændt nas, men jeg kan godt lide tanken om ikke at skulle flytte noget fysisk når der skal lægges nyt musik på.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 22:37
Jamen så er du ude i at skulle "fuske" en squeezebox server installation på din Iomega NAS. Ved ikke om det kan lade sig gøre, og hvis det kan om det vil fungere tilfredsstillende.

For mit eget vedkommende ville en USB harddisk fungere fint, så tit lægger jeg heller ikke ny musik på. Godt nok skal du så sætte den til din computer, til gengæld får du så også en meget hurtigere forbindelse end du typisk har mellem PC og NAS.
Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2006
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 23:09

@Letten, man kan godt dele sin USB disk der er koblet til Touch'n ud på netværket og lægge musik direkte på den fra sin PC :-)

To see the USB drives and SD cards that are attached to your Squeezebox, or to enable sharing and set up an account to allow you to transfer files from your computer to your Squeezebox:

Go to Settings > Advanced > USB & SD Storage

Redigeret af BRAS - 25-Maj-2010 kl. 23:16
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 23:29
Ok, var usikker på om det var supporteret her i første version af softwaren. Men det gør det jo bare endnu mere attraktivt blot at bruge en USB disk med sin Touch.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu