|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() Sendt: 28-Maj-2010 kl. 14:33 |
Hej
Min kæreste og jeg står for at bygge hus, og i den anlednig vil jeg da gerne være lidt på forkant med tv og internet indretningen.
Jeg har pt. pio fladskærm, pio reciever, pio bluray og monitor audio 5.0 surround, og der kommer fibernet (midtjylland) i huset.
Hvad bør jeg være opmærksom på?
Indtil videre har jeg bestilt ekstra tomrør, så der er til alle rum, og mellem fladskærm og bluray/reciever.
PS. jeg har aldrig haft fibernet før, er det noget der dur? Jeg kan se, at der er et hav af underudbydere, hvilke bør man vælge? Redigeret af TvHomer - 28-Maj-2010 kl. 14:34 |
|
![]() |
|
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() |
Nå ja, og stuen bliver ca. 5,5*4,5, hvis det kan hjælpe nogen med ideer.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
husk et ordentligt rør til tv (50 mm) det er så bøvlet at montere et hdmi stik.
BS |
|
![]() |
|
![]() |
ok, er der andre fif?
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Dobbelt netværksstik i hvert rum fremført til xfelt (er et must idag)- multi rum musik? (sonos) - indbygningshøjttalere - styring af lys via fjernbetjæning - scenarielysstyring - tomrør til alle steder hvor det bliver aktuelt (har du) - trådløst netværk - Centralt styrede stikkontakter så nogle apparater kan tændes/slukkes ved døren. Der er mange muligheder og jeg ved at hvis jeg selv skulle bygge blev jeg en fattig mand :-)
BS
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Ang. fibernet: Det er bare fint, det kører bare ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() |
Akustikken ville jeg lige give en overvejelse |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Har boet et sted hvor vi havde fibernet fra energimidt inklusiv tv. Det er virkeligt nice at have samme upload som download istedet for sådan noget 10/1 som størstedelen af danskerne åbenbart godt vil finde sig i :)
Vil ikke kaldes deres net ustabilt men det net over okbber jeg har hos fullrate nu er mere stabilt. Tv ville nok få hos boxer istedet da deres box er utroligt ringe med et fornyligt opdateret bruger interface som virkeligt bare gør det hele meget dårligere! Det er dog en billig måde at få analogt kabel tv på mange fjernsyn. Husk når du trækker netværkskabel så skal det være cat6 kabel ellers kommer du bare til at udskiftte det om nogle få år. |
|
![]() |
|
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
![]() |
Hej
Har selv lige bygget nyt, så kan da dele lidt af mine overvejelser....... Har bygget det meste af mit op omkring kablet netværk og udstyr fra "Flexcabling" http://flexcabling.com/ Flexcabling er ikke et andet IHC system, men en måde at forbinde dit media udstyr på centralt, med -felt og alt (TV, Radio, Musik, Billeder, film) streamet igennem netværks kabel..... Får alt mit grej samlet i et 19" rack skab i mit bryggers, hvor tv og internet bliver fordelt til alle rum fra.... samt min nye NAS. Har været lidt.... livrem og seler typen, så der er faktisk 4 x netværksstik i alle rum - så skulle det være sikret ![]() Så beslut et central "media server rum".... træk tomrør derfra til alle rum... helst 3/4" rør, da 1/2" kan blive lidt tight, og undgå skarpe knæk på disse. Er du nørdet nok, så kan du også trække et separat "strømkabel" fra egen gruppe til dit anlæg.... kræver at du ved nogenlunde hvor dit anlæg skal stå..... Jeg har trukket et 2,5kva til mit anlæg fra egen gruppe.... aner ikke om jeg vil kunne høre forskel, men de få krpner det koster i en ny installation, så var det da forsøget værd! Stort tomrør i væggen fra anlæg til tv og projektor.....som sagt ovenover så sats på minimun 50 mill, da et strømkabel og lidt hdmi hurtigt fylder..... Har selv 50 mill med strøm, 2 x HDMI og et netværkskabel.....og det var tight, men flot nu da alle kabler er skjult. Skal du bruge scart, så skal du højere op i dimension. Overvej en mediaserver eller en NAS til streaming af media.... Lysindfald..... skal du kunne dække af og gøre rummet mørkt, så kan det også tænkes ind nu... Kan til musik anbefale Sonos i hele huset, evt krydret med indbygningshøjtalere.... WAF AKUSTIK....meget vigtig og meget nemmere i nybyggeri end at fixe bagefter. Jeg bruger akustik gips (ser fedt ud og virker) og i slyngelstuen med anlæg og TV har jeg faktisk smækket gulvtæppe på.... det virker! Mine tanker pt....kommer måske på mere.... lykke til! Mvh |
|
![]() |
|
staalorm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
Kan helt klart også kun tilslutte mig LBA75 udsagn. anskaf dig et NAS. det bliver du glad for. og ja installer eventuel et Sono's system. Alternativ hvis du har Iphone og en del gamle maskiner stående. Så brug i stedet XBMC til det samme. Er MEGET billigere end Sonos.
Lav et x-felt i kælderen hvor du samler alt netværkskabling. |
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Undskyld jeg lige tager en OT, men LBA75, hvad er forskellen på IHC of Flexcabling hvad angår Netværk?, er der noget jeg har overset, fordi jeg kan ikke se den store forskel... Redigeret af ridderdk - 02-Juni-2010 kl. 00:14 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |