|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Tunfisken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
![]() Sendt: 31-Maj-2010 kl. 18:03 |
|
Hej jeg overvejer at købe den nye samsung led 55" 3D skærm, som surround reciever bruger jeg en Onkyo sr 507 model (5.1 kanals) feks hvad kan DENON AVR 1611 gøre bedre/anderledes end min Nyindkøbte Onkyo sr 507??
SKAL jeg udskifte den hvis jeg skal opleve 3D effekt? jeg er lidt på herrens mark her, for den understøtter jo heller ikke HDMI 1,4 (har også læst jeg skal ha nye HDMI kabler 1,4)
Hvad gør jeg? skal jeg virkelig allerede ud og investere i en ny reciver også? hvis jeg skal ha god 3D effekt hvis jeg køber den nye samsung skærm?
På forhånd tak Redigeret af Tunfisken - 31-Maj-2010 kl. 18:16 |
||
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
||
![]() |
||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|
Nej, du skal ikke have nye kabler, med mindre du skal overføre et netværkssignal igennem dem. De fleste vil ikke gøre det, og derfor kan de fint "nøjes" med de kabler, de allerede har.
Har du en afspiller, der understøtter 3D, for det gør PS3 ikke i øjeblikket? Du behøver ikke udskifte receiver for at få 3D. Du kører bare signalet direkte til dit tv, og kører optisk ud til receiveren for lyd.
|
||
![]() |
||
Tunfisken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
![]() |
|
Jeg har ikke 3D afspiller endnu, venter til opdateringen kommer til min PS3 men dvs jeg behøver ikke købe ny reciver for at få samme 3D effekt? Men hvis jeg nu vil gå på nettet med skærmen, så SKAL jeg vel have ny oder was?
|
||
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
||
![]() |
||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|
Du kan sagtens gå på nettet uden at bruge HDMI 1.4 til det.
HDMI 1.4 tillader bare, at apparaterne, som er udstyret med HDMI 1.4 deler netværksforbindelsen. Hvis du kun skal på nettet med dit TV, og du kobler tv'et med et separat kabel eller trådløs adapter, har du ingen problemer. Hvis du kobler din afspiller direkte til TV'et, har du ingen grund til at købe en ny receiver. EDIT: læs her om HDMI 1.4: I øvrigt kan du finde meget info selv. Google er din ven.
![]() Redigeret af PhDream - 31-Maj-2010 kl. 19:09 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej igen
Jeg havde nu tænkt mig at koble min PS3 igennem reciever som så går til TV ellers kan jeg vel ikke gøre brug af mit surround?
|
||
Optoma HD141X
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
[QUOTE=Tunfisken]Jeg har ikke 3D afspiller endnu, venter til opdateringen kommer til min PS3 men dvs jeg behøver ikke købe ny reciver for at få samme 3D effekt? Men hvis jeg nu vil gå på nettet med skærmen, så SKAL jeg vel have ny oder was? [/QUOTE]
3D kommer jo fra afspilleren og TVet, ikke fra Reciveren. Hvad har WebTV funtionen at gøre med Reciveren.?
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja 3D kommer fra afspiller og TV men min afspiller skal jo gå igennem Recieveren så jeg også får min surround med, det er mere det jeg tænkte på om jeg så SKAL udskifte Reciever til 1,4 med 3D?
Der står jo på alle de nye recievere at de har 3D, så det har min onkyo 507 jo så ikke
|
||
Optoma HD141X
||
![]() |
||
![]() |
|
Det har jeg allerede svaret på.
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() Ellers investere jeg sgu bare i en ny reciever hvis det blir alt for besværligt så er vi da ihvertfald ude over det problem
![]() |
||
Optoma HD141X
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Din PS3 har et Toslink udgang til lyden, så der er jo ikke noget problem, som også Ph Dream har svaret i sit indlæg fra 19:01.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() MEN hvis jeg skal undgå at ha endnu flere kabler liggende og flyde, så er sidste mulighed altså udskiftning til Reciever 1,4 HDMI som kan klare det hele igennem EET kabel?
|
||
Optoma HD141X
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7183 |
![]() |
|
Men Toslink giver desvære ikke HD Lyd !!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |