recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Projektor?

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Projektor?
    Sendt: 03-Juni-2010 kl. 19:47
Jeg har været i Hifi klubben og jeg køber projektor i stedet for TV, jeg er blevet overbevist

Men hvilken en anbefaler i? jeg fik gode salgstaler for en HD20 men jeg betlaer for en god en til at starte med

Hvad med W6000 mod HD82? de koster det samme men HD82 skulle være ekstrem støjsvag

Hvad siger i? og jeg fik anbefalet et lærred (fastrammet) til omkring 6000 kr fra lissau.dk på 90" jeg skal ik have større i min stue. Lærrede hed LS frame, det andet lærred var et C75 man kunne rulle op

Gode råd søges
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 20:45
Hvordan med lysforhold, forstår du skal bruge den i din stue?
Kan du mørklægge helt, hvilken farve er væggene?
Skal du kun bruge den til film eller er der en familie der også skal se almindeligt fjernsyn på den?

Redigeret af FNørd - 03-Juni-2010 kl. 20:46
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Hvordan med lysforhold, forstår du skal bruge den i din stue?
Kan du mørklægge helt, hvilken farve er væggene?
Skal du kun bruge den til film eller er der en familie der også skal se almindeligt fjernsyn på den?
Hej min stue er lille, projektoren kommer til at stå 3,80 fra væggen. Min stue er hvis med rød mørk forvæg (dvs der hvor lærred skal være) Jeg har normalt ALTID mørke gardiner for vinduerne da jeg bor i stuen, jeg hader simpelthen folk kan glo ind så derfor er min stue nok det man betegner som MØRK. Mig og min kæreste ser rigtig mange film og serier på dvd, så det blir jo det primære men den kommer også til at blive brugt til alm tv kiggeri, og ja jeg ved godt det slider på den men herregud kan godt leve med udskiftning af lensen eller pæren! når den tid kommer :)
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
SURROUND -
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:08
Hvis du kan kontrollere lyset, så vil et hvidt lærred, f.eks. Lissau's truecolor nok være fint :)
W6000 skulle have meget lys, så den kan du køre i eco mode, dvs. mindre lys og mindre støj.
Den skulle også kunne kalibreres så farverne bliver gode.
Hvis du er interesseret i en pakkeløsning, så prøv Otto fra AV-Precision.
Seneste oplevelse har været sammen med p.las, hvor vi kunne konstatere at vi har forskellige lærreder; MEN rigtige til vore forskellige forhold!
For mit vedkommende er det efter råd fra Otto.
Jeg vil tro han kan give dig et fornuftigt tilbud på projektor, lærred og kalibrering.
God fornøjelse - og nu til filmen :D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:37

Jeg forhører mig lige hos ham, skal jeg bare kontakte ham igennem den der hjemmeside? tak for svarene, dvs DU anbefaler W6000 frem for HD82?

Kommer ham otto så hjem til en og kalibrere? oder was, og hvad menes der med at jeg kan styre lyset? Du skriver også at w6000 skal ha meget lys?? så jeg kan køre den i eco mode? hvad menes der her? :)
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
SURROUND -
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:37

du bør få demo af dem begge og selv vurdere billed kvaliteten,

det er trods alt din egen smag og behag der skal gøres glad :-)
Hvis du spørger hvad vi anbefaler af de nævnte typer,
så er min personlige smag at HD82 er bedst, jeg ved at andre syndtes at W6000 er bedre,
men igen kik lige lidt rundt på dette forum, der er 10 tråde om netop disse projektore,
læs de tråde igennem..
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:46
Du bør klart se på begge to! Jeg har selv lige valgt en HD82, den falder mere i MIN smag og så siger den stortset ingenting... Skulle gerne kunne hente den imorgen på åboulevarden Smile

God jagt!
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

Jeg forhører mig lige hos ham, skal jeg bare kontakte ham igennem den der hjemmeside? tak for svarene, dvs DU anbefaler W6000 frem for HD82?

Kommer ham otto så hjem til en og kalibrere? oder was, og hvad menes der med at jeg kan styre lyset? Du skriver også at w6000 skal ha meget lys?? så jeg kan køre den i eco mode? hvad menes der her? :)

Det jeg forsøger er at skabe en forståelse for, ER at der er forskellige faktorer der har indflydelse.
Jeg kender kun disse projektorer her igennem og ikke ved selvsyn.
Kalibrering foregår efter opsætning når projektoren har kørt ca 200 timer.
w6000 har så meget lys at man kan skrue ned i eco-mode og derved få mindre støj.
Formentligt skal du sammenligne støjniveau på HD82 i normal mode, med w6000 i eco mode.
Anbefaler dig at kontakte Otto og overfor ham beskriver hvad du ønsker.
Årsagen til det er at jeg fornemmer at du er på vej i Hi-Fi klubben efter en pakkeløsning og jeg mener Otto her er konkurrencedygtig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

Du bør klart se på begge to! Jeg har selv lige valgt en HD82, den falder mere i MIN smag og så siger den stortset ingenting... Skulle gerne kunne hente den imorgen på åboulevarden Smile

God jagt!
Jeg har lige været derinde idag Tongue
Jeg kan dog se at Db noise på HD82 er 22 hvor den er 34 på Benq w6000. åboulevarden har begge projectorer, men jeg er selvfølgelig interesseret i en der IKKE larmer, for jeg sidder jo stortset lige under den Tongue Men igen hvis w6000 er så meget stærkere på lystyrken at man kan skrue den ned så det svarer til det samme jamen så er det jo pest eller kolera Big smile Jeg er sgu lidt i tvivl om hvilken en! Men jeg HAR besluttet mig for at kaste mig ud i projektor verdenen. Så jeg har droppet 3D lige PT der er alligevel heller ikke noget materiale nu.

Hvor meget kan man spare på en pakkeløsning? jeg er ikke interesseret i et dyrt motorlærred, jeg vil bare ha et normalt et, er lidt i tvivl om det skal være fast ramme eller et C75 som man kan hive op?? hvad siger i
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
SURROUND -
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 22:56
Hvis det er muligt, så fast-ramme at fortrække i forhold til C75, da det er meget bedre udspændt
Get HIFI or die trying c",
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 01:56
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

Oprindeligt skrevet af pmalm pmalm skrev:

God jagt!
Jeg har lige været derinde idag Tongue
Jeg kan dog se at Db noise på HD82 er 22 hvor den er 34 på Benq w6000. åboulevarden har begge projectorer, men jeg er selvfølgelig interesseret i en der IKKE larmer, for jeg sidder jo stortset lige under den Tongue Men igen hvis w6000 er så meget stærkere på lystyrken at man kan skrue den ned så det svarer til det samme jamen så er det jo pest eller kolera Big smile Jeg er sgu lidt i tvivl om hvilken en! Men jeg HAR besluttet mig for at kaste mig ud i projektor verdenen. Så jeg har droppet 3D lige PT der er alligevel heller ikke noget materiale nu.

Hvor meget kan man spare på en pakkeløsning? jeg er ikke interesseret i et dyrt motorlærred, jeg vil bare ha et normalt et, er lidt i tvivl om det skal være fast ramme eller et C75 som man kan hive op?? hvad siger i

BenQ W6000's dynamiske iris har det med at lave en meget høj pivelyd når den arbejder i bestemte scener, så hvis du sidder under den vil det nok genere dig. Man kan selvfølgelig vælge at slå den fra, men så mister man noget af sortniveaut og kontrasten. Ellers en fin projektor og siger ikke meget i eco mode.
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 12:49
>Ellers en fin projektor og siger ikke meget i eco mode.
netop.. og hvem køre i normal mode ? og tager solbriller på ?
eller har i 4m lærreder ? jeg syndtes at eco mode er rigeligt til mig,
på min AE4000 selv i eco mode kan det godt gøre lidt ondt i øjnene, når der kommer et helt hvidt billede, når det har været mørkt i et stykke tid.
Det er være hvis man er godt træt efter en lang dag,,
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu