|
Hvilken Projektor? |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | ||
Tunfisken
Guld medlem Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
Emne: Hvilken Projektor? Sendt: 03-Juni-2010 kl. 19:47 |
|
Jeg har været i Hifi klubben og jeg køber projektor i stedet for TV, jeg er blevet overbevist
Men hvilken en anbefaler i? jeg fik gode salgstaler for en HD20 men jeg betlaer for en god en til at starte med
Hvad med W6000 mod HD82? de koster det samme men HD82 skulle være ekstrem støjsvag
Hvad siger i? og jeg fik anbefalet et lærred (fastrammet) til omkring 6000 kr fra lissau.dk på 90" jeg skal ik have større i min stue. Lærrede hed LS frame, det andet lærred var et C75 man kunne rulle op
Gode råd søges
|
||
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 20:45 | |
Hvordan med lysforhold, forstår du skal bruge den i din stue?
Kan du mørklægge helt, hvilken farve er væggene? Skal du kun bruge den til film eller er der en familie der også skal se almindeligt fjernsyn på den?
Redigeret af FNørd - 03-Juni-2010 kl. 20:46 |
||
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
||
Tunfisken
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:01 | |
|
||
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
||
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:08 | |
Hvis du kan kontrollere lyset, så vil et hvidt lærred, f.eks. Lissau's truecolor nok være fint :)
W6000 skulle have meget lys, så den kan du køre i eco mode, dvs. mindre lys og mindre støj. Den skulle også kunne kalibreres så farverne bliver gode. Hvis du er interesseret i en pakkeløsning, så prøv Otto fra AV-Precision. Seneste oplevelse har været sammen med p.las, hvor vi kunne konstatere at vi har forskellige lærreder; MEN rigtige til vore forskellige forhold! For mit vedkommende er det efter råd fra Otto. Jeg vil tro han kan give dig et fornuftigt tilbud på projektor, lærred og kalibrering. God fornøjelse - og nu til filmen :D
|
||
Tunfisken
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:37 | |
Jeg forhører mig lige hos ham, skal jeg bare kontakte ham igennem den der hjemmeside? tak for svarene, dvs DU anbefaler W6000 frem for HD82? Kommer ham otto så hjem til en og kalibrere? oder was, og hvad menes der med at jeg kan styre lyset? Du skriver også at w6000 skal ha meget lys?? så jeg kan køre den i eco mode? hvad menes der her? :)
|
||
Optoma HD141X
||
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:37 | |
du bør få demo af dem begge og selv vurdere billed kvaliteten, det er trods alt din egen smag og behag der skal gøres glad :-)
Hvis du spørger hvad vi anbefaler af de nævnte typer,
så er min personlige smag at HD82 er bedst, jeg ved at andre syndtes at W6000 er bedre,
men igen kik lige lidt rundt på dette forum, der er 10 tråde om netop disse projektore,
læs de tråde igennem..
|
||
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
||
pmalm
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2007 Sted: 3400, DK Status: Offline Point: 433 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:46 | |
Du bør klart se på begge to! Jeg har selv lige valgt en HD82, den falder mere i MIN smag og så siger den stortset ingenting... Skulle gerne kunne hente den imorgen på åboulevarden
God jagt!
|
||
Mvh Peter
LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS. |
||
FNørd
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:47 | |
Det jeg forsøger er at skabe en forståelse for, ER at der er forskellige faktorer der har indflydelse. Jeg kender kun disse projektorer her igennem og ikke ved selvsyn. Kalibrering foregår efter opsætning når projektoren har kørt ca 200 timer. w6000 har så meget lys at man kan skrue ned i eco-mode og derved få mindre støj. Formentligt skal du sammenligne støjniveau på HD82 i normal mode, med w6000 i eco mode. Anbefaler dig at kontakte Otto og overfor ham beskriver hvad du ønsker. Årsagen til det er at jeg fornemmer at du er på vej i Hi-Fi klubben efter en pakkeløsning og jeg mener Otto her er konkurrencedygtig.
|
||
Tunfisken
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 21:59 | |
Jeg kan dog se at Db noise på HD82 er 22 hvor den er 34 på Benq w6000. åboulevarden har begge projectorer, men jeg er selvfølgelig interesseret i en der IKKE larmer, for jeg sidder jo stortset lige under den Men igen hvis w6000 er så meget stærkere på lystyrken at man kan skrue den ned så det svarer til det samme jamen så er det jo pest eller kolera Jeg er sgu lidt i tvivl om hvilken en! Men jeg HAR besluttet mig for at kaste mig ud i projektor verdenen. Så jeg har droppet 3D lige PT der er alligevel heller ikke noget materiale nu.
Hvor meget kan man spare på en pakkeløsning? jeg er ikke interesseret i et dyrt motorlærred, jeg vil bare ha et normalt et, er lidt i tvivl om det skal være fast ramme eller et C75 som man kan hive op?? hvad siger i
|
||
Optoma HD141X
||
Emilos88
Guld medlem Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
Sendt: 03-Juni-2010 kl. 22:56 | |
Hvis det er muligt, så fast-ramme at fortrække i forhold til C75, da det er meget bedre udspændt
|
||
Get HIFI or die trying c",
|
||
s0ad
Super bruger Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 490 |
Sendt: 04-Juni-2010 kl. 01:56 | |
BenQ W6000's dynamiske iris har det med at lave en meget høj pivelyd når den arbejder i bestemte scener, så hvis du sidder under den vil det nok genere dig. Man kan selvfølgelig vælge at slå den fra, men så mister man noget af sortniveaut og kontrasten. Ellers en fin projektor og siger ikke meget i eco mode. |
||
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 04-Juni-2010 kl. 12:49 | |
>Ellers en fin projektor og siger ikke meget i eco mode.
netop.. og hvem køre i normal mode ? og tager solbriller på ? eller har i 4m lærreder ? jeg syndtes at eco mode er rigeligt til mig,
på min AE4000 selv i eco mode kan det godt gøre lidt ondt i øjnene, når der kommer et helt hvidt billede, når det har været mørkt i et stykke tid.
Det er være hvis man er godt træt efter en lang dag,,
|
||
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |