recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Silverlight streaming ikke flydende
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSilverlight streaming ikke flydende

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: Silverlight streaming ikke flydende
    Sendt: 14-Juli-2010 kl. 10:08
Hejsa.

Min Win 7 HTPC bruges ofte til online streaming - mest via Sputnik. For nogle måneder siden introducerede Tv2 så en ny afspiller baseret på MS Silverlight - dette skulle naturlivis prøves. Jeg fandt til min forundring ud af, at billedet hakkede en del mere end ved den gamle TV2 afspiller. Nu har, blandet andet Tv2, valgt at køre udelukkende med Silverlight og fjernet den gamle afspiller. Dette betyder for mig, at jeg knap nok gider benytte Sputnik, da alt det konstante billede-hakkeri bare ikke er acceptabelt - det kører bare ikke flydende nok. Min processor er omkring 50% belastet under streaming, hvilket forekommer som meget, men mener dog ikke det kan være årsagen. TV2 kan/gider ikke komme med løsningsforslag ud over at henvise til deres guide.

Jeg nægter at tro, at Silverlight teknologien bare ikke er bedre og vil derfor spørge om der er nogle bud på årsagen:

Min HTPC specifikationer:

Win7 32bit
ATI Radeon HD 3200
AMD Athlon Dual Core 4850e 2,5 GHz
2 GB RAM

Nogle teorier? Embarrassed
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 10:26
Kunne være det er samme problematik som i denne tråd:

Længere inde i tråden er der en anvisning på hvordan man midlertidigt løser problemet:
"There appears to be an incompatibility between the Microsoft codecs in Windows 7 and BBC-HD (and other broadcasters too I understand). This causes some image corruption on all platforms I have tested, but on ATI hardware it results in continuous corruption which renders BBC-HD unwatchable. For anyone looking for a solution to this problem keep an eye on the microsoft knowledgebase article KB2008334. In the meantime, there is a work-around, as long as you have a sufficiently powerful CPU - disabling GPU accelerated H.264 decoding. To do this requires a registry edit...
  • Run regedit
  • Browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\
  • In video there will be several subkeys. One of these is for your graphics card. To locate it you will have to look through each in turn - each will have a video folder inside it. The "service" value inside the video key is the clue you need - I have several that start RDP which is presumably related to remote desktop so they're not right. I also have one which is called atikmdag. This is the one!
  • When you've found the correct subkey of video expand the key 0000 (if you've got the wrong one you probably wont be able to expand 0000)
  • Expand "UMD" and then "DXVA"
  • Create a new string value called VForceUVDH264
  • set the value to 0
  • Reboot. Test BBC-HD. You will get 5-10 seconds of initial corruption but playback should then become normal and should remain that way thereafter
This tweak will disable gpu acceleration of playback of all H.264 files - so if you have a blu-ray collection you're going to be decoding with the CPU - expect much higher CPU usage. Any modern dual-core CPU should be plenty capable however.

Once Microsoft issue a fix for this problem simply go back into regedit and delete the key to restore normal functioning."

http://jonscaife.blogspot.com/2009/12/temporary-workaround-for-ati-7mc-bbc-hd.html
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 10:55
Hej MCenterfreak - det tror jeg ikke er tilfældet - mener ikke BBC-HD (eller andre HD-kanaler for den sags skyld) har noget med Silverlight at gøre.... - dit omtalte problem er vel et issue i forhold til MPEG 4 HD og ATI....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 11:07
Nu kender jeg ikke TV2s format, kunne være det var MPEG4. Jeg hæftede mig ved at du havde et ATI Grafikkort, så måske var det samme problem
Jeg går ud fra at selv om man bruger Silverlight, så benyttes der vel stadig et Codec bagved? 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 11:49
Hmm, kan ikke afvise at du kunne have ret - jeg kender for lidt til Silverlight og TV2's format - jeg tvivler dog på det er det samme problem som MPEG 4 HD tv-signalet (mener iøvrigt kun dette problem var i forhold til DVB-T) - men kan ikke afvise det og vil da overveje at prøve Smile
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 11:57
jup. vil også umiddelbart sige kombinationen af dxva, ati 3200 og silverlight er ikke alt for god kombo. der har generelt været meget store problemer med lige netop radeon 3200 og dens manglende evner til at vise noget ordentlig video i ordentlige opløsninger. (men sputnik viser vist kun SD? - det er dog nok når silverlight kommer med ind i blledet at det går galt)
Prøv eventuelt hvis du har mulighed for det at skifte til et billigt grafikkort med et radeon 4550, så skulle du vist ikke behøve at skifte drivere, hvis du bruger catalyst driverne.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 13:28
Ja, TV2 sputnik sender kun i SD. Overvejer virkelig, som I også foreslår, at skifte grafikkort. Nogen andre grafikkort-anbefalinger i forhold til online streaming og HD TV?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 13:40
Nu ved jeg ikke hvad du ellers bruger pcen til, men hvis det kun er til HTPC, så er det vel billigst at købe enten et Atom/Nvidia bundkort, eller en af de nye bundkort til en Intel I5/I3 cpu med integreret grafik. Det sparer en del strøm i forhold til et bundkort med seperat grafikkort
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 15:25

Det er en dedikeret HTPC. Jamen tak for jeres tips - jeg vil nok fordybe mig i de nævnte grafikkort og famle mig frem til mit VISAkort Smile

Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 03:34
Check lige kravene til silverlight (http://www.microsoft.com/silverlight/faq/#sys-req) inden du løber ud og køber et nyt grafikkort - tror desværre ikke det bliver bedre med et nyt. Silverlight kan køre 1080p uden DXVA (har testet det med Intel G33/E2160 1,8GHz).
Jeg har vist et ATI 3200 i en anden pc som jeg kan prøve det på hvis det skal være.

Edit: prøv at skrive til sputnik med det du skriver, og så lige pæn en hentydning til at du ikke vil købe når det ikke virker (uden at rakke ned på dem Wink). Det kunne godt lyde til at Silvelight-applikationen ikke er lavet helt optimalt (ved dog ikke om de anvender Smooth Streaming på sputnik).

Redigeret af michael9000 - 15-Juli-2010 kl. 03:42
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Check lige kravene til silverlight (http://www.microsoft.com/silverlight/faq/#sys-req) inden du løber ud og køber et nyt grafikkort - tror desværre ikke det bliver bedre med et nyt. Silverlight kan køre 1080p uden DXVA (har testet det med Intel G33/E2160 1,8GHz).
Jeg har vist et ATI 3200 i en anden pc som jeg kan prøve det på hvis det skal være.

Edit: prøv at skrive til sputnik med det du skriver, og så lige pæn en hentydning til at du ikke vil købe når det ikke virker (uden at rakke ned på dem Wink). Det kunne godt lyde til at Silvelight-applikationen ikke er lavet helt optimalt (ved dog ikke om de anvender Smooth Streaming på sputnik).

Tak for linket - det skal jeg da lige nærlæse. Du er bestemt MEGET velkommen til at teste med dit ATI 3200, hvis det ikke er for meget bøvl.

Jeg er ærlig talt meget træt af TV2 Sputnik support - jeg har haft skrevet nogle gange og detaljeret beskrevet mit problem - sidse gang fik jeg en kort besked hvor der stod noget i retning af "Vi beklager at du ikke er tilfreds - vi kan stoppe dit abbonnement hvis du ønsker dette?"
Det er jo ikke ligefrem derfor man bruger tid på at skrive til dem - man skriver jo for at få hjælp til en løsning på problemet, hvilket også må være i deres interesse...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 13:32
men tv2-supporten er næppe hardware/software supportere. De er ansat til at supportere selve applikationen. hvis man selv har pillet ved systemet så det ikke kan køre applikationen tilfredsstillende, så er det vel næppe deres skyld? og du kan da ikke forvente at de skal kunne supportere din opsætning, fordi du ikke kan få det til at spille?

Derudover er jeg så en sjat bekymret for at de vælger silverlight. var heller ikke glad for at de brugte flash før, men jeg vælger så godt nok også ikke at bruge deres tjeneste, og har yousee men har absolut ingen planer om at køre deres webtv løsning.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu