recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - afsplning af MP4 filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketafsplning af MP4 filer

Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Emne: afsplning af MP4 filer
    Sendt: 16-Juli-2010 kl. 20:35

Hej

Hvilke afspillere kan afspille MP4 filer.

Jeg har købt sådan et lille fint sony bloggie camera for og få noget der var lidt bedre en mit andet gamle video8.

Problemet er den at der ikke er noget digital udgang på det så det skal igennem computeren og ja der kan filerne jo godt afspilles men vil da gerne have filmene over på dvd så jeg slipper for at sætte computeren til tv’et  hver gang og også hvis nogle i familien ska have optagelserne.

Jeg tænkte det jo vel nok er nogle afspillere der kan afspille de her MP4 filer men alle dem jeg har prøvet er der ingen der vil.

Der er nyere dvd afspillere der skriver at de kan sfspille MPEG4 filer men er det ikke det samme??

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 20:43

For at få dem til at køre på en DVD, så skal de jo konverteres til DVD format, det skulle NERO kunne klare, tiden det tager kommer an på filstørrelsen men det kan tage sin tid. Nogen afspillere kan også køre MPEG2 eller 4, så der kan også konverteres til et af de formater.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

Der er nyere dvd afspillere der skriver at de kan sfspille MPEG4 filer men er det ikke det samme??

En MP4 container (fil) vil normalt indeholde AVC/H264 video AAC lyd. En nyere hardware media player kan afspille det. Eksempler: Popcorn Hour, TviX, mange mobiltefoner, iPod-lignende media players med display, etc etc etc.

Når en almindelig DVD afspiller kommer med MPEG4 understøttelse, er det normalt DivX/XviD som er implementeret. Det hedder formelt MPEG4 Part II ASP, mens du i virkeligheden har behov for MPEG4 Part 10 (AVC/H264).

MPEG4 er ikke bare MPEG4...

Som altid kan der være undtagelser, så RTFS er vejen frem (read the fucking specs).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 21:15
Det lyder noget vanskeligt og få dem på skiver så de kan afspilles på tv uden computer.
 radiomanden.  jeg har nero men den vil bare ikke køre i wista eller windows 7.
jeg kan ikke finde ud af og handle på nettet så jeg har ikke kunnet købe en ny så jeg har ashampo brænderprogram som ikke kan desværre.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 21:28

At handle på nettet er uhyre nemt, søg på produktet, så finder du det Download det, og køb en licens, med dit betalingskort. Ligeledes med f.eks et TV find det på forhandlerens hjemmeside  bestil og betal med kort. Ikke alt behøver at være nethandel, men man kan ikke være uden det, hvad skulle man f.eks gøre uden E Bay.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 13:27

Det lyder noget vanskeligt og få dem på skiver så de kan afspilles på tv uden computer.
 jeg kan ikke finde ud af og handle på nettet så jeg har ikke kunnet købe en ny så jeg har ashampo brænderprogram som ikke kan desværre.
Det er faktisk meget enkelt og du behøver ikke at købe noget.
Der findes mange gratis programmer, som kan lave en DVD ud fra en mp4 fil.
Et meget nemt fås fra http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-Video-to-DVD-Converter.htm
Du kan også prøve programmer som 'DVDflick', DVDstyler', 'The Film Machine' og se om du måske synes bedre om dem.

Erik Helmer Nielsen
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 18:24

radiomanden.  jeg har nero men den vil bare ikke køre i wista eller windows 7.

Hvilken version har du? Jeg har Nero 8 og den virker uden problemer på min win7 64bit computer.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 19:22

Hej Erik.

ja programmet er meget enkelt og det virker men desværre er det ikke andet son en hak video så jeg må lige prøvet et af de andre programmer også.

jeg ved ikke hvilket nero jeg har.  da jeg gik over til vista fik jeg jo så et nyt program og nu har jeg windows 7.

radiomanden.  jeg syntes nu ikke det er så let.
jeg kan godt finde programmer og downloade det men og købe står det hele på engelsk og det står for det meste ikke i danke kroner jo.  hvad koster det så og hvordan gør man så. hmmm.   jeg løber i mod en mur og  når man går ned i en computer butik og spørger efter programmer får man at vide at dem kan man købe på nettet og ja så har jeg intet alligevel. det tog mig også snart et halvt år og finde et program der kan spille blue ray men det lykkedes da i en butik hvor man så skulle købe et tv kort med men prisen var så lav at det var Ok med det.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 19:31

Ja, det må for det meste påregnes at det er på Engelsk, det forstås immervæk af største dele af verden, valuta kan omregnes ved at bruge en omregner som der er flere af på nettet, BD programmer er let at finde på download.com både Freeware og med licens. Der finder man i øvrigt faktisk alt hvad man skal bruge af programmer.
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 22:21

ja programmet er meget enkelt og det virker men desværre er det ikke andet son en hak video så jeg må lige prøvet et af de andre programmer også.

Jeg forstår dig sådan, at du har ladet programmet lave en DVD skive, som ikke afspilles korrekt på din stationære DVD afspiller.
Det forstår jeg ikke. Det SKAL virke.
Du får også en mappe [VIDEO_TS] på din harddisk. Den indeholder bl.a filen VIDEO_TS.IFO, som du kan starte med det gratis program VLC og se filmen.
Du må fortælle mere præcist hvad du har lavet og hvilke fejl du mener der sker.
Du må ikke give op så hurtigt.

Erik Helmer Nielsen

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 09:52

Jeg har heller ikke givet op endnu.

Nej jeg får bare filerne ind i programmet og så vælger jeg høj kvalitet Pal DVD og skriver create.

Til sidst skriver den så bare at den er færdig selvom den ikke har bedt om en skive men filene ligger så på harddisken og jeg kan brænde dem med mit brænder program.

Filerne der ligger på harddisken hakker også så det er ikke i brændingen det går galt.

Jeg prøvede med nogle full HD videoer fra yotube og der er kun ganske få hak i men bestemt kun små så det må være optagelserne fra mit lille nye kamera den har problemer med.

det er et sony bloggie MHS-PM5K.

En anden ting er lige at jeg har da aldrig set sådan et fint billede fra en DVD.

Det der virkede var en Full HD video fra yotube og igennem det program.

Forskel er der da fra den originale men blev noget overrasket da jeg satte dvd’en i afspilleren.

Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 13:09

Nej jeg får bare filerne ind i programmet og så vælger jeg høj kvalitet Pal DVD og skriver create. Filerne der ligger på harddisken hakker også så det er ikke i brændingen det går galt.

.... så det må være optagelserne fra mit lille nye kamera den har problemer med.

det er et sony bloggie MHS-PM5K.

Jeg slog dit kamera op på Internettet og fandt bl.a. denne kommentar:
"terrible video quality.
If you hold the camera still, the picture isnt terrible, but as soon as you start to walk or pan side to side, it breaks up and becomes all stuttery...
This is a kids toy and really is rubbish. "

Kameraet optager i 30/60 fps. Når du omkoder til PAL DVD, som er 25 fps, så vil du uundgåeligt få lidt hakken i billeder med bevægelse.
Din TV modtager kan sikkert vise NTSC video, så prøv om det bliver lidt bedre med en NTSC DVD.

Erik Helmer Nielsen
Til top

Besvar Besvar Side  123 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu