|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
StockBroker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() Sendt: 23-Juli-2010 kl. 13:13 |
|
Da Gladiator (oprindeligt udgivet 2000) for første gang blev udgivet på Blu-ray i 2009, var der stor ståhaj omkring billedkvaliteten, som både indeholdt markant 'edge enhancement' og 'digital video noise reduction'.
Fornyligt (juli, 2010) er en ny udgave af filmen lanceret på Blu-ray (10th Anniversary Edition). Udgaven er ikke baseret på samme master som udgivelsen fra 2009, og derudover har udgivelsen ikke samme grad af 'edge enhancement' og 'digital video noise reduction'. Den nye udgivelse er allerede blevet rost for billedkvaliteten i flere medier. Jeg glæder mig helt vildt til at se den nye udgivelse! (denne tråd er IKKE til diskussion af selve filmen, men derimod billedkvaliteten heri) Sammenligning mellem den første og den seneste Blu-ray udgivelse: http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/68257/picture:5 http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/68383/picture:3 Øvrige eksterne links: Blu-ray (udgivet i 2009): http://www.blu-ray.com/movies/Gladiator-Blu-ray/4735/ http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1263450 http://www.thedigitalbits.com/mytwocentsa182.html#072010 Redigeret af StockBroker - 23-Juli-2010 kl. 13:26 |
||
Venlig Hilsen
JR |
||
![]() |
||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
|
Ja, det er også på tide. Forskellen er da til at få øje på. Det er nu også lettere, når man kan sammenligne med roll-over funktionen.
Jeg mener dog stadig, at BD-versionen med den gamle master var bedre end DVD'en, omend skuffende. En storfilm som "Gladiator" bør være helt oppe at ringe rent kvalitetsmæssigt.
|
||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
Dem der roste den gamle version for billedkvaliteten skal nu til at finde på helt nye tillægsord for at beskrive billedkvaliteten på denne udgivelse
![]() Jeg er glad for at jeg aldrig fik købt den gamle, for den udgivelse var simpelthen en skamplet. Det kan godt være den umiddelbart så bedre ud end dvd'en, men så simpelt forholdte det sig jo ikke, når diverse elementer f.eks. helt var fjernet fra billedet (pile, hele lyn, etc.), på grund af overdreven brug af 'scratch removal'. Jeg har bestilt den nye udgivelse fra Nederlandene, hvor det ser ud som om den skulle komme ud først. Men de har godt nok ikke fået den sendt afsted endnu... |
||
![]() |
||
StockBroker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() |
|
|
||
Venlig Hilsen
JR |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24791 |
![]() |
|
Og hvor køber man den så i holland?
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den kan f.eks. bestilles her http://www.freerecordshop.nl/films/gladiator-anniversary-edition-5050582773859 til € 22,94 inkl. fragt til DK, men den står først til at komme ud den 5. august.
|
||
Venlig Hilsen
JR |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24791 |
![]() |
|
Det var ellers dyrt. Så tror jeg bare jeg venter til den 12/10.
Ellers tak.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
|
Den bliver da næppe billigere herhjemme. |
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Det er bare at vente. Vi har jo lige set den. Den kommer ned i 100 kr ret hurtigt. Det er ret utroligt hvor gode film der står til den pris nu.
|
||
![]() |
||
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
|
Ja, der er altid plads til at vente. Køber aldrig film over kr. 100,-. Om jeg ser den nu eller senere betyder jo stadig jeg får den set, og det skal resolut ikke være prompte til over kr. 200,-. Alle priser over kr. 100 er unfair og har altid været det. Så'n er det då.
![]() Glæder mig til erhverve den nye Gladiator og de andre 1.400 titler, der også gerne måtte stå på hylden.
![]() |
||
Blu-ray
Film |
||
![]() |
||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() |
|
Nu ser jeg så billederne på en almindelig 22" LCD-monitor, der næppe udmærker sig specielt. Med det forbehold. Jeg kan godt se, at flere af billederne har haft fordel af at blive sendt gennem en ny proces, fx den blå himmel på et af billederne, men efter det første hurra, så undrer jeg mig alligevel lidt over nogle af billederne. link 1: Billede 1; Senatsscenen, der synes at gå noget over i det blålige. Se skæg og hår fx. Link 1: Billede 4: Er der ikke byttet om på billederne. Lader man musen hvile på billedet, bliver billedet rødligt og detaljerne udvaskede, fx blodet på hals og arm. Link 2: Billede 5; Crowe i "kælderen". På den gamle udgivelse er ansigtet detaljeret, mens ansigtet på den nye udgivelse er mere rødligt og rynker mv. er glattet ud eller forsvundet. Dertil forekommer belysningen af trøjen mere naturlig på 2009-udgivelsen. Well, de kan have byttet om på billedet igen. Er der et bud på hvorfor? Var denne 2009-udgave rødlig eller er det bare mig, der som absolut amatør ser syner. Det glæder mig dog, at der kommer en udgivelse, der tilsyneladende er mere tro mod kildematerialet. Også hvad vi som forbrugere kunne forvente som et absolut naturligt førstevalg. Nu har jeg Gladiator 2009-udgaven, men har endnu ikke set denne blu-ray. Men det skal da blive sjovt at sammenligne den med 2010-udgaven, hvis jeg gider til den tid. Mvh. Jørgensen |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |