recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Labels, inserts, m.v. kontra labelprinter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLabels, inserts, m.v. kontra labelprinter

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Emne: Labels, inserts, m.v. kontra labelprinter
    Sendt: 25-Juli-2004 kl. 17:21

Vi har alle brug for det: Et lager af labels og inserts, til CD'er og DVD'er. Og behovet bliver ikke mindre, nu hvor jeg får en DVD-optager - som mange andre med mig venter i spænding på. Jeg kigger på www.neato.com som er de billigste og bedste jeg endnu er stødt på. Stort udvalg, god software, relativt billige - i hvert fald i forhold til at gå ned i byen og give 89,- for en pakke Avery med 10 ark, med 20 labels - eller noget i den retning.

Herunder lidt eksempler (ekskl. moms):

100 stk. Pr. label 1*1000 stk. Pr. label 10*1000 stk. Pr. label
CD/DVD Labels Full Coverage, Photomatte 156,41 1,56 1210,92 1,21 8409,15 0,84
Jewel case insert sets (booklet + trayliner), Photomatte 268,53 2,69        
Jewel case booklet, Photomatte     1681,83 1,68 11212,20 1,12
Jewel case trayliner, Photomatte     1261,37 1,26 8409,15 0,84
Sum booklet og trayliner: 2,94   1,96
Diverse:
Mediaface 4, software 111,56
Label kit, inkl. Mediaface 4 software 168,07
MiniDisc labels, sets, 80 stk. 89,59

Min pointe er, at ved store indkøb, bliver det en hel del billigere.

Jeg vil også komme med en opfordring til danske forhandlere: Lad sådanne labels, etc. indgå i Jeres sortiment - til knaldgode priser. Labels bør ikke koste mere end 1,- pr. stk - højst!

Hvad synes I andre??

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2004 kl. 21:05
Er der ikke andre end mig, der spekulerer over at købe labels, inserts, software, etc. billigt?? Er der ikke nogen, der bruger labels?

Thorvald.
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2004 kl. 22:00

Hej Thorvald

Jo jeg bruger da labels. Jeg køber 100 Neato Fellowes Matte labels i ComputerCity for 99 kr eller 109 kr i ElGifanten. Hvis jeg kan spare yderligere en tier, tjae, så gider jeg sku nok ikke, hvis der er bare lille smule besvær ved det...

Jeg synes iøvrigt at du skal rette dine priser til så de er med moms. Det skal de fleste af os jo betale.  Der kommer også en god portion porto på hvis du bestiller udenbys.

Nierle tager 70 kr for 100 Neato kompatible (kender ikke kvaliteten) labels.

I øvrigt er mit mål at stoppe med brug af labels for jeg har konstateret at de løsner sig og det er jo ikke godt. Foreløbig er det kun nogen få der har løsnet sig, men det kan hurtigt blive fatalt.

Hilsen

Michael Sørensen - beklager min lyseslukker holdning!

mvh MichaelS
Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2004 kl. 22:28
Tja, efter jeg købte en Canon i865 printer (som kan printe direkte på dvd-skiver), er klister-labels bandlyst her!
Ud over den bedre økonomi (cd/dvd'er til blækprintere er ikke nødvendigvis (meget) dyrere end almindelige skiver), er kvaliteten meget bedre.
Ofte er jeg dog så kedelig, at jeg bare skriver titlen med en almindelig permanent tusch (Stabilo, Schneider el.lign.).
(Så jeg er vist med i koret af lyseslukkere).

Redigeret af Baseman
Baseman in color
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 07:47

Baseman: På et tidspunkt overvejede jeg også en labelprinter, men opgav det igen. Printeren koster jo et sted mellem 1000 og 2000,- så vidt jeg husker, og medierne koster 4-6 kr. mere end "almindelige" medier (når det er Verbatim jeg kigger på). Så det er en noget dyrere løsning. Derudover skal man også have inserts og forside til jewelcase - det kan man så evt. selv lave en skabelon til, men det er knap så prof og ikke så pænt.

MichaelS: Det ser ud til at jeg lige skal undersøge ElGiganten og Nierle. Jeg synes bare ikke rigtig jeg kunne finde noget når jeg søgte på nettet.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 07:56
Jeg opdagede lige en labelprinter hos Nierle til 610,-  Tonerpatronerne koster 85,- pr. stk. og man skal bruge 5 stk. og de kan printe på 40 medier - altså ret dyrt...

Redigeret af Thorvald

Thorvald.
Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 08:40

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

På et tidspunkt overvejede jeg også en labelprinter, men opgav det igen. Printeren koster jo et sted mellem 1000 og 2000,- så vidt jeg husker, og medierne koster 4-6 kr. mere end "almindelige" medier (når det er Verbatim jeg kigger på). Så det er en noget dyrere løsning. Derudover skal man også have inserts og forside til jewelcase - det kan man så evt. selv lave en skabelon til, men det er knap så prof og ikke så pænt.

Jeg tror nok jeg gav 15-1600 kr for printeren. Men det er jo så samtidig en almindelig printer - og ovenikøbet en rigtig god en, hvor muligheden for at printe på dvd'er blot fulgte med 'gratis'.

Det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet. Jeg formoder at man kan købe inserts og jewelcase-forsider, uden også at skulle købe labels?

Mht. priser, synes jeg nu ikke, der er den store forskel. Men vælger man Verbatim, så koster det selvfølgelig lidt ekstra.

Redigeret af Baseman
Baseman in color
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 09:02

Ja, selvfølgelig kan man købe inserts for sig selv, men jeg synes stadig labelprinteren er alt for dyr løsning (jeg har ikke behov for flere printere) - og forbruget er også hammerdyrt - 40 medier, så skal man skifte toner til ialt 425,-... (på den model hos Nierle).

Til gengæld er labels mv. ret billige hos Nierle.

Thorvald.
Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 09:11

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

40 medier, så skal man skifte toner til ialt 425,-

Ja, dét er helt sikkert alt for dyrt! Min er som sagt en alm. printer (endda en af de mest økonomiske i drift, iflg. diverse tests), men hvis man ikke lige står og skal købe ny printer, er dét nok også for stor en udskrivning til dette formål.

Baseman in color
Til top
Henrik_B Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Juli-2004
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 09:47
Man kan bare købe en Epson R200, koster ca. 1000 kr, den kan printe direkte på dvd-r skiver, jeg har selv en R300, og er meget glad for den. En kopipatron til den koster 59 kr og der er til til mange skiver i den.
Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 10:37

Oprindeligt skrevet af Henrik_B Henrik_B skrev:

En kopipatron til den koster 59 kr

Jeg har været heldig at finde kopipatroner endnu billigere til min printer.
Jeg overvejede selv Epson printere i sin tid, men jeg ville have en printer, der kunne bruges til det hele (jeg har hverken plads på skrivebordet eller i økonomien til flere printere), og jeg syntes ikke rigtig om Epson's evner til at printe på helt almindeligt, billigt papir.

Baseman in color
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 14:34
Epson R300 - den skal jeg lige have tjekket.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu