|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() Sendt: 12-August-2010 kl. 11:31 |
||
Boxer reklamerer bla. med at man kun behøver en lille digital antenne gemt væk bag fladskærmen.
Jeg har et par spørgsmål, inden jeg springer 100% over til et digitalt signal (min antenneforening leverer stadig de fleste kanaler analogt). Mht. placering - er det så ligegyldigt hvor sådan en digital antenne placeres (i stuen, på loftet, bag en reol)? Hvor små findes de, og hvad koster en god én af slagsen? |
|||
Steen
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Det må da vist være reklamegas! Jeg har prøvet med en aktiv stueantenne og har kun 3 km afstand til senderen og kan se den fra mit vindue. Alligevel var det ikke muligt at trække et brugbart signal uanset placering i stuen, højt eller lavt, ved vindue eller andre steder. Og da slet ikke bag skærmen.
Den koster fra 300 og op. og er på størrelse med A5 Redigeret af Kampus - 12-August-2010 kl. 11:40 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Du skal lige undersøge om der er dækning for indendørs modtagelse i dit område, da det ikke nødvendigvis er så lige til at modtage indendørs.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Det er jo ikke en umulighed at modtage indendørs, når forholdene er gode, har en fotoramme med indbygget TV, og en lille pind på 10 Cm, den fanger fint signal fa senderen 50 Km væk.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() |
||
Alene det at det kaldes en digital antenne gør den ringe, det er salgsgas og ikke andet.. Der findes ikke digitale antenner. Det hedder en antenne, hverken digital, eller analog til "fornavn". Hvor bor du i forhold til nærmeste sender - fortæl det, så tager vi det derfra. Klaus |
|||
![]() |
|||
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
||
Jeg bror i Spentrup - ca. 10km nord for Randers |
|||
Steen
|
|||
![]() |
|||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
||
Spenstrup ligger 27 km fra Hadsten-senderen og 50 km fra
Viborg-senderen. Signalmodtagelse med en indendørs antenne vil derfor være
højst usikker. Det fremgår også af dette dækningskort.
I øvrigt reklamerer Boxer TV ikke med at man kan nøjes med en lille stueantenne. Boxer TV skriver følgende om stueantenner: StueantennerDet skriver Boxer TV her. |
|||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||
![]() |
|||
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
||
Synes du skal gøre det ude i vålse på nordfalster hvor mine forældre bor. der skriver digitv at der er ikke signal til indedørs antenne. men de har ingen problemer med det
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() |
||
Spentrup, en by mest med villaer, køb en traditionel antenne, smid den op på loftet og træk et kabel ned. Klaus |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det ender det sikkert med. Jeg ville bare høre om den lettere metode var gangbar |
|||
Steen
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
b.breum ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
||
Bruger en loft antenne, bor ca 20 km fra senderen.
med loft antennen 94% signal Med en hjemmelavet antenne. ca 20cm råkobber fritlagt, efterfulgt af ca 20cm hvor kun det første gummi er fjernet (dvs nettet er synligt og ikke fjernet) har jeg 96% signal Altså et helt almindeligt stykke antenneledning, fjernet det yderste lag gummi på 40cm og skrabt yderligere af helt ind til kobberet, de sidste 20 cm og jeg har bedre signal end med loft antenne. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |