recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stabil(!) mpeg4 PVR søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStabil(!) mpeg4 PVR søges

Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Stabil(!) mpeg4 PVR søges
    Sendt: 13-August-2010 kl. 10:29
Hej med jer

Min kæreste er lige flyttet til en adresse, hvor der (p.t.) kun er adgang dvb-t-signal, og hun vil gerne kunne se og optage FTA-kanalerne (også dem i mpeg4).

Jeg har haft en Topfield-optager i nogle år og har aldrig før været mere tilfreds med et stykke elektronik! Men de laver jo ikke noget brugbart til os i Danmark.

De fleste af de PVR jeg har læst på har et eller andet bug med undertekster, dårlig lyd/billede-synkronisering efter et stykke tid (man skal så skifte et program frem og tilbage for at få den på rette spor igen), ustabil software, problemer med undertekster når man ser en optagelse fra HDD (Vantage) osv.
Findes der ikke en PVR på markedet, der bare virker (ligesom min Topfield TF5400 Combo).

Eneste krav er at den skal kunne optage et free-to-air DVB-T mpeg2/mpeg4-program mens man ser et andet - altså twin-tuner. Og det skal bare virke. Ikke andet...

Kan det ikke lade sig gøre?

Hilsen Jakob :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 10:37

Der er da en del af dem på markedet, Boxer har et rimeligt udvalg og der er lige kommet en ny  fra Maximum/Digiality. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=4064&zoneid=6  Den er også godkendt af Boxer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er da en del af dem på markedet, Boxer har et rimeligt udvalg og der er lige kommet en ny  fra Maximum/Digiality.

Tak for svaret. Jeg ved at der er en del på markedet, men den nævnte Maximum-boks er netop en af dem jeg tænkte på hvad angår bugs.

Hr. Ladingkær skriver i sin anmeldelse af Maximum-boksen:
>>
Jeg har dog også oplevet problemer med boksen. I forbindelse med afslutning af en tidsforskydning af LIVE TV, har jeg to gange oplevet at boksen frøs. Altså gik i baglås, hvor jeg måtte tage power på boksen for at få liv i den igen.
>>

Hvis der allerede i en test/anmeldelse af en boks nævnes problemer, så er jeg stået af... Thumbs Down

Er jeg for krævende? Kan man ikke forvente mere?
Jeg har selv kigget på en Vantage 8000 TS, men den har så problemer med undertekster der ikke passer til billedet når man afspiller en optagelse fra HDD, har jeg lige læst i en anden tråd her i forum'et. Dead

Måske er det bare sådan nutildags, at man må forvente bugs og problemer med de bokse man køber.
I så fald må jeg jo spørge på en anden måde:
Hvilken boks skal jeg anbefale til min kæreste for at hun får så lidt problemer med den som muligt? Wink
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:44
Hej igen,

jeg savner stadig input vedr. en god mpeg4-PVR og håber ikke at mine udfald på de nævnte maskiner gør, at i ikke gider svare.

Jeg er blevet klar over, at markedet vist ikke er så stort (endnu?), men hvilken maskine bruger i - og er i (overordnet) tilfreds med den?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 15:04
Digitalt.tv har anmeldt hvad der stort findes på markedet...

Ellers må du lave dig en HTPC løsning, så kan du selv sammensætte og sørge for at den bliver stabil...(og med de funktioner du ønsker)

En (HT)PC der andrig bliver pillet kører utroligt stabilt...

Da det kun drejer sig om FTA-kanaler kunne et windows 7 mediacenter være løsningen...

Det lige så stabilt som hvilken som helst PC (og bedre fordi der normalt ikke skal pilles).
Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan man heller ikke anvende en PC, som alle jo gør...

Andre muligheder kunne være TDC IPTV, der kører også fint.
Det kan fås de fleste steder...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ethan Hunt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2009
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 15:25
Tja, jeg vil anbefale en Triax 409. På trods af at her på sitet er der en mere end 40 sider tråd om Triax 409 problemer Smile Der var givetvis nogle begyndervanskeligeder, men efter min mening/erfaring (ca. 2 måneder) kører de seneste rigtig godt.

Jeg tyggede den omtalte tråd igennem, og kom frem til at der var problemer med de første HW og SW versioner, samt at den er mere følsom overfor antenne kvaliteten end gennemsnittet af DVB-T bokse. En eller to nævnede den kørte bedst, når den var varm.

Der skal filtreres en del, når man læser sådan en tråd, det virkede til at der var et brokkehoved eller to, som ikke gad tjekke anrtennekabling etc., men som blev ved med at skyde skylden på boksen... Jo, man kan få DVB-T bokse, som er mere modstandsdygtige overfor fejl i signalet. Men de færreste kan optage. Og i vores tilfælde, gik det relativt let at få det til at køre...

Det havde jeg selvfølgelig ingen garanti for på forhånd, men både Boxer og to uafhængige forhandlere, sagde de havde gode erfaringer med den. Så jeg valgte at tage chancen og købte den til en god pris, incl. en godkendt 500 GB disk.

Og ja, jeg kan bekræfte at den er følsom overfor antenne kabel kvalitet (HF tætte stik !) og placering af antenne etc. Men efter jeg fik styr på dét, så virker den fint.

På vores eksemplar, kan den en sjælden gang imellem hakke lidt de første minutter - men hvis jeg slår low power standby fra, forsvinder problemet 100%. Det sker dog så sjældent/lidt, at vi kører med low power standby slået til.

Der er et par småting i betjeningen som kunne være en lille smule smartere, men jeg vidste det da jeg købte, og jeg må sige jeg generelt er godt tilfreds. Enkel, effektiv og stabil løsning. Har kørt med det i et par måneder nu og jeg vil tro vi har optaget og afspillet 40-50 programmer. Vi ser ofte noget andet - live eller optaget - mens den optager. Jeg bruger en Maximum DA-6000 antenne monteret udendørs på en gavl i ca. 10 km afstand fra Hove senderen.

Billedkvaliteten er rigtig god, og overordnet synes jeg betjeningen er enkel og ligetil.

Kort sagt, jeg er glad for den Big smile
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 17:16
Tak for to konstruktive svar Thumbs Up

Jeg er dog mest ude efter en boks-løsning. En HTPC er ikke aktuel ligenu.

Jeg har siddet og kigget lidt på en hel masse sider, og dem der dukker op igen og igen (og... Wink) er
Triax T-HD 409 og Dilog DT-655 HD. Og de ser ud til at være meget ens - og til at betale.
Og nu da jeg læste om dem så jeg, at de begge to sørme kan betjenes af et B&O-tv via SCART! Og det er jo fint, når nu kæresten har en Avant stående. Det havde jeg slet ikke forventet Clap
Om Dilog'en stod der desværre, at man åbenbart ikke kan redigere i en programmering fra EPG'en, således at man kan lægge nogle minutter til i bagenden for at være sikker på at få det hele med.
Og kan man hellerm ikke på Triax'en! Disapprove
Det kan man til gengæld på den nye Maximum T-641, men som jo så er lidt dyrere en de første to. Og så er den ikke B&O-kompatibel Ouch

Jeg synes det er svært det hér... Pest eller kolera...

Nå, jeg må jo bede hende overveje hvad der vejer tungest: Kun at have een fjernbetjening på bordet eller at være sikker på at få det hele med på optagelserne.
Men måske kommer sidstnævnte mulighed jo også på Dilog eller Triax, hvem ved.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 17:37
Du kan også overveje den billige løsning Denvers 107'er til 350,- hos Rema1000 - hvis den er til at opdrive - den er efter min mening rimelig stabil, når den har fået firmware-opdateringen. Der er dog kun en tuner, men med timeshift...

Hvis du vælger en model (maximum) med mulighed for automatisk at lægge ekstra minutter til, så tjek lige, hvordan den reagerer, hvis der er overlappende optagelser!

.... Jeg bruger dog fortsat min Topfield til optagelse af MPEG4, og jeg tror, at det er den mest stabile MPEG4 optager på markedet - den eneste, der kan optage 2 programmer samtidig, og med mulighed for overførsel til PC - den kan bare ikke selv vise MPEG4-optagelserne Wink
miri
Til top
Ethan Hunt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2009
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Om Dilog'en stod der desværre, at man åbenbart ikke kan redigere i en programmering fra EPG'en, således at man kan lægge nogle minutter til i bagenden for at være sikker på at få det hele med.
Og kan man hellerm ikke på Triax'en! Disapprove

Triax: Det delvist rigtigt - man kan ikke rette manuelt, men hvis man opgraderer Triax'en til seneste software version, kan man gå i indstillinger og vælge hvor lang tid den skal lægge til en optagelse - man kan f.eks. vælge 3 minutter før og 10 minutter efter. Det sætter den så til en optagelse - automatisk og hver gang.

Disse ekstra tider vil ikke fremgå af timer oversigten, men den gør det alligevel.

Og hvis man sætter den til at starte optagelse nummer to, mens ekstratiden til slut er igang på optagelse 1, så starter den optagelse 2 til tiden alligevel (vistnok uden ekstra tid foran). Her kan man måske være uheldig engang imellem, men for vores vedkommende er det gået fint indtil videre.

Ved ikke om det samme gælder Dilog...

Triax'en havde vist tidligere problemer med at navngive optagelser rigtigt - det har vi ikke oplevet.

De ting, som jeg savner ved Triax'en er:

Info om optagelsen burde blive gemt sammen med optagelsen.
Mulighed for f.eks. at kode til at optage alle hverdage fra 17-18 på kanal XYZ.
Mulighed for at lave biblioteker på disken til at organiserer optagelser med.
Mulighed for at låse en specifik optagelse for juniorer.
Mulighed for at brænde en DVD - men det kommer nok aldrig, når den er Boxer godkendt (rettigheder...)

Det er de ting som efter min opfattelse er de svageste ting - men jeg kan sagtens leve med dem. Jeg nævner dem for du kan afgøre om de betyder noget for dig/jer.

Fjernbetjeningen kræver man peger ret præcist. Det kan afhjælpes med at åbne lågen eller købe et eksternt IR øje - men hvis I skal bruge en B&O fjernbetjening, er det muligvis ikke et problem. Mener forresten at mht. Triax, så er det en særlig model, som understøtter B&O remote? Og den er vist dyrere... Men det har du måske allerede styr på :-)
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Ethan Hunt Ethan Hunt skrev:

Triax: Det delvist rigtigt - man kan ikke rette manuelt, men hvis man opgraderer Triax'en til seneste software version, kan man gå i indstillinger og vælge hvor lang tid den skal lægge til en optagelse - man kan f.eks. vælge 3 minutter før og 10 minutter efter. Det sætter den så til en optagelse - automatisk og hver gang.

Disse ekstra tider vil ikke fremgå af timer oversigten, men den gør det alligevel.

Se det er jo dejligt med en tilbagemelding fra en bruger! Clap
Så ved jeg at det kan lade sig gøre.

Oprindeligt skrevet af Ethan Hunt Ethan Hunt skrev:

De ting, som jeg savner ved Triax'en er:

Info om optagelsen burde blive gemt sammen med optagelsen.
Mulighed for f.eks. at kode til at optage alle hverdage fra 17-18 på kanal XYZ.
Mulighed for at lave biblioteker på disken til at organiserer optagelser med.
Mulighed for at låse en specifik optagelse for juniorer.
Mulighed for at brænde en DVD - men det kommer nok aldrig, når den er Boxer godkendt (rettigheder...)

Alle de ting (bortset fra den sidste selvfølgelig) kan min Topfield TF5400PVR Combo. Kan du gætte hvorfor jeg er så glad for den? LOL Den ved desværre bare ikke hvad MPEG4 er, så det er en stakket frist Confused

Det med den meget retningskrævende fjernbetjening kan jeg huske fra min ældgamle Triax D2MAC modtager. Det har de altså ikke lavet om på... Angry

Tak for input! Thumbs Up

Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

.... Jeg bruger dog fortsat min Topfield til optagelse af MPEG4, og jeg tror, at det er den mest stabile MPEG4 optager på markedet - den eneste, der kan optage 2 programmer samtidig, og med mulighed for overførsel til PC - den kan bare ikke selv vise MPEG4-optagelserne Wink

Ja, det var efter bl.a. dine anbefalinger at jeg købte min TF5400 Combo dengang, og jeg har som sagt aldrig været så glad for et stykke elektronik før Big smile
Så jeg er meget ked af, at Topfield tilsyneladende ikke producerer noget vi kan bruge til noget Confused

Hvordan gør du det med at optage MPEG4-programmer?
Min kan ikke engang finde dem. Ihvertfald ikke DR HD, DR-K osv. Boxers kanaler er på listen, men den melder bare at 'Kanalen sender ikke eller er kodet'.
Og hvilket program bruger du så på PC'en bagefter?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 22:14
Til optagelse af MPEG4 skal du "patche" din firmware med en lille stump kode, som jeg fik hjælp til af R2D2 på det engelske toppy-site. Det gør, at boxen optager HE-AAC lydsporet. Kanalerne skal indlæses fra pc.

Filerne kan afspilles af bl.a. XBMC, der endda kan afspiller filerne direkte fra disken på Topfieldboxen, når den er koblet op via USB - desværre kun færdige optagelser...

Hvis du er interesseret, giver jeg gerne mere præcise forklaringer på processen.
miri
Til top

Besvar Besvar Side  123 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu