recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 3 + Nad forstærker + fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeolab 3 + Nad forstærker + fjernbetjening

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 3 + Nad forstærker + fjernbetjening
    Sendt: 24-August-2010 kl. 19:00
Som overskriften lyder så handler det om 2 stk beolab 3 højtalere, en nad stereo forstærker og en fjernbetjening. Mit spørgsmål lyder følgende, skal man have en B&O fjernbetjening til at betjenne sine Beolab 3 højtaler, eller "tændes" højtalerene når man slår over på den kanal de står på via nad fjernbetjeningen ?

Og hvis man vælger at købe en B&O subwoofer, er udfaldet så det samme som med nad fjernbetjening.

Jeg kunne osse besøge en B&O forhandler og spørge. Jeg har spurgt i HIFI Klubben men de henviste mig til en B&O forhandler.

Christian
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 19:12
 
 Det er Aktive højttalere, og det er SWen også, så det kræver et Pre Out, og et SW pre Out for at kunne bruge dem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 19:50
Hejsa

Jeg ved godt det kan lade sig gøre at tilslutte dem. Men hvad med fjernbetjeningen ? Tændes højtalerne og sub når man slår over på deres kanal ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 19:58
 
 Når de er tilsluttet Reciveren i et egnet Output, så er de jo altid på, så må du lige med det andet prøve dig frem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 20:01
tak for svaret;) men ja det er bare lidt væsentligt for mig at jeg ikke skal til ud at investere i en B&O fjernbetjening for at højtalerne vil tænde ;)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 20:43
Nu ved jeg ikke så meget om B&O, men i specifikationerne nævnes noget om et Powerlink kabel. Og hvis det er det samme system som pioneer bruger, skal enhederne være forbundet med kablet for at interaktivere med hinanden.
Så jeg vil tro at du kun kan få funktionen ved et rent B&O setup.


Redigeret af Kampus - 24-August-2010 kl. 20:43
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 21:05
Kampus, du er lidt forkert på den og dog ikke. Beolab 3 kan godt tilsluttes til en nad forstærker eller en anden forstærker f.eks. denon, sony osv. Mit spørgsmål lyder stadig på fjernbetjeningen ;) Om man kan bruge en nad fjernbetjening. Hifi klubben har sagt jeg skal købe nogen stik. Da jeg spurgte hvordan højtalerne ville tænde kunne de ikke rigtig svarer på sprøgsmålet. Men altså når de siger at det kan tisluttes så kommer lyden jo osse. Så det bar hvordan det fungere i praksis.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Som overskriften lyder så handler det om 2 stk beolab 3 højtalere, en nad stereo forstærker og en fjernbetjening. Mit spørgsmål lyder følgende, skal man have en B&O fjernbetjening til at betjenne sine Beolab 3 højtaler, eller "tændes" højtalerene når man slår over på den kanal de står på via nad fjernbetjeningen ?


Hvordan "slår du over på den kanal de står på"??

Jeg forstår ike helt, hvad du mener??

Ud fra den noget sparsomme brugsforvirring:
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/beolab3/BeoLab_3_Danish.pdf
vil jeg sige at du sæter begge højttalere til "line" og forbinder dem til pre out på din unavngivne NAD forstærker. Så står højttalerne i standy så længe der ikke kommer et linjesignal til dem.

Der skal dog en "specielt kabel" til, der har DIN stik i den ene ende og phonostik i den anden.

Klaus
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Kampus, du er lidt forkert på den og dog ikke. Beolab 3 kan godt tilsluttes til en nad forstærker eller en anden forstærker f.eks. denon, sony osv. Mit spørgsmål lyder stadig på fjernbetjeningen ;) Om man kan bruge en nad fjernbetjening. Hifi klubben har sagt jeg skal købe nogen stik. Da jeg spurgte hvordan højtalerne ville tænde kunne de ikke rigtig svarer på sprøgsmålet. Men altså når de siger at det kan tisluttes så kommer lyden jo osse. Så det bar hvordan det fungere i praksis.
 
Powerlink kabelet er udelukkende til styring af, ja power (strøm) til højttalerne. Der ud over skal der sættes et phono kabel imellem til lyd.
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 21:34
Hej Klaus
Ja du har ret med "din stik" . Det jeg mener med kanel er at man tilslutter f.eks højtalerne med din stik i phone in/out. Og så mener jeg så, når man slår over på Phono via. en nad fjernbetjening, vil højtalerne så tænde af sig selv ? (for dette ville de jo gøre med en B&O fj. btjening og B&O anlæg eller TV;)

Da B&O jo er aktive højtalere så står de jo standby.
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 21:49
Nu kan jeg jo lige skrive hvilket setup jeg havde i tankerne så, i  som har svaret på tråden, kan følge lidt med i hvad der helt nøjagtigt er tale om.

1 stk Beolab 2 Subwoofer
2 stk Beolab 3
1 stk nad forstærker stereo  C375bee eller Cambridge 740A
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Og så mener jeg så, når man slår over på Phono via. en nad fjernbetjening, vil højtalerne så tænde af sig selv ?


Phono er en indgang på din forstærker beregnet til en pladespiller (du ved de der store sorte vinlyskiver med en nål der slider pladen i stykker) og ikke en udgang.


Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:


 (for dette ville de jo gøre med en B&O fj. btjening og B&O anlæg eller TV;)


Med en B&O fjernbetjening styrer man ikke højttalerne, men radio eller tv, der så sender et styresignal til højttalerne gennem powerlink kablet.

Vil du sætte dine Beo3 til din NAD forstærker skal du have et kabel der går mellem Pre-out 1 (se side 8 af 16 i brugsanvisningen http://nadelectronics.com/content/100419143452-NAD-C375BEE_EN.pdf ) og dine Beo3.

Herefter tænder højttalerne selv, når du spiller musik.

Klaus
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu