|
Beolab 3 + Nad forstærker + fjernbetjening |
Besvar | Side 123 8> |
Forfatter | ||
Zegnacre
Bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 111 |
Emne: Beolab 3 + Nad forstærker + fjernbetjening Sendt: 24-August-2010 kl. 19:00 |
|
Som overskriften lyder så handler det om 2 stk beolab 3 højtalere, en nad stereo forstærker og en fjernbetjening. Mit spørgsmål lyder følgende, skal man have en B&O fjernbetjening til at betjenne sine Beolab 3 højtaler, eller "tændes" højtalerene når man slår over på den kanal de står på via nad fjernbetjeningen ?
Og hvis man vælger at købe en B&O subwoofer, er udfaldet så det samme som med nad fjernbetjening. Jeg kunne osse besøge en B&O forhandler og spørge. Jeg har spurgt i HIFI Klubben men de henviste mig til en B&O forhandler. Christian |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 24-August-2010 kl. 19:12 | |
Det er Aktive højttalere, og det er SWen også, så det kræver et Pre Out, og et SW pre Out for at kunne bruge dem.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Zegnacre
Sendt: 24-August-2010 kl. 19:50 | |
Hejsa
Jeg ved godt det kan lade sig gøre at tilslutte dem. Men hvad med fjernbetjeningen ? Tændes højtalerne og sub når man slår over på deres kanal ? |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 24-August-2010 kl. 19:58 | |
Når de er tilsluttet Reciveren i et egnet Output, så er de jo altid på, så må du lige med det andet prøve dig frem.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Zegnacre
Sendt: 24-August-2010 kl. 20:01 | |
tak for svaret;) men ja det er bare lidt væsentligt for mig at jeg ikke skal til ud at investere i en B&O fjernbetjening for at højtalerne vil tænde ;)
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 24-August-2010 kl. 20:43 | |
Nu ved jeg ikke så meget om B&O, men i specifikationerne nævnes noget om et Powerlink kabel. Og hvis det er det samme system som pioneer bruger, skal enhederne være forbundet med kablet for at interaktivere med hinanden.
Så jeg vil tro at du kun kan få funktionen ved et rent B&O setup. Redigeret af Kampus - 24-August-2010 kl. 20:43 |
||
Zegnacre
Sendt: 24-August-2010 kl. 21:05 | |
Kampus, du er lidt forkert på den og dog ikke. Beolab 3 kan godt tilsluttes til en nad forstærker eller en anden forstærker f.eks. denon, sony osv. Mit spørgsmål lyder stadig på fjernbetjeningen ;) Om man kan bruge en nad fjernbetjening. Hifi klubben har sagt jeg skal købe nogen stik. Da jeg spurgte hvordan højtalerne ville tænde kunne de ikke rigtig svarer på sprøgsmålet. Men altså når de siger at det kan tisluttes så kommer lyden jo osse. Så det bar hvordan det fungere i praksis.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19457 |
Sendt: 24-August-2010 kl. 21:12 | |
Hvordan "slår du over på den kanal de står på"?? Jeg forstår ike helt, hvad du mener?? Ud fra den noget sparsomme brugsforvirring: http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/beolab3/BeoLab_3_Danish.pdf vil jeg sige at du sæter begge højttalere til "line" og forbinder dem til pre out på din unavngivne NAD forstærker. Så står højttalerne i standy så længe der ikke kommer et linjesignal til dem. Der skal dog en "specielt kabel" til, der har DIN stik i den ene ende og phonostik i den anden. Klaus |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 24-August-2010 kl. 21:16 | |
Powerlink kabelet er udelukkende til styring af, ja power (strøm) til højttalerne. Der ud over skal der sættes et phono kabel imellem til lyd.
|
||
Zegnacre
Sendt: 24-August-2010 kl. 21:34 | |
Hej Klaus
Ja du har ret med "din stik" . Det jeg mener med kanel er at man tilslutter f.eks højtalerne med din stik i phone in/out. Og så mener jeg så, når man slår over på Phono via. en nad fjernbetjening, vil højtalerne så tænde af sig selv ? (for dette ville de jo gøre med en B&O fj. btjening og B&O anlæg eller TV;) Da B&O jo er aktive højtalere så står de jo standby. |
||
Zegnacre
Sendt: 24-August-2010 kl. 21:49 | |
Nu kan jeg jo lige skrive hvilket setup jeg havde i tankerne så, i som har svaret på tråden, kan følge lidt med i hvad der helt nøjagtigt er tale om.
1 stk Beolab 2 Subwoofer 2 stk Beolab 3 1 stk nad forstærker stereo C375bee eller Cambridge 740A |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19457 |
Sendt: 24-August-2010 kl. 22:10 | |
Phono er en indgang på din forstærker beregnet til en pladespiller (du ved de der store sorte vinlyskiver med en nål der slider pladen i stykker) og ikke en udgang.
Med en B&O fjernbetjening styrer man ikke højttalerne, men radio eller tv, der så sender et styresignal til højttalerne gennem powerlink kablet. Vil du sætte dine Beo3 til din NAD forstærker skal du have et kabel der går mellem Pre-out 1 (se side 8 af 16 i brugsanvisningen http://nadelectronics.com/content/100419143452-NAD-C375BEE_EN.pdf ) og dine Beo3. Herefter tænder højttalerne selv, når du spiller musik. Klaus |
||
Besvar | Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |