|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() Sendt: 12-September-2010 kl. 22:29 |
||||
Jeg har Tv via Canal Digital Kabel-tv, og mit fodbold på TV2 Sport var tip top i kvalitet, men på BÅDE 3+ og 3+ HD ser det fuldstændigt forfærdeligt ud, jeg kan IKKE se på hd kanalen at det er HD, og stream info viser 25 fps, det lyder helt horribelt, er der andre end mig der oplever det?
|
|||||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|||||
![]() |
|||||
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
![]() |
||||
Samme her. Jeg har Yousee og befinder mig på Amager. I følge logoet skulle det endda være "ægte" HD og ikke opskaleret, som de plejer på den kanal. Det er ikke bedre end SD signalet under TV2Sport kampen lidt tidligere. Til gengæld ærgrer det mig at de på TV2Sport ikke har de danske kommentatorer på HD kanalen.
|
|||||
![]() |
|||||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
||||
Det ser klart bedre ud herimod slutningen af 1ste quarter, gad vide om de har valgt at glemme at trykke på kontakten...
Stadig kun 25fps dog, ligner en overbelastet computer der prøver at afvikle et spil Redigeret af fumper - 12-September-2010 kl. 22:54 |
|||||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|||||
![]() |
|||||
beack ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-November-2009 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
||||
Jeg sidder på Stofa, med fuldstændig samme indtryk - i den tidlige kamp på tv2sport/tv2sport hd var der markant forskel på billederne - i den første kamp på 3+/3+ hd var der ingen eller meget lille forskel på billederne.
Det virker som om det udelukkende er opskaleret på 3+ hd, selvom ikonet indikerer "ægte" hd. Jeg synes umiddelbart det er for ringe. De må sku da sende det i hd, når vi nu betaler for at får det! @fumper: Det med de 25 fps er fordi 3+ hd vælger at sende i 1080i, i modsætning til de fleste andre, der sender i 720p. Derfor viser din stream info 25 fps. /Beack |
|||||
![]() |
|||||
Thorslund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
||||
Det har ikke noget med emnet at gøre men jeg vil lige påpege, at de fleste sender 1080i. DR HD, TV2 Sport HD og TV2 Film HD sender i 720p. Alle øvrige HD-kanaler sender 1080i. Uanset om man sender 720 eller 1080 så skal billedet dog være i orden ![]() |
|||||
![]() |
|||||
beack ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-November-2009 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
||||
Hmm... hvorfor er det lige det ikke har noget med emnet at gøre? fumper noterer netop de 25 Hz, hans streaminfo viser, som værende en faktor i et ikke flydende billede - det er netop problemet med 1080i formatet, og streaminfo viser netop 25 fps fordi der er tale om et interlaced format. De to tyske national-kanaler ARD og ZDF sender ligeledes deres HD signaler i 720p, så din udmelding har jo ikke noget på sig. /Beack |
|||||
![]() |
|||||
Neobi/q ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
![]() |
||||
Udover det er 720p noget bedre til sports programmer end 1080i. nåede dog ikke selv af se den anden kamp på 3+ så skal ikke kunne sige om det er FOX der er helt hen i vejret med deres program. de plejer nemlig gerne at have dårliger HD end CBS som kampen på tv2sport kom fra
|
|||||
![]() |
|||||
Thorslund ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
||||
Hvor mange kanaler der sender i 720 eller 1080 har intet med emnet at gøre. Jeg påpegede blot, at det ikke er "de fleste andre, der sender i 720".
Ok, så min udmelding har intet på sig fordi der er tre danske og to tyske, der sender i 720p og dermed er det de fleste der sender i 720? Kanal5, 3+, Canal+, Canal+sport, TV1000, Silver, Nat Geo, Nat Geo Wild, Discovery, BBC og MTV sender i 1080. Så ja, hvis vi ser bort fra dem så er det da de fleste andre, der sender i 720 ![]() Min pointe var blot, at det ikke er de fleste der sender i 720, som det blev påstået. De fleste sender faktisk i 1080. Men om de sender i det ene eller andet er jo ligegyldigt for det er ikke det, problemet handler om. Jeg fjerner blot en misforståelse - eller prøver på det ![]() Redigeret af Thorslund - 14-September-2010 kl. 09:16 |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Det kommer i høj grad an på hvordan udsendelsen er produceret og hvordan man videregiver signalet. Du kan sagtens have fantastisk flot sport i 1080 og møg elendig i 720 - og omvendt. Jeg aner ikke hvordan NFL er produceret men hvis det oprindeligt er lavet i 1080 så giver det fin mening, at gengive det i 1080. Noget her tyder så på at 3+ enten får et dårligt signal eller behandler det dårligt. |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Nej, din udmelding har ikke noget på sig fordi du udmeldte at ALLE andre sendte i 1080i! Din pointe var vel at de danske hd kanaler var de eneste der sender i 720p, hvilket ikke er korrekt? Og så har det da stadig i allerhøjeste grad noget med problemstillingen at gøre, om en udsendelse foregår interlaced eller progressivt - specielt, når der er megen bevægelse og panoreringer - præcist som fumper klager over. /Beack |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Du siger de fleste andre HD-kanaler sender i 720. Det er ikke korrekt og jeg skriver så hvilke kanaler, der er i 720. Desværre tager jeg kun højde for dem jeg kan se og derfor skriver jeg "alle andre er i 1080". Beklager men mon ikke du forstod min pointe alligevel? Ellers kommer den her: De fleste andre hd-kanaler sender ikke i 720. Vi har nu i denne tråd listet 5 i 720 og 12 i 1080. Desværre glemte jeg Eurosport 1+2 i 1080. Det giver så 14 i 1080 og 5 i 720. edit: hov, Animal Planet glemte jeg også. Den sender i - tada - 1080. Jeg vil på den baggrund konkludere, at de fleste hd-kanaler, der modtages i Danmark, er i 1080 og det ikke er korrekt at sige, at de fleste sender i 720. Præcis som jeg startede med at sige. Det kan godt være, at de fleste hd-kanaler andre steder i verden er i 720 - men det er ligesom ikke relevant for os, vel.
Igen: jeg forholder mig her ikke til problemstillingen med det dårlige billede på 3+. Jeg forholder mig til, at de fleste kanaler ikke er i 720, som det blev påstået. Redigeret af Thorslund - 14-September-2010 kl. 19:33 |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Det er da rart at se at du endelig beklager din fejl, når hele det her pjat går ud på at angribe mig for noget tilsvarende. Jeg vil så sandelig da også "beklage", at jeg omtalte de hd-kanaler, som flest danskere nok ser på (DR HD er vel selvskreven, de tyske er gratis, så de ses sikkert også af en del, og så er det vel mest tv2sport HD og 3+ HD folk ser - de kanaler du nævner kan vel allerknappest påstås at være bredt udbredt i hjemmene?!). Jeg forstår udmærket din pionte - den har bare ikke noget med emnet at gøre (hvilket du iøvrigt gentagne gange beskylder mine pionter for ikke at have) - det er så fint at du konkluderer en masse, men igen - det er fuldstændig irrelevant for denne tråd. Så vil du ikke prøve at komme tilbage til realiteterne, og så lade denne ligge? /Beack |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |