recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic køb - floating blacks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic køb - floating blacks

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic køb - floating blacks
    Sendt: 23-September-2010 kl. 12:59
Hejsa.

Jeg står og skal skifte mit Panasonic PX80 ud til et her fra 2010 men er nu ret meget i vildrede efter at have læst meget om "floating blacks" problemet i 2010-modellerne (fx her http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/1251111-panasonic-g20-floating-blacks-contrast-problem-2.html).

Jeg var først hooked på et G20 men gider ikke smide 6500 efter et TV, der sandsynligvis vil have dette problem, i tillæg til "plasma buzz" problemet, som jeg så må leve med i et eller andet omfang. Men det problem med dynamisk kontrast (floating blacks), som jeg kender fra mit PX70, men som var mere eller mindre elimineret på mit PX80, gider jeg helst ikke have igen, da det er p*sse irriterende at se på.

Så... nu er det jeg overvejer at købe et noget billigere TV nu, og så håbe på at Panasonic får løst problemet til næste generation af TV. Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved, om "floating blacks" simpelthen optræder på alle modeller, udstyret med C.A.T.S., eller det også optræder på C2-modellen som ikke har C.A.T.S.? (Uanset om CATS er slået til eller ej). Jeg kender nogen, der købte C2, og der var ingen floating blacks faktisk. Til gengæld er billedkvaliteten lidt dårligere end mit PX80 synes jeg... Så er der X20, hvis jeg stadig vil holde mig i den billige ende, men det har så C.A.T.S., så derfor frygter jeg at det også har floating blacks. Nogen der har et X20, er kan kommentere på det?

Mvh. Simon

Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2007
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 14:02
Hej Simon

Jeg har et 42" G20, som har den der ECO funktion (som C.A.T.S vidst hedder på dansk). Jeg plejer ikke at have den slået til. Jeg har ikke set nogen problemer med at den sorte "farve". Som jeg forstår dig er det du er bange for at den sorte ændrer farve ud fra hvor lyst billedet er. Er det forstået rigtigt? Det synes jeg slet ikke mit G20 gør (og har været igennem den der digital essentials eller hvad den hedder, som bl.a. tester om den sorte ændrer sig når resten af baggrunden ændrer sig).

I øvrigt mht. buzz så har jeg ingen problemer med det i mit, og jeg er ellers ret "sart" mht støj. Har en PS3 slim som jeg er ret træt af brummer meget. Det skal dog siges at jeg har ikke hængt mit TV op endnu, muligvis det gør en forskel
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 17:43
EmilE,

ja det er det, der skulle være problemet på langt de fleste Panasonic plasma fra 2010. Det kan være du har været heldig og fået et uden, eller også har du indstillet kontrasten så højt, at det ikke kan ses...:) Og ingen buzz heller... Damn, lucky b*stard... jeg tør jo næsten ikke rigtig købe et, da både høj buzz og floating blacks er veldokumenteret, og bare "features", ifølge Panasonic... Ender nok med jeg køber C2 eller S20 og så venter jeg med den lidt større udskrivning til Panasonic forhåbentlig får løst problemerne i 2011.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 17:47
Hmm , jeg har nu haft et 50G20 i ca et halvt år , og jeg har ikke oplevet at " sort " niveauet bliver ringereConfused...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

EmilE,

ja det er det, der skulle være problemet på langt de fleste Panasonic plasma fra 2010. Det kan være du har været heldig og fået et uden, eller også har du indstillet kontrasten så højt, at det ikke kan ses...:) Og ingen buzz heller... Damn, lucky b*stard... jeg tør jo næsten ikke rigtig købe et, da både høj buzz og floating blacks er veldokumenteret, og bare "features", ifølge Panasonic... Ender nok med jeg køber C2 eller S20 og så venter jeg med den lidt større udskrivning til Panasonic forhåbentlig får løst problemerne i 2011.

Nope, kontrasten er sat lidt lavere end THX profilen har som standard, så i hvert fald ikke høj kontrast.

Mht buzz skal det siges at jeg kan godt høre en lidt high pitched støj som skifter med billedet, når jeg sætter TV'et på mute. Men det er ikke noget der har  generet mig når jeg ser alm. TV og slet ikke under film.
Til top
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2004
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:05
Jeg "lytter" lige med her, er også blevet lidt "skræmt" .... Brummen, sort halløj og generelt dårlig lyd i tv´er Confused
Mvh. Per Røntved

Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Per Røntved Per Røntved skrev:

Jeg "lytter" lige med her, er også blevet lidt "skræmt" .... Brummen, sort halløj og generelt dårlig lyd i tv´er Confused

Jeg vil sige at hvis du sammenligner med LCD er sort niveauet langt bedre på G20 ift nogen LCD TV jeg har set. Meget flot dybde i billedet og flotte farver. Så jeg vil sige at ud fra mine erfaringer vil jeg i hvert fald ikke lade være med at købe G20 på baggrund af de ting du nævner. Var selv nervøs for støj, men synes heldigvis ikke at det er slemt overhovedet.

Lyden er iøvrigt minimum average ift andre fladskærme. Den er ikke fantastisk, men den er ganske glimrende til alm tv brug. Til film vil jeg som med alle andre fladskærme anbefale ekstern lyd (enten anlæg, surround eller soundbar). Men jeg bruger tit bare TV'ets lyd, til eksempelvis fodbold, nyhederne og tv-serier m.m. Jeg vil sige at hvis du er afskrækket fra G20 pga. lyden så får du svært ved at finde et godt fladskærms TV. Blot min mening... Det bliver i hvert fald hurtigt noget dyrere, og så kunne du for de samme penge ha købt ekstern lyd som er væsentlig bedre end det som selv den fladskærm med bedst lyd kan give...
Til top
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:59
Min G20 havde floating blacks. Måske var det et enkeltstående tilfælde.

Ihvertfald er det LCD som bliver min næste. Efter B850, C7705 og G20 er mit plasma eventyr slut. Krydser fingre for en model uden clouding.
Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Novatic Novatic skrev:

Ihvertfald er det LCD som bliver min næste. Efter B850, C7705 og G20 er mit plasma eventyr slut. Krydser fingre for en model uden clouding.

Må jeg spørge hvornår du lægger mærke til floating blacks?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hmm , jeg har nu haft et 50G20 i ca et halvt år , og jeg har ikke oplevet at " sort " niveauet bliver ringereConfused...
MVH

Det har heller ikke noget at gøre med ringere sortniveau, men at sortniveauet (eller rettere, den overordnede brightness) stiger og falder i billedet, afhængig af hvad der er i billedet. Hvis billedet er helt sort, er skærmen helt sort, hvis der så fx kommer et hvidt logo eller en hvid tekst i midten af skærmen, så "fader" skærmen sortniveauet op, så sort bliver mere gråligt. Søg selv på "floating blacks" - ser ud til at næsten alle Panasonics 2010 plasmaer er ramt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Novatic Novatic skrev:

Er ikke et enkeltstående tilfælde. Trådene på avforums er fyldt med folk, der har problemet. Og Panasonic er kontaktet af mange brugere, men de siger bare at TVet opererer indenfor specifikationerne, selvom teknikere på besøg etc. godt kan se det. Så det er desværre åbenbart en "feature" man må leve med.

Men kan godt forstå dig... Er dog stadig hooked på at finde et plasma, selvom det er lidt et lotteri med buzz og floating blacks... Confused
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 08:31
jamen som emile skriver hvorfor så ikke bare slå det fra, så er problemet løst. det har jeg gjort og det virker fint.
Ole Hansen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu