recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fodboldkanaler risikerer rødt kort fra YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFodboldkanaler risikerer rødt kort fra YouSee

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Emne: Fodboldkanaler risikerer rødt kort fra YouSee
    Sendt: 24-September-2010 kl. 17:18
Nu har både youSee og Stofa advaret om at dyr sport kan blive flyttet væk fra de almindelige kanalpakker.

"»Det ville være ærgerligt for alle os, der elsker sport, at Superligaen endte ude på en dyr betalingskanal. Vi vil bare ikke være med til flere prisstigninger,« siger Niels Breining, der er direktør hos TDC-ejede YouSee."

Men jeg kan forsikre, at en overvældende del af youSee's kunder - er helt, helt ligeglade. 

"»...Vores formål er, at vi giver folk det, de vil have til en god pris - og skal vi beholde Superligaen, som den er nu, kræver det prisfald, eller i det mindste samme pris. Det ser ud som om, at man har forregnet sig denne gang,« siger Jørgen Kristensen, diretør hos Stofa."

I min optik er det meget optimistisk - for fodbolden.  Når TV2's hovedkanal kommer til at koste - måske 25 kr/md  i 2011 - bla fordi der der sendes dyr sport, så er jeg næppe den eneste, der gerne vil have en youSee pakke også uden denne kanal - helt alvorligt ment. 
Jeg tror faktisk ikke engang at 'samme pris' for superligaen og anden sport, vil være OK i fremtiden.

"»Jeg synes, det er utrolig ærgerligt, at superligarettighederne bliver brugt på denne måde, når man samtidig tænker på, hvor værdifulde de er for dansk kommercielt TV i dag....« siger Claus Thomsen (Divisionsforeningen)"

Hvori består det ærgelige - udover ulemperne for fodboldfolkets griskhed.  Nej det er fodbolden og anden sport, der skal slankes, hvis det på nogen måde fortsat skal være OK at sende betalingssport i de almindelige pakker.     

Lars  Smile

Jeg startede denne tråd, men synes artiklen ovenfor fra Business.dk passer bedre i sin egen tråd. 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 17:52
Når du skriver således: "Men jeg kan forsikre, at en overvældende del af youSee's kunder - er helt, helt ligeglade."

Så har du ikke noget at ha' din påstand i. Dine forsikringer bygger på tro og intet andet. Saglighed om jeg må be'.
Det skal bemærkes at jeg ikke tror hverken om der er flere af den ene eller anden slags kunder. Et er sikkert, jeg kan ikke forsikre om det ene eller andet.
Hvad om YouSee lavede en undersøgelse?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Når du skriver således: "Men jeg kan forsikre, at en overvældende del af youSee's kunder - er helt, helt ligeglade."

Så har du ikke noget at ha' din påstand i. Dine forsikringer bygger på tro og intet andet. Saglighed om jeg må be'.

I mangel af en opdatert statistisk over youSee's kunder, skulle jeg nok have brugt ord som 'rigtigt mange'  eller lignende. Overvældende betyder nu ikke nødvendigvis et flertal - men dog rigtigt mange.

Der har tidligere været undersøgelser, der typisk har fundet, at op mod halvdelen af seerne slet ikke så sport eller ikke ville betale derfor.     

Det er fint, hvis youSee betalte for en undersøgelse, men den skal laves af en neutral part. 

Set fra youSee's synspunkt er de betalingsvillige sports-seere nok forretningsmæssigt bedre end os andre der vil have betalingen ned, ned, ned.

Lars Smile

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

I mangel af en opdatert statistisk over youSee's kunder, skulle jeg nok have brugt ord som 'rigtigt mange'  eller lignende. Overvældende betyder nu ikke nødvendigvis et flertal - men dog rigtigt mange.

Der har tidligere været undersøgelser, der typisk har fundet, at op mod halvdelen af seerne slet ikke så sport eller ikke ville betale derfor.     

Det er fint, hvis youSee betalte for en undersøgelse, men den skal laves af en neutral part. 

Set fra youSee's synspunkt er de betalingsvillige sports-seere nok forretningsmæssigt bedre end os andre der vil have betalingen ned, ned, ned.

Lars Smile

Så må jeg jo forstå dig således, at der er muligt, at der både findes en overvæledende del af kunderne hos YouSee, der vil se fodbold/sport og en overvældende del, der ikke vil se sport/fodbold.Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:59

Det er da helt i orden, at det der virkelig koster kassen, ikke kommer ud på de kanaler der er i de normale pakker, men skal være på en seperat kanal, så dem der vil kan abbonere på den/de kanaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:36

Så må jeg jo forstå dig således, at der er muligt, at der både findes en overvæledende del af kunderne hos YouSee, der vil se fodbold/sport og en overvældende del, der ikke vil se sport/fodbold.Wink

Jah, Jeg bliver ofte overvældet over, at så mange  gider bruge 1 1/2 - 2 timer på at se et eller to mål  og du  måske over hvor mange vi er, der synes sport er helt fint, så længe vi hverken behøver at se det eller betale for det.   LOL

Lars Smile
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er da helt i orden, at det der virkelig koster kassen, ikke kommer ud på de kanaler der er i de normale pakker, men skal være på en seperat kanal, så dem der vil kan abbonere på den/de kanaler.

Jeg har skrevet det før: markedsøkonomi forudsætter en vis priselasticitet og det forudsætter igen, at køberne kan fravælge, hvis prisen stiger meget .

Det betyder jo ikke at man ikke kan spille fodbold eller superliga - men blot at lønninger ol. ikke kan  vokse ind i himlen.  Der skal sved på panden ikke blot på banen men også hos ejere, bestyrelser og den øvrige ledelse. 

Lars Smile 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:47

Jah, Jeg bliver ofte overvældet over, at så mange  gider bruge 1 1/2 - 2 timer på at se et eller to mål  og du  måske over hvor mange vi er, der synes sport er helt fint, så længe vi hverken behøver at se det eller betale for det.   LOL

Lars Smile
Jeg tror, at de sportsinteresserede vil udtrykke det således: Vi har bestemt stor sympati for dem, der ikke gider at se sport. Vi kan kun håbe, at de også vil lære, at respektere vi sportsinteresserede.Wink
Mvh.
Jørn

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:57

Ja men sport skal ikke undertrykke andre udsendelser, og det gør den ganske kraftig, så det er vel kun rimeligt at den hører til på de kanaler der nu er til det, både herhjemme og i udlandet. Derved er der plads til at sende andre udsendelser, når der er de store begivenheder, såsom Tour de France, Wimbledon, EM,VM, så er der bare ikke andet at se på i stort omfang på diverse DK kanaler. Der har sport en meget høj prioitet, alt andet er meget i baggrunden, selv Nyheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:58

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jeg har skrevet det før: markedsøkonomi forudsætter en vis priselasticitet og det forudsætter igen, at køberne kan fravælge, hvis prisen stiger meget .

Det betyder jo ikke at man ikke kan spille fodbold eller superliga - men blot at lønninger ol. ikke kan  vokse ind i himlen.  Der skal sved på panden ikke blot på banen men også hos ejere, bestyrelser og den øvrige ledelse. 

Lars Smile 
Hvi du har YouSee, kan du da bare ta' Grundpakken. Du kan også vælge Mellempakken, der er ikke meget mere end 3+, der viser fodbold og ca. 1 kamp pr. uge på Kanal 5. Udbud og efterspørgsel gælder også her. I øvrigt er pengene ikke særligt store i Superligaen og heller ikke interessant. Der er jo ingen, der vil købe rettighederne til at vise kampene, hvis der ikke er kunder nok, der vil betale for programpakkerne medbl. a.  sport.
Mvh.
Jørn

Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 20:04
Jeg undrer mig egentlig over at sportskanalerne har "fået lov" så længe som de har!

Lad mig til at starte med sige at jeg er sportsinteresseret og i særdelshed fodbold, men det er absolut ikke mit indtryk at 1 ud af 10 gennemsnitsmennesker gider bruge tid på at sidde og se en superligakamp (eller Premier League eller Serie A). Hvordan kan det så overhovedet lade sig gøre at hæve priserne pga sport uden et massivt oprør (både fra kunder, men også fra TV-udbyderne).

Nogen der ved om der er lavet undersøgelser (med offentligt resultat) der viser hvor mange der egentlig ser det de betaler mest for ??
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 20:10

Hvi du har YouSee, kan du da bare ta' Grundpakken. Du kan også vælge Mellempakken, der er ikke meget mere end 3+, der viser fodbold og ca. 1 kamp pr. uge på Kanal 5. Udbud og efterspørgsel gælder også her. I øvrigt er pengene ikke særligt store i Superligaen og heller ikke interessant. Der er jo ingen, der vil købe rettighederne til at vise kampene, hvis der ikke er kunder nok, der vil betale for programpakkerne medbl. a.  sport.

Jeg har kun Grundpakken, og det er kun fordi man ikke kan slippe for den, der er levringspligt, så den kan desværre ikke fravælges, man kan kun håbe på at der bliver enighed om at fjerne udbydertvang.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu