Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
|
Emne: Hvad gør vi? Sendt: 22-September-2010 kl. 08:53 |
Musicprostitute og jeg har lavet en handel, hvor jeg har solgt 4 bder og et spil. Jeg har sendt dem via Maxi brev her i fredags "har kvittering" De er endnu ikke dukket op. er der noget man kan gøre. Da det er jo mega nedtur for os begge at vi ikke kan få afsluttet handlen ordentligt.
Bruger har taget fat i PostDk og de fortæller at der ikke er noget til ham.
Har i nogle ideer? Jeg mener da helt bestemt at jeg ikke kan stå til ansvar for noget, da jeg har sendt varerne.
|
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 09:21 |
Prøv at starte med at gå ind på www.postdanmark.dk, og efterlys brevet. Der er en formular der skal udfyldes.
|
Venlig hilsen KB
|
Kenzo85
Guld medlem
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 09:37 |
Brixen skrev:
Prøv at starte med at gå ind på www.postdanmark.dk, og efterlys brevet. Der er en formular der skal udfyldes.
|
God idé Jeg har sendt ideen videre til køber.
|
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 10:00 |
Kenzo85 skrev:
Brixen skrev:
|
God idé Jeg har sendt ideen videre til køber. |
Der vel faktisk dig som sælger der har ansvaret for at pakken/brevet kommer frem, så det er vel dig der skal efterlyse?
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
MusicProstitute
Junior bruger
Oprettet: 29-August-2010
Point: 25
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 10:46 |
zulfo skrev:
Kenzo85 skrev:
Brixen skrev:
|
Der vel faktisk dig som sælger der har ansvaret for at pakken/brevet kommer frem, så det er vel dig der skal efterlyse? |
Ja det mener jeg også. Men jeg har efterlyst den i dag. Så må vi se.
|
Kenzo85
Guld medlem
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 11:14 |
zulfo skrev:
Kenzo85 skrev:
Brixen skrev:
|
Der vel faktisk dig som sælger der har ansvaret for at pakken/brevet kommer frem, så det er vel dig der skal efterlyse? |
Jeg har lidt svært ved at se hvordan jeg kan se om brevet er modtaget eller ej, da jeg ikke bor på adressen. Men jo jeg kan godt udfylde skemaet, hvis det vil hjælpe.
Men nu har jeg også efterlyst det.
Redigeret af Kenzo85 - 22-September-2010 kl. 11:22
|
|
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:33 |
Hvordan er det aftalt du sendte det?
Hvis køber har bedt dig om at sende som Maxi brev, så må man antage at han kender forholdet omkring brevforsendelse.
De er sværer at spore og der er ingen forsikring.
Altså mener jeg at i en privat handel at køber hænger på den. Han har købt en vare og en forsendelse ydelse. Du kan ikke have ansvaret for varen efter forsendelse(her slutter din ydelse af en vare som jurisk er hans), men du bør kunne bevise at du har sendt den - for ellers er ansvaret dit.
|
.....
|
Notfast
Guld medlem
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 15:33 |
zulfo skrev:
[Der vel faktisk dig som sælger der har ansvaret for at pakken/brevet kommer frem, så det er vel dig der skal efterlyse? |
Både modtager og sender har mulighed for at efterlyse et brev.
|
.....
|
MusicProstitute
Junior bruger
Oprettet: 29-August-2010
Point: 25
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 20:42 |
Notfast skrev:
Hvis køber har bedt dig om at sende som Maxi brev, så må man antage at han kender forholdet omkring brevforsendelse.
Altså mener jeg at i en privat handel at køber hænger på den. Han har købt en vare og en forsendelse ydelse. Du kan ikke have ansvaret for varen efter forsendelse(her slutter din ydelse af en vare som jurisk er hans), men du bør kunne bevise at du har sendt den - for ellers er ansvaret dit.
|
Det er ikke helt rigtigt. Jeg forud betaler for en vare incl porto. Så er sælger ansvarlig indtil jeg står med pakken i hånden, da sælger vælger at spare 24.50kr på at sende som maxi brev. Sælger har scannet kvittering fra post huset ind. Vi har begge efterlyst. Jeg har intet hørt. Desværre.
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 20:53 |
Jeg lader altid køber vælge afsendingsmetode,og dermed påtage sig risiko ved evt. forsvunden forsendelse, men jeg anbefaler altid at man vælger pakkeforsendelse.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 21:15 |
MusicProstitute skrev:
Notfast skrev:
|
Det er ikke helt rigtigt. Jeg forud betaler for en vare incl porto. Så er sælger ansvarlig indtil jeg står med pakken i hånden, da sælger vælger at spare 24.50kr på at sende som maxi brev. Sælger har scannet kvittering fra post huset ind.
Vi har begge efterlyst. Jeg har intet hørt. Desværre.
|
Først, så er det en rigtig dum situation i begge er kommet i. Men derefter vil ikke give dig ret i, at det er sælgers ansvar alene, at du ikke står med pakken. En ting - at du har rettigheder ved handel i webbutikker, men ved privat handle har du ikke samme rettigheder. Det lyder hellere ikke når man læser tråden, at du har fortalt sælger, at du ville betale en forsendelsen som pakke, istedet for maxibrev.
|
Notfast
Guld medlem
|
Sendt: 27-September-2010 kl. 22:53 |
MusicProstitute skrev:
Notfast skrev:
|
Det er ikke helt rigtigt. Jeg forud betaler for en vare incl porto. Så er sælger ansvarlig indtil jeg står med pakken i hånden, da sælger vælger at spare 24.50kr på at sende som maxi brev. Sælger har scannet kvittering fra post huset ind.
Vi har begge efterlyst. Jeg har intet hørt. Desværre.
|
Er du blevet oplyst om hvilken forsendelse der ind gik i den oplyste pris?
Jeg siger ikke at det er din skyld, men der nogle ting som i ikke har belyst endnu.
Min udtalelse bygge på de af mig skrevende forhold, hvis jeres forhold er anderledelse gælder det naturligvis nødvendigvis ikke.
Redigeret af Notfast - 27-September-2010 kl. 22:55
|
.....
|