recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler enkelte kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangler enkelte kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baronennn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler enkelte kanaler
    Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 15:54
Jeg har netop erhvervet mig en Ennovia dvb-c modtager. Model: edc-11. (den samme indmad som den BlueTinum de solgte i Bilka for et par uger siden).
Jeg bor i København, har fuldpakken fra Yousee og kan modtage alle de analoge kanaler fint.

Boksen fungerer som den skal og leverer et okay billede til prisen. Jeg mangler dog enkelte kanaler. Det drejer sig om DR HD, TV2 og TV3, muligvis også enkelte andre periferere kanaler som jeg ikke har lagt mærke til.

Jeg har forsøgt at scanne på alle tænkelige måder, både manuelt på de respektive frekvenser til hver af de manglende kanaler, netværksscanning med områdekode og fuld frekvens scanning, alle uden held.

Jeg havde for et års tid siden samsung-boksen fra Yousee og havde lignende problemer hvorfor jeg returnerede den efter en uge og derfor ikke nåede at komme til bunds i sagen. Så vidt jeg husker lå signalstyrken og BER dog indenfor det "problemfrie interval".

Jeg hælder til at der er problem med signalet fra Yousee, men ville lige høre om der er noget jeg kan teste eller gøre anderledes inden jeg bestiller en teknikker?
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 16:19
Check først og fremmest, at du anvender ordentlige kabler og stik.
Se http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 16:48
Tak for linket, men tror ikke der er noget at komme efter.
Har købt et dobbeltskærmet guldbelagt antennekabel der går direkte fra stikket i væggen til boksen for at sikre at det ikke er der problemet er.

Redigeret af Baronennn - 02-Oktober-2010 kl. 16:58
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Baronennn Baronennn skrev:

Jeg har netop erhvervet mig en Ennovia dvb-c modtager. Model: edc-11. (den samme indmad som den BlueTinum de solgte i Bilka for et par uger siden).
Jeg bor i København, har fuldpakken fra Yousee og kan modtage alle de analoge kanaler fint.

Boksen fungerer som den skal og leverer et okay billede til prisen. Jeg mangler dog enkelte kanaler. Det drejer sig om DR HD, TV2 og TV3, muligvis også enkelte andre periferere kanaler som jeg ikke har lagt mærke til.

Jeg har forsøgt at scanne på alle tænkelige måder, både manuelt på de respektive frekvenser til hver af de manglende kanaler, netværksscanning med områdekode og fuld frekvens scanning, alle uden held.

Jeg havde for et års tid siden samsung-boksen fra Yousee og havde lignende problemer hvorfor jeg returnerede den efter en uge og derfor ikke nåede at komme til bunds i sagen. Så vidt jeg husker lå signalstyrken og BER dog indenfor det "problemfrie interval".

Jeg hælder til at der er problem med signalet fra Yousee, men ville lige høre om der er noget jeg kan teste eller gøre anderledes inden jeg bestiller en teknikker?
Vi har desværre ikke support på den boks du har købt dig, men vi kører med noget der hedder symbolrate og modulation. Du kan lige få de værdier vi bruger i samsungboksen, for så har du lidt mere at arbejde med.

Symbolrate: 6875
Frekvens i kHz: 143000
Modulation: qam 64

Der ud over skal man indlæse dit netværksnummer. Dette kan du finde her: http://yousee.dk/netvaerksnummer/

Håber dette kan hjælpe dig lidt på vej.

Dan

Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 21:51
Tak for svaret, men alle de informationer har jeg allerede lagt ind i systemet. Som jeg skriver har jeg forsøgt med en samsung-boks fra yousee med samme resultat. Jeg tænker derfor at der er noget galt med selve signalet og at nogen frekvensbånd ikke kommer igennem digitalt.

Er dette helt utænkeligt?
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Baronennn Baronennn skrev:

Tak for svaret, men alle de informationer har jeg allerede lagt ind i systemet. Som jeg skriver har jeg forsøgt med en samsung-boks fra yousee med samme resultat. Jeg tænker derfor at der er noget galt med selve signalet og at nogen frekvensbånd ikke kommer igennem digitalt.

Er dette helt utænkeligt?
Det er ikke utænkeligt det kan være et signalproblem. Kan du ikke sende os dit kundenummer, adresse og kontaktnummer til vores profil? Så kan vi prøve at kigge på det problem du oplever.

Dan
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu