|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Baronennn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2009 Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 15:54 |
Jeg har netop erhvervet mig en Ennovia dvb-c modtager. Model: edc-11. (den samme indmad som den BlueTinum de solgte i Bilka for et par uger siden).
Jeg bor i København, har fuldpakken fra Yousee og kan modtage alle de analoge kanaler fint. Boksen fungerer som den skal og leverer et okay billede til prisen. Jeg mangler dog enkelte kanaler. Det drejer sig om DR HD, TV2 og TV3, muligvis også enkelte andre periferere kanaler som jeg ikke har lagt mærke til. Jeg har forsøgt at scanne på alle tænkelige måder, både manuelt på de respektive frekvenser til hver af de manglende kanaler, netværksscanning med områdekode og fuld frekvens scanning, alle uden held. Jeg havde for et års tid siden samsung-boksen fra Yousee og havde lignende problemer hvorfor jeg returnerede den efter en uge og derfor ikke nåede at komme til bunds i sagen. Så vidt jeg husker lå signalstyrken og BER dog indenfor det "problemfrie interval". Jeg hælder til at der er problem med signalet fra Yousee, men ville lige høre om der er noget jeg kan teste eller gøre anderledes inden jeg bestiller en teknikker? |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Check først og fremmest, at du anvender ordentlige kabler og stik.
Se http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Baronennn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2009 Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Tak for linket, men tror ikke der er noget at komme efter.
Har købt et dobbeltskærmet guldbelagt antennekabel der går direkte fra stikket i væggen til boksen for at sikre at det ikke er der problemet er. Redigeret af Baronennn - 02-Oktober-2010 kl. 16:58 |
|
![]() |
|
YouSeesupport ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Symbolrate: 6875
Frekvens i kHz: 143000
Modulation: qam 64
Der ud over skal man indlæse dit netværksnummer. Dette kan du finde her: http://yousee.dk/netvaerksnummer/
Håber dette kan hjælpe dig lidt på vej.
Dan
|
|
Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan YouSee Support http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/ |
|
![]() |
|
Baronennn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Februar-2009 Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Tak for svaret, men alle de informationer har jeg allerede lagt ind i systemet. Som jeg skriver har jeg forsøgt med en samsung-boks fra yousee med samme resultat. Jeg tænker derfor at der er noget galt med selve signalet og at nogen frekvensbånd ikke kommer igennem digitalt.
Er dette helt utænkeligt? |
|
![]() |
|
YouSeesupport ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Dan
|
|
Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan YouSee Support http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/ |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |