recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FIFA 11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFIFA 11

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Emne: FIFA 11
    Sendt: 21-September-2010 kl. 10:47
Vi bliver jo noed til at have en FIFA traad, der ikke blot er en demo-traad.Smile
 
Dog vil jeg til at starte med introducere de problemer, eller rettere udfordringer, jeg finder efter at have spillet 15-20 kampe i demoen.
 
1. Hovedstoed. Baade defensive og offensive. Jeg vinder naesten ikke nogen, saa kom med tips! Isaer paa X virker det ikke til at jeg kan vinde nogen, mens de paa firkant og cirkel ender af helvedes til.
 
2. Stikninger. Der er jo aendret en del i spillets fysik imo, og det kan man maerke ogsaa naar man afleverer og skyder, men hvor jeg foer var en haj til stikninger med trekant, lykkedes det naesten aldrig for mig. Forsvareren faar altid fat i bolden. Hvad kan det skyldes? Er der nogen, der har luret det?
 
3. Skal man bruge hoejre analog ved naerkampe? Naar man jagter en angriber og er taet paa ham, hiver man efter ham, hvis man bruger hoejre analog, men man risikerer ogsaa, at spillet skifter spiller, da den ogsaa bruges til det. Confused
 
4. Straffe. Som naevnt i demo-traaden. Jeg kan stadig ikke helt finde ud af det. Skal man foerst placere pilen i det groenne omraade og bestemme kraften med cirkel, og saa bestemme retningen med hoejre analog? Det virker saadan, men det er stadig ikke lykkes mig at placere bolden ved stolpen.
 
Generelt synes jeg at spillet er blevet mere kompakt og fysisk, og det er virkelig svaert at komme til chancer. Det har saa baade positive og negative sider. Realismen i naerkampe er fantastisk, men man faa meget lidt tid med bolden foer man skal skille sig af med den. Direkte spil virker naesten umuligt.
Tacklingerne foeles fantastisk, og tilfoejer ogsaa en portion realisme. Man kan endda i stoerre grad maerke og se forskel paa de forskellige spilleres kvaliteter eller mangel paa samme paa det punkt.
Og saa har jeg ikke proevet at faa frispark taet nok paa til at skyde paa maal. Saa det virker til at AI er mere paapasselige.
 
Af negative ting, saa kan jeg naevne, at jeg finder det ret utroligt, og irriterende, at en forsvarsspiller kan indhente Walcott, selvom forsvarsspilleren egentlig er sat af.
 

BORING!
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 12:39
Jeg var skeptisk i starten, men er efterhånden blevet overbevist efter en 25-30 kampe. Spillet er på rigtig mange måder en subtil, men relevant, forbedring af FIFA 10. Som svar på dine spørgsmål;

1. Jeg har aldrig scoret så mange mål på hovedstød, som jeg gør i dette spil. Typisk benytter jeg mig af udafskruet hjørnespark/indlæg, og forsøger derefter at jostle min egen spiller lidt bag bolden, for derefter at heade mod målet. Det sikrer ekstra kraft, mens præcisionen typisk kræver lidt held. Samme taktik benyttes i defensive situationer. På midtbanen jostler jeg blot, som jeg plejer. Faktisk forsøger jeg ofte at tæmme bolden i stedet for at heade den.

2. Stikningerne er meget sværere i dette spil. Det er frustrerende, men ultimativt godt for spillet - særligt for de af os, der spiller online. Du kan ikke længere blot skyde bolden ned bag forsvaret, men er nødt til at trække forsvaret ud af position og/eller få din spillere i den rigtige position med plads, tid og ikke mindst talent til at lave afleveringen.

3. Jeg bruger ikke højre analog. Kun venstre.

4. Straffe er intet mindre end elendigt i dette spil. Forstår det heller ikke.

5. For at fastholde Walcotts fart er du nødt til at skubbe bolden foran ham for at opnå en yderligere acceleration.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:44
Hvad menes der med "jostler"?
 
Kan man spille mod andre i demoen? Jeg spiller stort set kun online, så ligger ikke så meget vægt på hvordan det er at spille mod AI. Selvom mange elementer selvfølgelig er ens, er det 2 forskellige verdener imo.
 
Hvis straffe er som I WC, er det meget nemt. De har vel ikke for 3 spil i træk lanceret nyt PK system? Man sigter med venstrepind, men den skal slippes noget før man rammer bolden, ellers overplacerer man og spilleren skvatter. Rammer man uden for det grønne felt skyder man forbi 9/10 gange, og den skal heller ikke have for meget fart. Har flere gange skudt over selvom jeg ramte inden for den grønne fart indikator også.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 14:29
Jostl' er nærkampene. Du kan "jostle" dig til positioner i forhold til den konkurrende spiller ved at flytte spilleren rundt. Det var vist noget, de introducerede i FIFA 09.

Du kan spille mod andre lokalt, men ikke online, i demoen. Og det er bestemt vidt forskellige tilgange. Computeren er mekanisk og følger altid et logisk, forudbestemt mønster - mens mennesker er noget mere spontane og uforudsigelige.

Jeg vil vove at påstå, at det er kedeligt at spille mod computeren. Og det viser sig da også tydeligt, at de bedste FIFA spillere er dem, der ofte spiller mod mennesker. Jeg har en kammerat, der generelt kun spiller mod computeren på højeste niveau. Jeg spiller aldrig mod computeren på højeste niveauer, men giver ham alligevel røvfuld gang på gang.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 09:23
ANGÅENDE STRAFFE

så fik jeg et straffe under kampen og ikke efter en 0-0 kamp. Det var en hel anden oplevelse!

straffespark ved uafgjort er der typisk delay på så man ikke kan ramme i det grønne felt, og bare det mindste ryk til analogen for bolden til at flyve ad helveds til.

Straffet under kampen var meget mere intuitivt og selvom jeg langt fra ramte i det grønne felt kunne jeg stadig sparke den fint ind i siden.

Så jeg tror simpelthen det er en "bug" i demoen
Til top
K32A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 14:54
Søg efter penalty kick tutorial på youtube - der er glimragende forklaring. Det er nemt når det først er lært.
LG 37" LC55 | PS3 40GB
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2010 kl. 09:56
Til gengæld virker det til, at computerens AI i visse situationer er lige så dum som før. F.eks. når man angriber, og mister bolden, løber idioterne tilbage på plads, i stedet for at presse. Det er komplet ligegyldigt hvilken taktik, man har, om man er bagud eller ej, de gør det automatisk. Det er frustrerende når man nu gerne vil udnytte situationen til at skabe noget pres..men ak..

BORING!
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 03:22
Alt i alt synes jeg Fifa11 er endnu et skridt fremad for serien, det hele virker en del mere realistisk, flydende, der er større forskel på de forskellige spillere.. Man kan i højere grad mærke om det er en Iniesta/Messi eller en stor tung forsvarsspiller man har fat i :) 

Jeg glæder mig til at få det færdige spil ind af døren og få det spillet ordentligt igennem. 
Til top
K32A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 13:15
I træningsarena, tryk select (ps3), vælg side og forsvar - så styrer i målmanden.

Sorry hvis I allerede ved det - jeg vidste det ikke :-)
LG 37" LC55 | PS3 40GB
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 09:49
Som jeg postede i et andet forum:
 
Det er bare synd, at de ikke kan lave simple ting ordentlig. Eksempelvis:

Jeg saetter Van Persie til at tage doedbolde i hovedmenuen. Altsaa inden kampstart. Det skal saa gaelde for alle kampe. Under naeste kamp, bytter VP og Chamakh plads. Aabenbart er det designet saa torskedumt, at det nu er Chamakh, der tager doedbolde. Sandsynligvis fordi spillet taenker paa spillerens position, i stedet for den enkelte spiller. Dumt. Isaer naar lignende problemer var der i FIFA10.
Saa jeg haaber, at holdopstillingen i det mindste gemmes til online-spil. Jeg var saa frustreret sidst, fordi jeg skulle saette hold op foer hver online-kamp. Dumt.

Jeg fik slaaet "frispark hvis bolden rammer haanden" til, hvilket resulterede i 5 af slagsen pr. kamp. plus et par straffespark. Det skal EA justere lidt.

Desuden finder jeg det ogsaa meget usandsynligt, at Terry kan indhente Arshavin el. Walcott, selvom de er 10m foran i frit loeb mod maal. Alligevel sker det. Hver gang.

Ens egne spillere nytter stadig ikke meget, medmindre man selv styrer man. Om man er bagud og gaar all out attack, high pressure, betyder ikke det store. Hvis ens angriber mister bolden, loeber idioterne stadig tilbage til deres praedefinerede position selvom det ville vaere klart bedst at vedligeholde presset. Dumt.

Anyway, der er altid en masse fejl, som vi maa leve med. Forbedringer denne gang er i det mindste faldet meget godt i min smag.

BORING!
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 10:27
Helt enig amorbavian.
 
Jeg er komplet ligeglad med alle deres nye features, som at styre målmand.

Ville de bare koncentrere sig om det simple basale gameplay. Jeg går også amok hvis man endnu engang i online skal bruge tid på at sætte hold hver gang.
 
Jeg har nu ikke i tidligere versioner oplevet at de langsomme forsvarer løber hurtige angribere op (ikke med 10m forspring i hvert fald), håber ikke det er noget der er kommet Fifa11.
 
Hvordan er dommer standarden? Jeg var ved at få spat i FIFAWC når der konstant dømmes frispark/straffespark for fine glidende tacklinger. Gives røde kort i flæng. Skulder mod skulder skub tillades sjældent osv. Og så blev der nærmest aldrig dømt straffespark for andre forseelser end glidende tacklinger. Stående tacklinger hvor man tydeligt klipper manden lod de altid passere i feltet.


Redigeret af jan160674 - 01-Oktober-2010 kl. 10:30
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 13:20
Jeg har nu ikke i tidligere versioner oplevet at de langsomme forsvarer løber hurtige angribere op (ikke med 10m forspring i hvert fald), håber ikke det er noget der er kommet Fifa11.
 
Nu har jeg ikke maalt meterne praecist, men har i flere tilfaelde, ud fra et realistisk kig, vaeret by far for langt vaek til at en langsom forsvarere kan indhente nogle af verdens hurtigste spillere.
 
Dommerne er fede nok, men i andre situationer helt galt. saasom de naevnte haand paa bolden. Jeg har et klip fra i gaar hvor jeg synes, at der er klart straffe til mig, men hvor der doemmes imod mig. Ved ikke om vi er venner online? Har sgu ikke laengere styre paa hvem er hvem..Ellers add mig: AmorBavian saa kan du se det klip og bedoemme.
Saa, der er i hvert fald plads til at tweake...

BORING!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu