|
LCD - hvorfor vente? |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
Maximus
Bruger Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
Emne: LCD - hvorfor vente? Sendt: 25-April-2006 kl. 16:30 |
|
'Hvis mit 14 år gamle 29" Sony TV bryder samen, skifter jeg det ud med en anden CRT skærm - dog i 16:9' Indtil for ganske nylig var det min plan, da jeg ikke syntes at billedkvaliteten på fladskærme var god nok endnu, men visse af de nye modeller (specifikt Sony's Bravia V serie) har fået mig til at skifte mening. Men er der nogen grund til at slå koldt vand i blodet og vente lidt endnu? Det vil selvfølgelig altid være sådan (mht til ny teknologi) at man ved at vente kan få et bedre produkt til samme pris eller et produkt af samme kvalitet billigere, men hvor langt er vi kommet med LCD teknologi? Er teknologien stadig så ny at vi med hvert år kan forvente seriøse forbedringer? Er der noget specifikt 'lige om hjørnet' der er værd at vente på? Eller er teknologien ved at være modnet så meget at man kun kan se frem til små forbedringer og ditto prisfald inden for den nærmeste fremtid? Med andre ord, er det et godt tidspunkt at købe LCD på? |
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Sendt: 25-April-2006 kl. 16:37 | |
Eneste grund til at vente på kort sigt er at priserne vil falde. Der vil nok gå ca 3-5år før der kommer en teknologi der slår LCD/Plasma og er til at betale. HD-TV, man kender ikke standarderne endnu, men der ser jeg ingen grund til at vente. Du vel selvfølgeligt se forbedringer, men vi er efterhåenden nået til det punkt at det ikke er skærmen som sætter begrænsningen, men derimod det ringe signal som vi kan modtage. Tja har selv vurderet at det er et godt tidspunkt at købe på selvom priserne stadig er lidt høje. Angående billedekvalitet, prøv at checke Samsung og Philips de slår dit Sony med flere længder.
Man bør selvfølgelig være klar over at om 1 år er din skærm faldet til det halve, samt den nye model er 50% bedre på alle fronter. Men derfor kan man jo godt nyde sin skærm i mange år. Redigeret af lahan - 25-April-2006 kl. 16:46 |
||
Gromit
Super bruger Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
Sendt: 25-April-2006 kl. 16:44 | |
2 gode argumenter. Men hvornår regner man med, at ha´ fastlagt en fælles Europæisk standard? Bliver det 720P eller 1080P og hvad kommer det digitale begreb til at hedde, som en endnu ikke fastlagt digital tuner skal kunne modtage?
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Sendt: 25-April-2006 kl. 16:49 | |
Hvis din skærm kan vise 720p eller 1080i så er du rimeligt godt stillet. Du vil næppe se tv stationerne sende i 1080p de næste mange år. Et 1080p billede vil sandsynligvis være lidt pænene, men vil mene de fleste godt kan leve med et 720p signal de næste år. Til den tid snakker vi sikkert helt andre opløsninger. |
||
Maximus
Bruger Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
Sendt: 25-April-2006 kl. 18:05 | |
Mener du virkelig det? Er andre enige? Jeg troede at LCD teknologien var modnet så meget at det ikke længere gik knapt så stærkt. Kan du fx få skærme i dag til 10.000 som kostede 20.000 for et år siden? |
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Sendt: 25-April-2006 kl. 19:17 | |
Nej, så meget falder priserne vel ikke på et år. Jeg har heller ikke tænkt mig at vente, men køber JVC LT-37M60 snarest. Kvaliteten på fladskærmsfjernsynene er nu rigtig, rigtig god. De nuværende skærme kan sagtens bruges også til HD. Om 5-6 år vil man måske være klar til at købe den tids topmodel, da de så vil være optimeret til den tids HD-tv. Men jeg vil mene, at hvis man køber et godt fjernsyn nu, så kan man sagtens bruge det efter år 2010.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
lahan
Sendt: 25-April-2006 kl. 19:22 | |
Det er sikkert kun på de helt store skærme over 40" vi vil se de store prisfald. Thorvald: Vi glæder os til at høre om din nye skærm..... |
||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Sendt: 25-April-2006 kl. 19:49 | |
Jeg er 100% enig med lahan, at kvaliteten stiger samtidigt med at priserne falder. Måske ikke med 50% men 20-30 falder de. Men jeg tror du vil se at priserne på 32" når et leje omkring 7-10K og 40" 14-16K Men hvorfor vente. Når prisen er kommet så langt ned som du kan acceptere, er der kommet en ny teknologi, som du så vil vente på, og sådan kan du blive ved. |
||
MikeOne
Guld medlem Oprettet: 09-November-2005 Status: Offline Point: 565 |
Sendt: 26-April-2006 kl. 14:25 | |
Du kan jo blot se Samsungs LE-40M61B som kostede omkring de 30.000 kr. i Samsung concept store samt Hifi klubben her før juletid. Nu kan du få den for 22-23.000 kr. samme sted og sågar ned til 20-21.000 kr andre steder (som før lå på 26-27.000 kr). Et pænt fald på blot 4-5 måneder. Men nye modeller er på vej og de "gamle" beholdninger skal sælges ud. Se evt.: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11008& PN=1 Mike |
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Sendt: 26-April-2006 kl. 17:06 | |
Det gør jeg også selv - altså glæder mig til at få det nye fjernsyn. Alene de flere tilslutningsmuligheder bliver dejligt!! |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
Sendt: 26-April-2006 kl. 17:44 | |
Anmeldelser af den nyeste Sony skærmserie siger ellers noget andet. |
||
HisLogin
Bruger Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Sendt: 26-April-2006 kl. 18:31 | |
Hvilke anmeldelser? Har du nogle links? |
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |