|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() Sendt: 10-November-2010 kl. 09:15 |
|
Ak, vi var måske nogle som håbede på, at medieforliget 2011-2014 ville løsne op for tv-stavnsbåndet som i dag binder op imod en million boligejere og levere.
Blandt andet:
Så læser man i dag... http://epn.dk/medier/tv/article2241007.ece Politikere fra både højre og venstre bakker ud. De er bange, og vil nøjes med en ordning der kun gælder for fremtidige medlemskaber - ikke de nuværende. Tilsyneladende er ingen fornuftige instanser uenige i det uheldige ved den nuværende struktur. Det er således illusorisk at tro, at man i al fremtid kan blive ved med at opretholde dette utidssvarende stavnsbånd. Ved at vente opnår politikerne kun at skubbe lorten foran sig. Antenneforeningerne og medlemmerne risikere at "engagerede og dynamiske" bestyrelser foretager endnu flere investeringer, og at det så bliver endnu mere kostbart for forbrugerne at afskaffe ordningen senere. Alt dette ved politikere (og antenneforeningerne) formodentlig godt. Men måske er det lettere for politikerne at gennemføre de nødvendige ændringer når EU-kommissionen for alvor skruer bissen på. Så kan man jo altid give EU skylden. /B |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
|
Demokratiet ? Ja, ok... artiklen bag linket beskriver en yderst demokratisk proces. Vejle byråd har vedtaget en lokalplan der bestemmer at beboere i området skal være medlemmer af antennelauget, og udsteder påbud til de som har meldt sig ud. Det kan man da godt kalde demokrati og godt dansk foreningsliv, hvis man synes det.... Så må vi håbe, at der ikke kommer en lokalplan som bestemmer at alle skal have farvet håret grønt. Den skal vel også sluges i demokratiets navn? Og ja, man kan sikkert være med til at påvirke sin antenneforening til at vælge en anden leverandør blandt få, men hvis man nu bare ikke ønsker at se andet end hvad der sendes ukodet i luften, så er det en blot ekstraudgift man pålægges. Måske gav det mening engang med tilslutningspligt til fællesantenne, ligesom der er kloaktilslutningspligt og der heller ikke ligger 3-4 vandværker med hvert deres rør i de samme veje og konkurrerer. Problemet er blot, at tiden er løbet fra at betragte fællesantenner på denne måde idet der i modsætning til kloak, vand og el er kommet substituerende produkter med ny teknologi på markedet for TV signaler (parabol, fiber, DVB-T etc.) Derfor giver det ikke mening at politikere udskyder nødvendige beslutninger til næste medieforlig. /B PS! hvor mon dette kommer fra...? Artikel 20 |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() |
|
Der skulle jo afsiges dom i den pågældende sag i dag i landsretten. Er der nogen der har hørt/læst resultatet?
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Fuzhi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2006 Status: Offline Point: 73 |
![]() |
|
"Først den 10. januar afsiger Vestre Landsret dom."
http://www.tvsyd.dk/artikel/71120:Maa-vente-et-par-maaneder-paa-dom Redigeret af Fuzhi - 10-November-2010 kl. 15:48 |
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
Hvad da med de som har svært ved betale pakke 1 til YouSee, kan samme ikke have et Fogedkrav om slippe, når nu ens betalingsevne gøres mindre og mindre? Igen det med at stigningstakten for disse udgifter er eksponentielle i forhold til el, vand og til dels varme; jo mere man prøver spare på varmen jo højere faste afgifter.
![]() OK ifølge dommen 10 januar falder nok ud til fordel for tvungne tilslutninger, og så må man bide en grundpakke i sig, alternativt flytte, eller for nye personer, undlade flytte ind sådanne steder. Eller i sjov vil danskere overhovedet bosætte sig andre steder end hvor der er Yousee kabel ![]() Redigeret af moho - 10-November-2010 kl. 15:56 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er du jo velkommen til at mene. Det er helt sikkert også muligt at finde bolig uden tilslutningspligt for de mere velstillede danskere som er mobile. Men borgere som befinder sig i segmentet der er nødt til at vælge lejebolig, evt. alment byggeri har ikke et reelt frit valg. Og måske har netop disse borgere stor gavn af at kunne fravælge en årlig udgift på flere tusinde kroner for en gang TV. Jeg vil ikke kalde det demokrati, og jeg vil ikke kalde det hensigtsmæssigt at forældede regler rammer de svageste. Jeg vil heller ikke kalde det demokrati, når kommunerne har solgt antennenet til Stofa eller TDC. For hvad er der så at stemme om? TV5 eller Canal 9 ? Men jeg forstår da også modstanden mod at ændre de gældende forhold. Bestyrelserne af antenneforeningerne er ofte de aktive og mest entusiastiske, og det vil da være surt at miste denne indflydelse, ligesom det kan være problematisk mht. økonomien i mange antenneforeninger hvis medlemmerne siver bort. Det ændrer bare ikke ved, at loven er forældet i forhold til dagens teknologi og marked, og at man bør ophæve dette stavnsbånd. /B |
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
Mvh.
||
![]() |
||
![]() |
|
Lokalplanerne er jo ofte det som starter det hele. Lokalplanerne giver antenneforeningerne en meget sikker investeringsramme (sikre indtægter), hvorefter der investeres med svingende talent i udstyr. Antenneforeninger henholder sig så til lokalplaner, servitutter og tinglysninger, så "demokratiet" begynder dér. Jeg har absolut ingen forståelse for at en ejerforening skal opkræve et fast beløb og på "demokratisk vis" bestemme hvilke kanaler jeg skal modtage. De skal heller ikke bestemme hvilket teleselskab jeg skal være kunde hos. Modellen for en ejerforening er at etablere et anlæg uden om foreningen, og betale up front for selve installationen. Evt. med fælles lån, hvor den enkeltes procentvise andel forfalder hvis man forlader ordningen. Herved vil resten kun tabe på udmeldelser, ved at man nok ikke kan opnå samme mængderabat. Mig bekendt regner man med et samlet prisfald på markedet efter en periode, såfremt man fjerner stavnsbåndet. Jeg har i øvrigt vanskeligt ved at se, hvad der skulle være billigere for mindrebemidlede end et fravalg af betalings-TV. /B |
||
![]() |
||
![]() |
|
I vores ejerforening er mindsteprisen for Grundpakken på 46,75 kr. pr. md. Vil man ha' mere, er det en aftale mellem den enkelte og TV-leverandøren. Om folk vil ha' internet og telefoni er helt frivilligt. Når folk køber en lejlighed, kender de betingelserne - også at opsætning af parabol ikke er tilladt.
|
||
Mvh.
||
![]() |
||
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() |
|
Jeg tror ikke betalingen af Yousee pakke 1 (evt. over huslejen) er det, der får folk til, at sige nej til en "lækker" lejlighed... I og med, at det trækkes over huslejen (som det gør hos mig), så føler jeg ikke, at jeg betaler for pakken. Jeg betaler så ca. 275 for Fuldpakken ved siden af..
|
||
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |