recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maxi brev væk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaxi brev væk

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Oil2bias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Emne: Maxi brev væk
    Sendt: 25-November-2010 kl. 22:45
Hej Alle
 
Har købt en Alien Bluray boks af Akas her på siden.
Vi aftalte at dele portoen, som jeg forventede var i en pakke da jeg ikke mener en boks kan være i et brev.
Kan godt se idag at jeg ikke betalte nok i halv porto hvis det skulle i pakke, men det tænkte jeg ikke over ved handlen. Min fejl, men jeg blev ikke spurgt hvordan den skulle afsendes.
 
Nuvel, jeg har ikke modtaget noget som helst og Akas har holdt mig hen med snak i over en uge om at den skulle nok dukke op. Jeg har altid modtaget forsendelser 1-2 dage efter de er afsendt, så jeg så den alllerede væk for over en uge siden.
 
Jeg forventede egentlig at slå halv skade, som gentlemens, men det vil han ikke. Han vil heller ikke give mig sit navn og adresse så jeg kan efterlyse den hos Post Danmark, det vil han ikke da han ikke vil chikaneres!. Aner ikke hvad han mener med det. Han efterlyser den selv siger han!
 
Han mener også jeg bare kunne sige jeg ikke har modtaget den. Ja det kunne jeg jo, meeen som 39 årig er det nok lidt sent at begynde på sådan noget. Vil bare gerne have lidt super duper klassisk science fiction i hjemme biffen.
 
Det synes jeg sgu ikke er iorden, hvad burde jeg kunne forvente eller forlange?.
En lang næse, overhovedet ingenting, nogle penge retur, kvittering for afsendelse af maxibrev.
 
Stik mig jeres meninger, jeg kan klare det hele :-)
 
Mvh Ole
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 23:08
For mig lugter det af, at den slet ikke er afsendt endnu....  Dead
 
Hvis jeg søger efter brugernavnet "Akas", finder jeg ikke noget, på recordere.dk?
 
M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 25-November-2010 kl. 23:14
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2399
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Oil2bias Oil2bias skrev:

Jeg forventede egentlig at slå halv skade, som gentlemens, men det vil han ikke. Han vil heller ikke give mig sit navn og adresse så jeg kan efterlyse den hos Post Danmark, det vil han ikke da han ikke vil chikaneres!. Aner ikke hvad han mener med det. Han efterlyser den selv siger han!


På postdanmarks hjemmeside er det muligt at efterlyse breve, også selv om de er uden track&trace. En 4-5 dage efter man efterlyser et brev kommer der pr. brev en bekræftigelse på at de har sat en eftersøgning igang. Du må som minimum kunne bede om at kunne få en kopi af dette brev sendt på din mail, så du i det mindste kan se at gutten har kontaktet postdanmark og sat en eftersøgning igang.
Til top
Oil2bias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 00:04
Hejsa
 
Henrik B - Well, du har ret, men det vil jeg ikke beskylde ham for, der tror jeg altså på folk, men det er også derfor jeg ikke kan fatte at han ikke vil hjælpe mig til at efterlyse den, altså at give mig sit navn og adresse.
 
 
Strandvasker - Tak, det vidste jeg ikke. Spørgsmålet er om jeg kan få den af ham. Det vil jeg da prøve.
 
Mvh Ole
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 02:15
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

For mig lugter det af, at den slet ikke er afsendt endnu....  Dead
 ... 
 
 
Hvorfor er det altid afsenderen, der skal mistænkes for dette og hint? Er afsendere altid mere uærlige end modtagere? Næppe.
--
I forbindelse med flytning fra Yousee til Stofa har jeg fået en Samsung 3106- og en Sageme-boks i overskud. De to velfungerende bokse kommer i min affaldscontainer. Jeg vil hverken sælge eller forære dem væk og efterfølgende [uden grund] beskyldes for ikke at have sendt dem.
 
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 03:58
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

For mig lugter det af, at den slet ikke er afsendt endnu....  Dead
 ... 
 
 
Hvorfor er det altid afsenderen, der skal mistænkes for dette og hint? Er afsendere altid mere uærlige end modtagere? Næppe.
--
I forbindelse med flytning fra Yousee til Stofa har jeg fået en Samsung 3106- og en Sageme-boks i overskud. De to velfungerende bokse kommer i min affaldscontainer. Jeg vil hverken sælge eller forære dem væk og efterfølgende [uden grund] beskyldes for ikke at have sendt dem.
 
 . . . .   
Du synes måske det er helt okay, at afsender i det her tilfælde, f.eks. ikke vil oplyse sit navn og adresse, så de bl.a. kan søge efter maxi-brevet ???
Det kan da kun være plattenslagere - der nægter den slags. Folk med rent mel i posen, vil da gøre alt for, at en handel forløber til begges tilfredshed - eller hür ?? 
 
I øvrigt så handler jeg aldrig privat over nettet, hvis vi ikke starter med at udveksle navn, adresse, tlf. og email. Så er der nemlig ren r.. at trutte i - lige fra starten af.
Hvis modparten ikke vil spille med åbne kort - tja så ka' jeg sgutte stole på vedkommende og finder en anden at handle med ! 


Redigeret af Roland - 26-November-2010 kl. 04:19
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 08:48
Træls situation.
Men endnu engang viser det at man skal sørge for at aftale hvilken forsendelse der skal bruges og hvad man gør hvis noget går galt.
Jeg sender altid i pakke når jeg sælger (køber betaler porto), medmindre køber insisterer på andet. Hvis køber ikke vil have pakke post gør jeg det helt klart at jeg ikke er ansvarlig for forsendelsen.
 
Men er i øvrigt enig i at det lyder lidt uldent at han ikke vil oplyse navn etc. Personligt sørger jeg altid for at få det inden en handel...


Redigeret af thor-thor - 26-November-2010 kl. 08:48
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Men er i øvrigt enig i at det lyder lidt uldent at han ikke vil oplyse navn etc. Personligt sørger jeg altid for at få det inden en handel...
 
Om ikke andet får det da én til at tænke over det.
 
I løbet af mine mindst 70 private handler har jeg aldrig udbedt navn, adresse og lign. fra sælger. Jeg er heller aldrig blevet bedt om det som sælger.
 
Jeg er aldrig blevet snydt, eller har snydt nogen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

For mig lugter det af, at den slet ikke er afsendt endnu....  Dead
 
Hvis jeg søger efter brugernavnet "Akas", finder jeg ikke noget, på recordere.dk?
 
Det er noget sludder:
akas Bruger
Bruger
09-September-2007 218 I dag
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 10:59
Jep, har fundet ham - havde glemt at makere hvilke fora jeg ville søge i. Doh!
 
Men uanset - den sag lugter - specielt når man gentagne gange blot siger: "Den skal nok dukke op", hen over en uge...
 
M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 11:03
 
 
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jep, har fundet ham - havde glemt at makere hvilke fora jeg ville søge i. Doh!
 
 ???? Jeg søgte da bare på medlemmer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 11:05
Der kommer intet frem ved mig. Jeg skal fysisk ned at markere f.eks. "Alle fora", så den blive blå.
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu