|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
jewer2000 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-December-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 30-December-2010 kl. 19:41 |
||
Hej Recordere brugere.
Jeg står i en lidt træls situation :( Jeg har Stofanet internet og Stofa TV (zaptor) udtags dåsen er på første salen og Stuen er i stue etagen. og er typen med 3 udgange: data, tv og radio. Jeg har så fået et antennekabel (som er tilsluttet "TV" i dåsen) trukket ned i stuen via hul som var i lejligheden da jeg flyttede ind, og zaptoren kommer så trådløs på nettet via trådløs modtager og medfølgende standart modem/router fra Stofa. Min playstation 3 og Macbook kører trådløs Mit problem er så at min playstation 3's trådløse netkort åbenbart er rigtig dårligt, jeg får nogle vilde ping tider som gør det hakker og lagger online. min Macbook har ingen problemer, speedtest.net og pingtest.net viser gode resultater på macbook'en, og ringe på playstationen. derfor vil jeg jo gerne have routeren ned i stuen. Jeg har ikke mulighed for at bore i loft/gulv til at trække flere kabler, nogen der har bud på muligheder? udover at bore hul ud til haven på begge etager og føre kabler den vej :( Redigeret af jewer2000 - 30-December-2010 kl. 19:42 |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Du kan jo få fjernet den dåse der leverer signalet ind i huset, og forlænge kablet ned til stuen og opsætte en ny dåse der som har TV/Radio/Data udtag.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
||
Du kan i princippet bruge det kabel der er trukket allerede. Hvis du sætter det nuværende kabel på data-udtaget og så sætter en f-connector 2-fordeler på nede i stuen kan du koble modem og TV på.
Det burde der ikke være nogen problemer i. Jeg har selv min DVB-C tuner i computeren koblet på data-udtaget på samme måde fordi det var nemmere da jeg allerede havde et kabel med f-connectore monteret. |
|||
![]() |
|||
jewer2000 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-December-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
||
#Filthat - okay.. det lyder som en nem løsning, altså F-connector 2 fordeler, en F connector i modem og så ellers en F til Coax adapter til zaptor boxen ikke ?
hedder de noget specielt andet end f-connector fordeler? vil prøve finde det hele på nettet så evt av-cables
|
|||
![]() |
|||
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
||
Det er bare sådan en her: http://www.av-connection.dk/?PGr=887
Og ja, det er bare som du har skrevet, der er ikke rigtig så meget i det. edit: jeg så lige at den der har 6.7db tab, du skal nok finde en der kun har omkring 3.7db da det er dem der normalt bruges. Det er en tratec es-02+ jeg har, den kostede 50kr hos Stofa. Redigeret af filthat - 30-December-2010 kl. 21:14 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
okay.. jeg kan ikke finde den i stofas webshop.
jeg havde kig på denne http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennefordeler/high_quality_antennefordeler_2_vejs_249_da.html men hvor ser jeg db tab ?
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Der er intet nævnt om at der er den nødvendige returvej. Tab er meget tydeligt nævnt.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Den ser sådan her ud: http://prodbase.technetix.com/Pictures/E/ES-02+-1-HRCL.jpg
Hvis du har en Stofa butik i nærheden ved at de sælger dem der, men ellers vil jeg tro at du kan ringe til dem og få dem til at sende en til dig. Der burde dog også være nogen forhandlere der sælger Tratec/Technitix produkter et eller andet sted i landet. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
http://www.av-connection.dk/?PGr=2641&ML=494
denne burde kunne gøre det, og så nogle adaptere, da det er normal antenne stik i enderne på mit nuværende kabel, så adaptere til F.. @Radiomanden - Returvej ?
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
![]() |
||
Jeg skal lige forstå dig ret: De 3 udtag du har oppe på 1. salen har du brug for nede i stuen? Så er det da bare at forlænge det kabel der går ind på bagisden af dine udtag og så slytte udtaget ned i stuen og bruge det eksisterende kabel som forlænger. Klaus |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
ja altså de 2 af dem, TV og DATA, internet + tv :) Må man godt selv det? bare pille det af og så sætte det til nede i stuen? - kan selvfølgelig bare bytte rundt igen når jeg evt. flytter herfra igen, men hvad kabel er inde bagved? Mit eksisterende kabel fra 1 sal ned til stuen er ganske alm antennekabel, som kører gennem muren ud mod haven, ned langs muren og ind i stuen .. derefter tætnet med polyfila mm. i muren
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
![]() |
||
Ganske sikkert ikke.
Antennekabel...
Bare det er kabel i god kvalitet. Klaus |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |