|
Port forward på Tilgin HG1311 |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
Pokersut
Bruger Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Januar-2011 kl. 17:04 |
||
Jeg har fået en ny router fra Waoo/Profiber, en Tilgin HG1311, og jeg kan bare ikke få den til at lave port forward
Jeg har en NAS bag ved routeren (på IP 192.168.1.100), og for at jeg kan tilgå de forskellige services på den, så skal jeg have forwardet nogle porte, men uanset hvad jeg gør, så virker det bare ikke! I Tilgin'ens web-interface går jeg til Advanced -> Port Forwarding og vælger Custom Forwarding. Jeg har lavet en ny "rule", der hedder NAS, og når jeg går ind på den, så skal jeg først udfylde disse tre: Source IP address Source netmask Dest. IP address Og nedenunder er der så plads til at udfylde port ranges, men jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive i de to første felter ovenfor: Alle fire står med standardværdien 0.0.0.0 Dest. IP address skal selvfølgelig være min NAS's IP-adresse (192.168.1.100), men hvad skal de to andre være?? Hvis jeg lader dem stå som "0.0.0.0" og går tilbage til hovedbilledet under Port Forwarding, så står der "none" under Source ... Jeg har også prøvet at skrive routerens IP ind i Source IP Address (192.168.1.1), og jeg har prøvet både "255.255.255.0" og "255.255.255.255" som Source netmask, men intet virker - trafikken bliver ikke forwardet til min NAS. Er der nogen, der har erfaring med denne router og ved, hvad jeg skal gøre?? Mvh. Mikkel |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19504 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hjælper disse links dig videre? http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83394&PID=846933&title=tilgin-hg1311-ftp-server-hvordan http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=129615 http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=129615 Klaus |
|||
teleplus
Super bruger Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
kender ikke Tilgin HG1311 men ligner det noget af det her:
(LINK) http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Tilgin/Vood-452w/default.htm Redigeret af teleplus - 01-Januar-2011 kl. 18:33 |
|||
Treated
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Uha nu skal jeg lige se om jeg kan hjælpe her, har nemlig haft den selv. Kan du ikke sende nogle screens af de forskellige menuer, for det med custom virker ikke nemlig. Jeg kan nok komme på det når jeg lige ser det for mig
|
|||
Pokersut
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for svar alle tre - jeg tror, jeg har fået det til at lykkes! Her er hvad jeg gjorde: Jeg fulgte "opskriften" i det første link, dvs. jeg gik ind og lavede mine egne templates, som jeg for nemheds skyld lagde i deres egen kategori ("Synology"). Herefter gik jeg ind på Port Forwarding og skrev NAS'ens IP-adresse i feltet "IP address" under "Add rule" - dvs. jeg brugte *ikke* Custom forwarding. Herefter valgte jeg at Add'e de templates, jeg lige havde lavet, og - og her kommer noget ret vigtigt - så huskede jeg at trykke på "Save settings"-knappen allerøverst på siden!!! Såden her er mit setup, efter jeg har fulgt opskriften: Jeg kunne dog stadigvæk ikke komme i kontakt med NAS'en via min eksterne IP-adresse, men det viste sig - læste jeg mig til i en anden tråd herinde - at routeren ikke er udstyret med noget loopback(?), og det gør, at man ikke kan bruge den eksterne adresse, når man selv sidder bag routeren! Jeg prøvede derfor at oprette forbindelse til Fjernskrivebordet på min arbejdsplads og tjekkede gennem browseren der, og så virkede det! Summa summarum: 1) Jeg skulle bruge templates i stedet for en "Custom forwarding" 2) Jeg skulle huske at trykke "Save settings" 3) Resultatet kan kun tjekkes, hvis man har adgang til routeren udefra |
|||
Treated
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
nemlig :) lidt sjov måde det skal gøres på, men det var os sådan jeg gjorde det, portene blev ihvertfald åbne. godt du fandt ud af det
|
|||
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er ikke nødvendigt at bruge templates. Jeg bruger custom forwarding og det virker udmærket! 0.0.0.0 i source og mask, target adressen i destination, udfyld protocol og port. Hust at sætte chekmark i enable boksen og save. Så virker det.
|
|||
/Peter
|
|||
Pokersut
Funktioner
Tak(0)
|
||
Okay, så havde jeg altså gjort det rigtigt - jeg manglede bare at trykke på "Save settings"! Ved du/I i øvrigt, om man kan flytte management-interfacet over på en anden port, når man skal have fat i routeren udefra? Som standard ligger interfacet på den normale HTTP-port (80), så dvs. hvis jeg skriver min eksterne ip-adresse ind i en browser (på en anden computer end min egen!), så får jeg router-interfacet. Problemet er, at jeg har en webserver på min NAS, og den bruger selvfølgelig også port 80, så derfor har jeg lavet en port forward, men så kan jeg ikke længere få fat i routerens interface udefra! På alle mine gamle Linksys-routere kunne man definere en anden port til routerens interface, så jeg har altid lagt den på port 8080 og så bare skrevet det med i URL'en, når jeg skulle have fat i routeren, men sådan en funktion kan jeg ikke finde i Tilgin'en ... Alternativet er at flytte NAS'ens webserver over på en anden port, men da jeg bruger den væsentligt mere end jeg bruger routerens interface, så vil det blive noget besværligt at skulle skrive portnummeret med i URL'en hver gang. Mvh. Mikkel |
|||
Ozzy
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
1: man kan ikke ændre poten til ens router selv, da det er styret inde ved Tre-For ( Gamle Profiber) 2: Og man kan ikke tilgå ens router ude fra, når den ellers er koblet op mod Tre-For´s management server. Ja det er korrekt at man kunne gør det på linksys routeren til port 8080, men ikke muligt på Tilgin routeren. |
|||
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|||
Pokersut
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sørme nej - jeg var ellers sikker på, at jeg havde set routerens interface da jeg bøvlede med port forwards og forsøgte at se min webserver. Men det må have været på den interne IP-adresse.
Nej, den virker noget mere låst end Linksys'en - men forhåbentlig er den også mere stabil ... Mvh. Mikkel |
|||
Ozzy
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|||
Bongo50000
Bruger Oprettet: 05-Januar-2007 Sted: Hjoerring Status: Offline Point: 123 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvordan får du flere under Active Menu, hvis jeg prøver får jeg denne meddelse :
failed to close CRM transaction: EEXIST |
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |