recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor billigt får man "god" lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor billigt får man "god" lyd?

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor billigt får man "god" lyd?
    Sendt: 03-Januar-2011 kl. 20:40
Hvis man nu forestiller sig en skala, hvor man har en fladskærms egne højtalere i den ene ende, så kommer soundbars-segmentet og så kommer de forskellige højtalerløsninger helt op til deluxe-modellerne.

Hvor billig løsning kan så sikre god lyd til ens hjemmebio? Konkrete højtalerløsninger må gerne nævnes incl. pris.
(Og med god lyd menes lyd, som er bedre end soundbars som jeg fornemmer recordere.dk ikke er glade for)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 20:57
det fås desværre ikke billigt :-S er min erfaring

BS
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

det fås desværre ikke billigt :-S er min erfaring

BS

Det kommer vel an på hvad der menes med billigt? 
Jeg har selv et setup der har kostet mig ca. 5500 kr. fra ny, og det er receiver, 5.0 højtalere og subwoofer, og det spiller fantastisk. Men selvom det lyder godt er det selvfølgelig skrammel, for det er jo billigt, hvilket desværre for ofte er holdningen på div. fora. Confused
Til top
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 21:08
Man kan altid betale mere og føle at man har fået noget bedre. Men dit bud med 5500 kr. for god lyd er for mig at se et godt bud på et svar på mit spørgsmål.

Spørgsmålet er så om det kan gøres endnu billigere uden at det bliver helt elendigt?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 21:09
Du har naturligvis ret. Jeg gik også frisk til opgaven da jeg startede. Jeg har ikke noget forkomet setup men jeg syntes det lyder godt og det har været dyere end jeg forventede. Faren er nok det med at man let bliver fanget i opgraderingsfælden. :-D

BS
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 21:12
Et bud på et godt setup, i mine øjne:

Onkyo TX-Sr 508 til 1999 kr. ved Elgiganten
Eltax Monitor 5.0 til 2999 kr. ved Cableman.dk
Pure Acoustics subwoofer til 1299 kr. ved Elgiganten

Der er for 6300 kr. og det vil give en lydoplevelse langt bedre end soundbars og de fleste HTIB.
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 21:14
Det afhænger meget af hvor stort et rum du vil spille op. Jo større rum, jo større højtalere. Dette kræver ofte (men ikke altid) en tilsvarende kraftig forstærker. En sådan er typisk dyr. Til et rum på 15-20 kvadratmeter burde du kunne få et 5.1 højtalersæt og surround reciever for under 10 K. Og BD-afspillere får man jo nærmest smidt i nakken nu om stunder. Og har du fronthøjtalerene i forvejen kan du jo regulere på pris/kvalitet på det resterende.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Hijklm Hijklm skrev:

Man kan altid betale mere og føle at man har fået noget bedre. Men dit bud med 5500 kr. for god lyd er for mig at se et godt bud på et svar på mit spørgsmål.
Spørgsmålet er så om det kan gøres endnu billigere uden at det bliver helt elendigt?

Det kan gøres billigere, men det kommer selvfølgelig også an på om der skal ses film på reference niveau eller om det bare er for at se Fællessang på Charlie med lidt ekstra volume. Jeg mener selv at de 5500 kr. er smerte grænsen, men alt mit udstyr er også købt på tilbud, så det er bare med at have øjenene åbne Smile

Bschmidt:

Opgraderingsfælden er så bare et yderst træls bi-produkt, som vist følger med uanset hvor dyrt man køber Wink
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 21:22
Det kommer an på hvad du definerer som god.. Jeg har desværre ikke hørt noget jeg vil kalde "god" til under 400k, men man kan sagtens få "acceptabel" til under 30.
Crown - there is no substitute.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 21:23
@beddemis: my point exactly. Billigt bliver dyrt og dyrt bliver dyere.

BS
Til top
Hijklm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 21:23
Og din månedsløn er hvor meget? For på den skala du nævner, der vil jeg sige at vi skal lidt længere ned end acceptabel i forhold til prisen.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 22:07
Hvad der er godt kommer an på din reference. Har du hørt anlæg udelukkende i form af Bilka's top of the line minianlæg i til 1499 ,- så vil et anlæg til 6000 virkelig lyde som high end. Hvis du derimod er vokset op med lyd fra anlæg i stil med B&O, så vil din reference givet vis være en helt anden.

Deraf spørgsmålet fra Kim.. hvad er så "godt nok" til trådstarter? - hvad er hans reference?
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu