Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
baloo55
Super bruger
Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
|
Emne: Kan det passe? Sendt: 20-December-2010 kl. 00:11 |
Kan det passe at hvis jeg køber en PS3 kan jeg opdatere firmware og bruge den til at se 3D bluray fra? Jeg overvejer at købe en Samsung 3D tv inden mnd. udgang for der følger så film og briller med, men istedet for at købe en 3D bluray afspiller kan man vel ligeså godt købe en PS3 hvis ovenstående holder vand!?!
|
Mvh.
Baloo55
|
|
jimmi80
Guld medlem
Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 723
|
Sendt: 20-December-2010 kl. 00:14 |
det er helt rigtigt den kan afvilke 3D så køb du dig en ps3
|
|
baloo55
Super bruger
Oprettet: 05-December-2005
Point: 314
|
Sendt: 20-December-2010 kl. 06:18 |
Tak for svaret
|
Mvh.
Baloo55
|
|
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 11:17 |
Det du så bare skal huske er at du når du ser 3D film så vil du ikke også kunne få HD lyd :-(
TOTALT selvmål fra Sony!!!
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 11:29 |
Strange skrev:
Det du så bare skal huske er at du når du ser 3D film så vil du ikke også kunne få HD lyd :-( |
HD lyd er vel lige meget når man bare sætter en ps3 til sit samsung tv?
så selvmål er måske kun når der tales folk med størrere krav, og alligevel køber ps3 som de ikke burde..
|
|
theman7979
Bruger
Oprettet: 20-Juli-2009
Point: 119
|
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 11:35 |
pendec skrev:
Strange skrev:
Det du så bare skal huske er at du når du ser 3D film så vil du ikke også kunne få HD lyd :-( |
HD lyd er vel lige meget når man bare sætter en ps3 til sit samsung tv?
så selvmål er måske kun når der tales folk med størrere krav, og alligevel køber ps3 som de ikke burde..
|
Vil du ikke lige uddybe hvorfor man skal holde sig fra ps3?
På forhånd tak.
|
|
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 11:40 |
Du kan godt bruge PS3 som 3D BD afspiller.
Har i øvrigt selv en PS3 og er vældig glad for den (har dog ikke 3d tv).
Men hvis du overhovedet ikke vil bruge dens funktioner som spilmaskine, harddisk optager mm. så ville jeg nok købe en BD afspiller istedet pga. mindre støj/strømforbrug
|
|
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:47 |
Men det er jo ikke det der er tale om her... PS3 er en maskine med mange muligheder og jeg ser både film og spiller på min.. MEN det er da et kæmpe problem at man ikkek an få HD lyd når man ser 3D film... Jeg begriber heller ikke at der ikke kommer en opdatering til det... Har nogen hørt om det? For DET kan da ikke passe at der ikke gør....???
|
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 14:37 |
Strange skrev:
Men det er jo ikke det der er tale om her... PS3 er en maskine med mange muligheder og jeg ser både film og spiller på min.. MEN det er da et kæmpe problem at man ikkek an få HD lyd når man ser 3D film... Jeg begriber heller ikke at der ikke kommer en opdatering til det... Har nogen hørt om det? For DET kan da ikke passe at der ikke gør....??? |
du går vist uden om OP's indlæg og burde måske forholde dig til Samsung og PS3 som 3D bluray afspiler tilsluttet tv't?
PS3 kan heller ikke klar 3d i passive mode, den kan heller ikke klare mkv filer og så er der gamle PS2 spil det går heller ikke eller hvad med en linux install det er slut..
Der er meget som PS3 ikke kan mere, men det er jo ikke spørgsmålet her..
|
|
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 20:17 |
Nu lyder det jo som om vedkommende er ret ny på dette felt der omhandler PS3. Så er det vel ok at komme med en udtalelse om at man ikke kan afspille HD lyd. Det er da rimeligt plausibelt at hvis man går nok op i film osv. og køber et 3D tv, så kunne man vel også forestille sig at man kunne have / får interesse for surroundsystemer.... Og det er vel rart nok at vide så.
Redigeret af Strange - 14-Januar-2011 kl. 20:31
|
|
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 20:56 |
PS3 kan ikke håndtere både 3D og HD-lyd på samme tid. Det bliver lige en anelse for meget for den. Det kræver, at HDMI-udgangen på afspilleren er version 1.4, og det er den ikke på en PS3, her er den version 1.3.
Med 2 HDMI-Udgange på en Blu-Ray-afspiller med version 1.3, kan man dog køre 3D-video igennem med et HDMI kabel på den ene udgang, og HD-lyd igennem den anden udgang med et HDMI-kabel. PS3 har dog kun en enkelt udgang. Man kan dog købe en HDMI-splitter eller lignende, som måske kan løse problemet.
På en 3D Blu-Ray afspiller, er der i mange tilfælde 1-2 HDMI-udgange version 1.3, eller 1.4. Med version 1.4 på afspiller og TV, er det dog muligt med et enkelt HDMI-kabel at køre 3D, og få HD-lyd på samme tid.
En PS3 kan heller ikke ved afspilning af 3D, sende et 1080P signal ud til begge øje, kun 1080I. Her kræves det en højere hastighed, hvilket kun HDMI 1.4 kan håndtere.
Sony vil ikke kunne få en PS3 til at supporte HDMI 1,4, da det kræver et hardware-mæssigt indgreb.
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
|
Sendt: 14-Januar-2011 kl. 21:12 |
Strange skrev:
Det du så bare skal huske er at du når du ser 3D film så vil du ikke også kunne få HD lyd :-(
TOTALT selvmål fra Sony!!! |
Totalt selvmål? PS3 er fra før npgen overhovedet tænkte på Blu-ray i 3D.
|
|