recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med JVC LT-37M60BU søges!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med JVC LT-37M60BU søges!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 314
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med JVC LT-37M60BU søges!
    Sendt: 09-Maj-2006 kl. 15:33

Hej!

Da det ser ud til at der er kanon lang ventetid på LG 37/42 LB1R, har jeg overvejet JVC LT-37M60BU. Men hvordan er den med pc? Kan den køre 1:1 pixelmapping over hdmi indgangen?

Ellers hører jeg meget gerne andet om dette tv, evt. links til tests.

Håber på at få hjælp!

På forhånd tak

Mvh.
Baloo55
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 19:58
Ingen der har set den med pc tilsluttet?
Mvh.
Baloo55
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 21:05

Oprindeligt skrevet af baloo55 baloo55 skrev:

Nej desværre ikke. Jeg har prøvet analogt TV-signal, DVD via HDMI og en DVB-T boks via scart, og med disse tilslutninger er det et perfekt TV.

Hvis PC tilslutningen er det vigtigste for dig, så er det nok LG du skal vælger, da de har 1:1 pixel-mapping

Michael

Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Nej desværre ikke. Jeg har prøvet analogt TV-signal, DVD via HDMI og en DVB-T boks via scart, og med disse tilslutninger er det et perfekt TV.

Hvis PC tilslutningen er det vigtigste for dig, så er det nok LG du skal vælger, da de har 1:1 pixel-mapping

Michael

Ja det er også det jeg har tænkt, men det kunne jo være at den leverer et godt billede med pc over hdmi. Det har jeg læst i en test, men er det mon godt nok uden 1:1 pixelmapping? 

Mvh.
Baloo55
Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 23:10
Kan man ikke bare sætte sin pc til 720p og køre den gennem hdmi? Så ved jeg godt at tv'et skal skalere, men det er vel ikke være end hvis den skulle gøre det fra dvd?
Mvh.
Baloo55
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2006 kl. 10:59

Hej!

Da det ser ud til at der er kanon lang ventetid på LG 37/42 LB1R, har jeg overvejet JVC LT-37M60BU. Men hvordan er den med pc? Kan den køre 1:1 pixelmapping over hdmi indgangen?

Ellers hører jeg meget gerne andet om dette tv, evt. links til tests.

Håber på at få hjælp!

På forhånd tak

1:1 Pixelmapping er et sjovt begreb og lidt en ønsketænkning, der er indtil videre kun en opløsning som deles af PC og TV-branchen, og det er opløsningen 1920 x 1080, så uanset hvad, vil der altid blive op eller nedskaleret for at få et PC-billede til at passe til et LCD-TV.

Vi anbefaler Nvidia Grafikkort produkter, da der samtidigt følger et utrolig godt software program med, hvor du selv med 4 markører skalerer billedet så det passer til skærmen kant til kant, herefter kan du gå ind i skærmopløsningen og se hvad opløsning det præcis giver, og på denne måde får du perfekt PC-billede via HDMI stikket.

Du kan også gratis downloade programmet Powerstrip, som kan gå ind og tjekke PC og tilsluttede skærm, hvad opløsning der er mulig, og herefter stiller den om automatisk.

Via vores VGA stik kan du kun opnå faste PC-opløsninger som VGA 640 x 480 eller 1024 x 768, men det bliver ikke godt, det bliver en del strukket, så vi vil klart anbefale at køre via HDMI stikket for bedste gengivelse.

Og jeg tror ikke på der kan ses forskel på LG med 1:1 Pixelmapping og med vores skærme.

En rigtig stor forskel til gengæld er vores Clear Motion Drive, som går ind og halverer billedfrekvensen fra 20 ms som er standard på alle skærme til 10 ms, og derefter viser det samme billed to gange, dette er en form for 100 Hertz indenfor LCD, hvis man skal skære det godt ud og forståeligt.

Vores Clear Motion Drive virker på alle indkommende signaler også HD og spil.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2006 kl. 11:38

Hej Brian,

Jeg er sikker på, at du "skærer det ud", så godt du kan, men du blander desværre stadig måleenheder for tid og frekvens sammen, se på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11589.

Frekvens måles i Hz. Tid i sekunder.

Jeg er heller ikke sikker på, at 20 ms er standard for alle skærme, det er det givetvis for en del TV, men ikke alle og slet ikke for skærme til pc'er.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2006 kl. 12:29
[QUOTE=baloo55]

Hej!

Da det ser ud til at der er kanon lang ventetid på LG 37/42 LB1R, har jeg overvejet JVC LT-37M60BU.  

Hej!

LG:

Godpris regner da med at have LB1R på lager igen midt i DENNE MÅNED!!

så...koldt vand i blodet.

Til top
baloo55 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2006 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

[QUOTE=baloo55]

Hej!

Da det ser ud til at der er kanon lang ventetid på LG 37/42 LB1R, har jeg overvejet JVC LT-37M60BU.  

Hej!

LG:

Godpris regner da med at have LB1R på lager igen midt i DENNE MÅNED!!

så...koldt vand i blodet.

Jeg fik en mail igår fra godpris.dk, hvor jeg havde bestilt 42" for ca. 3-4 uger siden, og hvis alt går godt får jeg den i næste uge

De har forøvrigt en kanon service derinde. Det var dem der tilbød mig JVC'en istedet og de ville også lave engod pris på 40" modellen.

Men nu skulle der gerne komme et stk. LG 42LB1R i midten af næste uge så jeg GLÆDER mig vildt.

Mvh.
Baloo55
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2006 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Hej Brian,

Jeg er sikker på, at du "skærer det ud", så godt du kan, men du blander desværre stadig måleenheder for tid og frekvens sammen, se på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11589.

Frekvens måles i Hz. Tid i sekunder.

Jeg er heller ikke sikker på, at 20 ms er standard for alle skærme, det er det givetvis for en del TV, men ikke alle og slet ikke for skærme til pc'er.

Nope blander ikke noget sammen, det er en frekvens og på engelsk hedder udtrykket MPRT (Moving Picture Response Time) der er en endnu dybere forklaring på teknikken, men bund og grund er den som jeg skriver.

Du henviser til antal af billeder pr. sekund, det er noget helt andet, MPRT er hvor længe dette enkelte billede det vises.

50Hz og 100HZ på billedrørs TV er noget helt andet da et billed-rør består af linier som sendes fra en billedrørs kanon bagved billedet, her kan frekvensen/hyppigheden være 50 eller 100 Hz, sidstnævnte giver mere roligt billede. og er en gentagelse af det forudgående billede.

Clear Motion Drive gentager også det enkelte billede, men det vises kun halvt så længe, og en LCD skærm består af små punkter (groft sat op) ikke af linier.

Frekvens kan bruges på mange måder. Og den danske oversættelse af MPRT er billed-frekvens.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2006 kl. 19:18

Hej Brian,

Hvor længe et billede vises i tid - den er jeg med på.

Ikke på oversættelsen og på at du er så påståelig.

Tid og frekvens er reciprokke værdier, det har du (eller JVC) ikke hjemmel til at lave om på.

Jeg er uddannet mat-fys student, elektroniktekniker m.m. og har også arbejdet professionelt med oversættelse. Det er blevet til en del 11- og 13 -taller gennem tiden.

Kan du matche det?

Eller bare finde et link til noget, der tillader oversættelse af Moving Picture Response Time til frekvens?

Jeg har givet links til dig om sagen.

LCD-skærme ændrer kun krystallernes orientering, når de opdateres og opdateres de ikke, ja, så slipper lyset fra det konstante baggrundslys igennem helt som før. Derfor bruger LCD-paneler og LCD-displays ud over baggrundslys stort set kun strøm, når der skiftes billede. Men de viser altså et billede lige til, at de viser det næste - CRT og plasma med fosfor falder eksponentialt i lysemission efter elektron-bombardementet.

Borset fra disse princip-forskelle på LCD og CRT er det egenligt det samme, der er tale om: Clear Motion Drive opdaterer med 100 Hz og viser derfor billeder i 10 ms intervaller. Det gør 100 Hz CRT også. Og da vi kun modtager 50 halvbilleder per sekund, må der genbruges eller skabes kunstige "mellembilleder". Og det er det sidste, der kan gøre bevægelser mere naturlige, ikke at at vise ting to gange - det fjerner blot flimmer på skærme, der i modsætning til LCD ellers flimrer.

Og som sagt er JVC ikke alene om at lave skærme, der opdaterer billeder med over 50 Hz og indsætter beregnede mellembilleder. Philips m.fl. anvender tilsvarende teknologi.

For en god ordens skyld: Jeg er ikke ude på en større diskussion, men blot på, at du på lige fod med os andre overholder forum-reglerne om bl.a. ikke at poste noget, der er ukorrekt. Jeg antager, at du ikke har gjort det bevidst, men blot på enkelte punkter har manglet forståelse og sikker viden.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 22:58

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Så vidt jeg har forstået er de 20 ms et tal, der gælder for alle LCD fjernsynsskærme og måske også plasma fjernsynsskærme, men det er jeg ikke sikker på. Men på LCD fjernsyn kan tallet for billedopdateringen ikke komme under 20 ms - med mindre man gør det kunstigt som i Clear Motion Drive. Hvis jeg ellers har forstået det rigtigt handler Clear Motion Drive om mere end blot dette. Eller også er det Clear Motion Drive's særlige sammenspil med de andre teknologier i Dynapix, der gør en forskel.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu