recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LE-xxR72 lyd skrammel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLE-xxR72 lyd skrammel.

Besvar Besvar Side  123 4>
Afstemningsspørgsmål: Pinlig lyd?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
20 [45.45%]
4 [9.09%]
17 [38.64%]
3 [6.82%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Aarestrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: LE-xxR72 lyd skrammel.
    Sendt: 12-Maj-2006 kl. 09:40

Nej hvor er den flot, var den første kommentar konen og jeg udvekslede, og rigtig flot er den vores nye 32R71 og påmonteret den medfølgende fod, er sættet ganske enkelt en fryd for øjet. Selv fjernbetjeningen er ”rar”. Samsung har endda gjort knapsiden sort, lækker detalje. Det her tegner godt. I med batterierne, på med ledningerne. Komponent kabel til recorderen og kabelTV -antenne til omverden. Hmm, spinkel lyd. Menuerne i opsætningen var lige at gå til, savnede dog Danmark som valgmulighed, der hvor man skal fortælle Tv’et hvor i verden det befinder sig. Nå, men i stedet for Danmark blev ”Andre” Valgt. Efter lidt justering i billede menuen hvor vi efterprøvede input fra blandt andet Andefeldt og OTTO fundet i anden tråd, blev billedet ganske nydeligt. DVD supert (selvom de mørke sener i ”Band of Brothers” godt nok afslørede Tv’ets baggrundsbelysning) og billedet var ganske OK ved antenne brug. Så var der kun lige at justere i lyd menuen. Den håbløse fabriks indstilling var ganske ulidelig. Først væk men det her SoundTXT halløj, det skulle fjerne dåsen lyden. Nå det var slået fra. OK da, videre. Equalizer menu, fint her skal vi ind. Fem bånd. Godt vi prøver med diskoteks setup. Mellemtone neutral, bas og diskant noget opad. Skuffet. Lad os prøve at skrue lidt op. Dunk dunk pap pap pap membran. Fy for satan ned med bas niveauet, vi skal jo ikke ødelægge TC’s udstyr.

Vi tvang os selv til at se en 720 recorder optagelse af ”Desperate housewife” (det betyder dobbelt tvang for mig) og da det endeligt var overstået slukkede vi for Tv og recorder. Stilhed. Chokeret sad vi tilbage. Nu har konen og jeg været gift i snart 5 år, og vi har været sammen snart 7år. Alligevel har vi ikke udviklet nogen nævneværdig tendens til at sige præcis det samme og har ej heller ens opfattelse af kvalitet mm. Ikke desto mindre var vores fælles kommentar. PINLIGT. Hold kæft Samsung hvor er det her dog PINLIGT. Sikke dog en elendig lyd. Hvordan i hede hule h….. kan et firma der i den grad har opnået et godt ”LCD TV” rygte, få sig selv til at designe så elendig lyd????? 

Mvh. Aarestrup.

Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 10:31
Enig
Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Aarestrup Aarestrup skrev:

Nej hvor er den flot, var den første kommentar konen og jeg udvekslede, og rigtig flot er den vores nye 32R71 og påmonteret den medfølgende fod, er sættet ganske enkelt en fryd for øjet. Selv fjernbetjeningen er ”rar”. Samsung har endda gjort knapsiden sort, lækker detalje. Det her tegner godt. I med batterierne, på med ledningerne. Komponent kabel til recorderen og kabelTV -antenne til omverden. Hmm, spinkel lyd. Menuerne i opsætningen var lige at gå til, savnede dog Danmark som valgmulighed, der hvor man skal fortælle Tv’et hvor i verden det befinder sig. Nå, men i stedet for Danmark blev ”Andre” Valgt. Efter lidt justering i billede menuen hvor vi efterprøvede input fra blandt andet Andefeldt og OTTO fundet i anden tråd, blev billedet ganske nydeligt. DVD supert (selvom de mørke sener i ”Band of Brothers” godt nok afslørede Tv’ets baggrundsbelysning) og billedet var ganske OK ved antenne brug. Så var der kun lige at justere i lyd menuen. Den håbløse fabriks indstilling var ganske ulidelig. Først væk men det her SoundTXT halløj, det skulle fjerne dåsen lyden. Nå det var slået fra. OK da, videre. Equalizer menu, fint her skal vi ind. Fem bånd. Godt vi prøver med diskoteks setup. Mellemtone neutral, bas og diskant noget opad. Skuffet. Lad os prøve at skrue lidt op. Dunk dunk pap pap pap membran. Fy for satan ned med bas niveauet, vi skal jo ikke ødelægge TC’s udstyr.

Vi tvang os selv til at se en 720 recorder optagelse af ”Desperate housewife” (det betyder dobbelt tvang for mig) og da det endeligt var overstået slukkede vi for Tv og recorder. Stilhed. Chokeret sad vi tilbage. Nu har konen og jeg været gift i snart 5 år, og vi har været sammen snart 7år. Alligevel har vi ikke udviklet nogen nævneværdig tendens til at sige præcis det samme og har ej heller ens opfattelse af kvalitet mm. Ikke desto mindre var vores fælles kommentar. PINLIGT. Hold kæft Samsung hvor er det her dog PINLIGT. Sikke dog en elendig lyd. Hvordan i hede hule h….. kan et firma der i den grad har opnået et godt ”LCD TV” rygte, få sig selv til at designe så elendig lyd????? 

Mvh. Aarestrup.

Prøv at tilslutte lyden til Jeres surroundreciever eller stereoanlæg. Tv lyd har da aldrig været noget at råbe hurra for. I vil få en hel anden oplevelse. Det kræver blot et phono eller digitale kabler.

Mvh.

Ole

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 10:40

Jeg modtager mit billed og lyd fra sat samt dvb-t kan kun sige alle her i vores hjem synes vi lyden er helt ok.Men fra et billigt dantax tv og til dette,så er der en verden til forskel.Mener dog at lyd skal over reciever og ud i højtaler for at få rigtigt god lyd. men alt i alt ok.

kallek

Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 10:41

Mvh. Aarestrup.

Prøv at tilslutte lyden til Jeres surroundreciever eller stereoanlæg. Tv lyd har da aldrig været noget at råbe hurra for. I vil få en hel anden oplevelse. Det kræver blot et phono eller digitale kabler.

Mvh.

Ole

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
a.v.jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-April-2006
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 10:50
Det kan vel ikke komme som den store overraskelse når man ser på de højtalere der er installeret - endda godt skjulte.

Syntes at samtlige anmeldelser jeg har læst netop også har påpeget det.

Eneste løsning må være at slutte det til anlægget - lidt et minus helt klart.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 11:02
Hej alle. Selvfølgelig bruger vi vore SR anlæg. Det er blot ikke lige vores ide, at det altid skal være tændt. TV avisen burde kunne lyde fint via TV'ets egne højtaler. Jeg har selv haft en del TV og alle som en har de haft bedre lyd. Jeg har en SamSung 15" PC monitor med bedre lyd. 9890kr. eller 14999kr. eller hvor meget spillen kommer til at koste rundt omkring, burde efter min mening give et godt allround godt TV. Det opfylder TV'et ikke på lydsiden. Det er syndt. 
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 11:30

Lyden er hverken værre eller bedre end andre tilsvarende tv - dét er standarden når man køber et LCD-tv i dag.

Holdningen fra vores side er simpel - et TV er beregnet til at vise billeder, og et stereo/surround-anlæg er beregnet til at lave lyd. De to bør ikke blandes ind i hinandens opgaver.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Lyden er hverken værre eller bedre end andre tilsvarende tv - dét er standarden når man køber et LCD-tv i dag.

Holdningen fra vores side er simpel - et TV er beregnet til at vise billeder, og et stereo/surround-anlæg er beregnet til at lave lyd. De to bør ikke blandes ind i hinandens opgaver.

Jeg tror ikke at du mener det du skriver OTTO. Du vil da ikke påstå at lyden ikke kan være bedre i andre LCD TV!. Det du mener er måske ,til prisen? Jeg har da hørt LCD TV med væsenligt bedre lyd.

Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 11:38

Præcis som en mobiltelefon bruges til at tale med ...og ikke for, at tage billeder med.    

Man kan ikke forvente, at en LCD skærm skal kunnne levere god lyd.  Der er gamske enkelt for lidt plads til ordentlige højtalere. 

Redigeret af Gromit - 12-Maj-2006 kl. 11:40
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 11:41
Jeg vil lige tilføje at med det første philips tv jeg havde 32pf9986 var lyden virkelig god, utrolig dybde, ikke helt det samme i min 32pf9830 men klart bedre end andre fladskærme jeg har lyttet til. så man kan godt få ordentlig lyd hvis man vil betale for det. Når vi har lyst til at se en god film så starter vi selvfølgelig surroundet op. Men til hverdag lyder det godt uden.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 11:44

Jeg tror ikke at du mener det du skriver OTTO. Du vil da ikke påstå at lyden ikke kan være bedre i andre LCD TV!. Det du mener er måske ,til prisen? Jeg har da hørt LCD TV med væsenligt bedre lyd.

Ja det var det jeg mente med "tilsvarende". Prøv f.eks. at sammenligne med Philips 9966/9967, de har ikke bedre lyd. Selvfølgelig findes der tv med bedre lyd, men for det første vil de formentligt være dyrere (eller have ringere billede), for det andet er det stadig ikke "godt" - det er bare "mindre ringe".

Jeg kommer jo fra en meget hifi-orienteret butik, hvilket naturligvis kan betyde at mine krav til hvornår lyd er god er højere end andres - men jeg tillader mig den lettere snobbede holdning, at så er det "folkets" krav der for lave, ikke mine der er for høje - det er ikke sådan at jeg siger at det skal være et sæt 20.000,-s højttalere for at det dur, men brug et par tusinde eller tre på to højttalere, så er du langt bedre stillet end et hvilket som helst tv der ikke står B&O på.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu