|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Peter Starch ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2011 Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 26-Januar-2011 kl. 13:03 |
Hej Forum
I min antenneforening har de lige flyttet de svenske digitale kanaler til en ny placering, og nu kan min denver dvb-t modtager (DMB 105HD) ikke finde dem. Nogen der kan hjælpe med en årsag. Har kørt en automatisk søgning og får nu kan de danske kanaler...(mux1 og mux2). Kan heller ikke finde dem ved en manuel søgning. Ifølge antenneforeningen er de flyttet til: Kanal S21 - frekvens 306.00 Mhz SVT1, SVT2, SVT24 m.fl Kanal 23 - Frekvens 322 Mhz. TV4 & TV6 Er det fordi min digital-modtager ikke kan bruge det frekvens-spektrum eller hvad? Manualen til modtageren kan ses her: http://www.denver-electronics.com/UploadetFiles/154/25/DENVER_DMB-105HD_-_English_User_Manual.pdf MVh Peter |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er muligt at du ikke kan modtage S-kanaler, da de jo ikke bruges Terrestisk, de er kun til brug i kabelanlæg, og modtageren er til Terrestisk, men K23 er en normal UHF kanal og skulle kunne modtages, hvis de er lagt ud med den forventede kanalseperation som på UHF er 8 Mhz.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Dette er et første bud.
Er Din boks kun til DVB-T altså via masterne.
Det der står om S21 og S23 er s-kanalerne og herved DVB-C! Og kanalafstanden med 8MHz begynder osse ved 300MHz, alting skiller nemlig her, på den gode måde.
Jo men nu skrev Peter Starch at 23 svarer til 322MHz så der skulle stå S-23
Og igen igen at S-24 og S-24 fortrinsvis ikke bør benyttes.
Redigeret af moho - 26-Januar-2011 kl. 13:36 |
|
![]() |
|
Peter Starch ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2011 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Ok glemte vist et s foran 23...de er begge S kanaler...Og betyder det så at det er dvb-c og dermed ikke kan modtages af en box der som min kun har dvb-t signal modtagelse ??
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Og den primære grund til de fleste Antenneforeninger ikke gør opmærksom på dette, med modtagere til DVB-T og så det med DVB-C er en for lang forklaring for mit vedkommende.
Der var engang ______ hvor man her i Århus fra Stofa, kunne få modtagere eller dekodere udleveret gratis (tilbage i 1996). Samme dekodere var de gammeldags analoge dekodere, samme modtagere var med samtlig TV bånd plus eller inkluvise alle S-kanalerne, og har selv haft en sådan. Blev leveret tilbage til Stofa.
Disse dekodere eller bokse var ikke med digitale tunere, som nogen gav indtryk af dengang. Redigeret af moho - 26-Januar-2011 kl. 13:52 |
|
![]() |
|
![]() |
Ok. Men hvis jeg så fra nu af skal kunne se de svenske kanaler skal jeg enten have en modtager box der både har dvb-t og dcb.c eller et TV der har digital tuner der kan, da min gamle kun er til dvb-t..:Er det korrekt forstået, for så skal jeg da lige have fat i vore antenne mand i foreningen for vi blev bedt om at købe en dvb-t modtager i sin tid da de fik digitale kanaler.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvor tit har jeg ikke følt at noget ______
Var det ikke en DVB-C modtage boks Du skulle have anskaffet? Eller hvad mon Radiomanden mener?
Ikke helt rigtig skrevet. Hvordan er det lige det rigtige er? _____ mere noget med anskaffe sig et nyt Tv med DVB-T/C Tuner MPEG4.
Undskyld jeg missede noget.
Vil det sige Jeres antenneforening har fordelt DVB-T i jeres net (UHF), og så flyttet noget nedad, hvor det er DVB-C/MPEG2 som er enerådende? men hvad så med HD? Redigeret af moho - 26-Januar-2011 kl. 13:48 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
En modtager som er til Terrestisk kan ikke modtage på andre frekvenser end VHF (K5-12) og UHF (K21-69), så sendes der på andre frekvenser end det, så kan den ikke bruges. Normal vis på KabelTV bruges der ikke Terrestiske modtagere til modtagelse af Digital, mindre foreninger bruger det i begrenset omfang, men det normale er, at det er C modtagere der anvendes til Kabel TV. Hvilken forening/udbyder er det.?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm Hmmm Hmmmm
Hvis man ligesom har noget pladsmangel og er en mindre antenneforening . . . det har vel ikke ligefrem været ulovligt fremføre DVB-T signaler via foreningens kabler.
![]() Jeg ved for eks. rent historisk set, at det var velset at Telefonselskabernes kabel Tv fra begyndelsen kun skulle dække de rent TV mæssige bånd (VHF lave, VHF Høje og så UHF båndet). Redigeret af moho - 26-Januar-2011 kl. 14:02 |
|
![]() |
|
![]() |
Peter Starch
Nu ved jeg ikke om Du har hørt at youSee har inddraget del af UHF båndet til digitale signaler. Dette har betydet at
____ lovligheden (igen det ord) af AT kode signalerne nok ikke lige var en sag for Forbrugerstyrelsen, derfor sender man Digitalt DVB-C men klart klart U-kodet.
Hvilke bestemte overordnede betydninger dette så vil få? Her kun tænkt Tunermæssigt, indbyggede i Nye eller nyere Fladskærme.
Hvad som sker på Recorderfronterne lader jeg stå åbent. Kopierings problemerne!
![]() Redigeret af moho - 26-Januar-2011 kl. 14:08 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis der lige blev smidt et link til udbyderens/leverandørens hjemmeside, så kan der sikkert komme mere klarhed over tingene.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er en lokal andelsforening i kbh. Vi modtager stadig de danske kanaler i en højere frekvens og dem kan jeg stadig tage. Dvs de modtages ikke på S kanaler, men er ikke lige hjemme så jeg kan tjekke frekvensen. Tror argumentet var at de ville flytte dem ned i standard pakken. Vi har flere pakker med kanaler og tror de bruger frekvenser til at slikke dem ad.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |