|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() Sendt: 20-Februar-2011 kl. 12:50 |
||
Så blev jeg færdig med mit kunstig væg projekt og vil gerne vise hvad jeg har lavet hvis det kan bruges til inspiration. Jeg var træt af synlige kabler og manglede et par net tilslutninger til fjernsyn og av receiver. Så det blev til en ny væg hvor alle kabler er skjult og et stort hul i denne bag reolen til al "kabelrodet", en 10 huls stikdåse og en 8 ports giga switch. Udover lægter, gipsplader, maling, tapet, spartelmasse, skruer m.m, skulle jeg også bruge nogle indbygningshøjttalere. Jeg besluttede mig for 3 Canton inwall 800 , 2 JBL HTI88 indbygnings subwoofers. Til at styre Subwoofer'ne har jeg købt en NAD C275BEE effektforstærker.
Her kommer så billeder, til at starte med kan ses hvordan det så ud før jeg gik igang
Så er væggen "skrællet", med undtagelse af fjernsynet.
Lægter og lidt rør til kabler er forberedt
Er der plads til fjernsynet ?
![]() Og så igang med isolering
2 lag gipsplader og spartelmasse
Malet og tapetseret
Så er huller til højttalerne skåret, og højttalerne males
Mit "teknikrum" bag reol
Højttalere skruet fast
Så begynder det at ligne noget
Og endelig færdig :-)
Billede af overgang fra vinklet væg, som man kan se skal der nu males overalt ;-( !
Spørgsmål og kommentarer velkomne..
Redigeret af ridderdk - 22-Februar-2011 kl. 12:13 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Flot udført projekt. Og et rigtigt fint resultat
![]() Eneste minus kan være. Hvad hvis du skal ha' nyt TV? Så passer målene vel ikke. Eller har du lavet mulighed for at tilpasse hullet? ![]() Redigeret af Kampus - 20-Februar-2011 kl. 12:55 |
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
![]() |
||
Rigtig flot løsning
![]() Fine billeder af bygge fasen. Men jeg syntes tv er monteret for højt efter min smag. |
|||
![]() |
|||
MMJ,75 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
![]() |
||
cool
![]() |
|||
![]() |
|||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
||
kampus du har ret, jeg har ikke checket om der kan være plads til et 63", der er nu 5 cm luft hele vejen rundt.
hansie, jeg blev nødt til at sætte det så højt for at give plads til støvsuger, reol og højttaler men ville også gerne have haft det lidt lavere.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||
Hi hi, så ikke lige du er oppe i en 58 tommer
![]() Hvad laver støvsugeren i et AV setup?
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() Støvsugeren skal gerne kunne være under reolen når der skal støvsuges (har jeg fået at vide......)
|
|||
![]() |
|||
hamse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juli-2007 Status: Offline Point: 198 |
![]() |
||
Rigtig flot lavet!
![]() Hvor lang tid har dette projekt taget? Hvor dyb har du lavet den kunstige væg Hvordan er lyden ellers med in-wall højtalere? |
|||
Samsung M86
Anthem MRX-500 XTZ 99.36 XTZ 99.25 Jamo E6 Sur XTZ 99W12.16 Yousee Hd-box |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() |
||
Kan kun sige en ting.. For satan det er lækkert lavet. misundelig hele vejen igennem kroppen
|
|||
![]() |
|||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
![]() |
||
Robotstøvsuger?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hamse,
Væggen er 12cm dyb, lægter 95mm og gipspladerne er 13mm Det har taget 3 uger at lave, aften og weekender. Jeg er meget tilfreds med lyden, jeg er ikke nørd og kan ikke høre nogen forskel i forhold til mine radius 225. Til gengæld lyder bassen helt klart bedre, mere fast og ikke så meget bulderbas som min xtz, det kan dog godt skyldes jeg har været heldigere med auto setup :-) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |