recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos og/eller forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos og/eller forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos og/eller forstærker
    Sendt: 22-Februar-2011 kl. 21:34
Hej alle

Skal invistere i endnu noget SONOS udstyr- har allerede en ZP90 og en ZP120........ nu skal jeg udvide med endnu en zone og vil gerne høre jeres mening.......

Skal bruge endnu en zone i min stue: 
Overvejer en ZP120 med indbygget forstærker til 3.799 kr

Ja, ZP90 og den Denon stereo forstærker er 299 kr dyrere...... men er det også 299 kr bedre?

Jeg har en ZP120 koblet på et par Dali Ikon 1 MkII og det er da okay, men ikke noget der sætter nye standarder? - vil en ZP90 og en Denon PMA 510AE kombi gøre det markant bedre?????

Vil sætte pris på jeres SONOS erfaring.

Mvh
LBA75

Redigeret af LBA75 - 23-Februar-2011 kl. 00:03
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 07:35
Nu har jeg selv både en 90'er og en 120'er
Og smider jeg lyden via optisk fra 90'eren til min onkyo forstærker, så er lyden da en smule bedre, en 120'eren..
Men det er også en forstærker i en helt anden pris klasse.
Men jeg vil til det tilføje 2 ting.
1. Denon du kigger på har ikke optisk indgang, så det bliver stadig sonos 90 som skal dekode signalet, og DAC'en sonos bruger bliver oftest ikke rost til skyerne rent hifi mæssigt.
Personligt synes jeg den analoge udgang på 90'eren er en smule "skinger"
Denon er dog formentligt bedre lydmæssigt i forhold til 120'eren, men da jeg ikke har hørt den, kan jeg ikke tilføje noget til det.

2. Jeg bruger stortset aldrig min 90'er udelukkende fordi at min sonos remote ikke kan tænde min forstærker, og skrue op og ned for den..(jeg bruger min forstærker til andet en sonos, så volume er ikke altid på det niveau som matcher sonos bedst.)
At lade min forstærker stå tændt konstant er ikke en god løsning, da den bruger næsten 200 watt på bare at stå.
Og det problem vil du også få med denon forstærkeren.. Så Den skal tændes manuelt..

Personligt havde jeg valgt 120'eren, både fordi at den vil fylde mindre, og det vil være et mere simpel løsning, og denon forstærken virker ikke til at yde meget mere en en 120'er, så det skal kun være fordi at den måske spiller en smule bedre, men da den ikke har en DAC, så tror jeg ikke det er meget du får ud af det..
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 23:35
Er nok enig med....... Blank her. Jeg har ogsa 90 i stuen og får den ikke brugt så meget pga at jeg skal tænde reciever først, dog har jeg meget andet tilsluttet og når der er fest eller gæster bruger vi den altid.
Jeg vil sige, hvis du skal have andet på så muligvis denon og 90, ellers ville jeg tage 120.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu