recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo med switch - IGMP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWaoo med switch - IGMP?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo med switch - IGMP?
    Sendt: 15-Februar-2011 kl. 13:35
Jeg har - langt om længe - fået hul igennem til mit digitale tv-signal fra Waoo/Canal Digital.

Det virker dog kun, når jeg trækker et kabel direkte fra routeren eller fiberboksen til tv-boksen. Når jeg kører den fra routeren over min switch og til tv-boksen, er der intet billede, men jeg kan se alle menuer osv.

Jeg har spurgt Waoo om der er nogen krav til switchen, men de kunne ikke hjælpe - medarbejderen mente dog måske, at switchen skulle understøtte "IGMP" - nogen der kender noget til det og kan be- eller afkræfte den oplysning? Jeg kan se kanalerne via VLC Media Player på en pc, der er tilsluttet samme switch.

Hvis det er et krav, hvilken switch kan så anbefales (min. 12 porte)?

Mvh. Mikkel
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 13:52
Hvilken switch bruger du i dag?

Jeg bruger selv Netgear Prosafe switche. Jeg har både en managed og en unmanaged og ved den managed skal jeg aktivt ind i dens admin modul for at aktivere understøttelse af IGMP - ved min unmanaged der virker IGMP bare ud af kassen.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 19:23
Tyder meget på at din switch ikke kan håndtere traffiken.

Men skal du ud og kigge på en switch så køb en som er IGMP Snooping aware så er du sikker på at du ikke flooder alle porte på switchen med multicast trafik.

Evt. kig på noget d-link, køre jeg selv med.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 06:30
Ved skift fra Waoo til Fasttv, lavede min Netgear knuder. Teknikeren kendte problemet, og satte en Zyxel GS-105b på, Både en på netdelen, og en på tvdelen (4tv) og så virkede det hele.
Måske kan den løse dit problem?
Vh. Jesper
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Pokersut Pokersut skrev:

Jeg har - langt om længe - fået hul igennem til mit digitale tv-signal fra Waoo/Canal Digital.

Det virker dog kun, når jeg trækker et kabel direkte fra routeren eller fiberboksen til tv-boksen. Når jeg kører den fra routeren over min switch og til tv-boksen, er der intet billede, men jeg kan se alle menuer osv.

Jeg har spurgt Waoo om der er nogen krav til switchen, men de kunne ikke hjælpe - medarbejderen mente dog måske, at switchen skulle understøtte "IGMP" - nogen der kender noget til det og kan be- eller afkræfte den oplysning? Jeg kan se kanalerne via VLC Media Player på en pc, der er tilsluttet samme switch.

Hvis det er et krav, hvilken switch kan så anbefales (min. 12 porte)?

Mvh. Mikkel
Undrer mig lidt at du kan se signalerne via VLC. Har du prøvet at tilslutte TV boksen til samme port på switchen som PC'en? 
Det er præcis de samme protokoller der bruges om det er en PC eller en TV boks, så hvis det ene virker burde det andet også virke. Prøv at sætte TV boksen i PC'ens port og genstart den. Hvis det virker tyder det på at det er noget opsætning i switchen. Du skriver ikke hvad det er for en switch, det kunne måske have hjulpet lidt.
/Peter
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 15:17
Tak for svar til alle - beklager at jeg ikke har fået svaret tilbage, men havde ikke set, at der var blevet svaret på mit indlæg ("E-mail ved svar"-funktionen ser ikke ud til at virke...?).

Anyway, jeg er kommet lidt videre med mit problem: Nu har jeg hul igennem, også via switchen - i hvert fald nogle gange ...

Generelt virker signalet ret ustabilt - jeg kan f.eks. sidde og se forskellige kanaler uden problemer i flere timer, og så pludselig forsvinder signalet på stort set alle kanaler, og jeg har bare sort skærm.

Desuden oplever jeg, at visse kanaler stort set aldrig har hul igennem, bl.a. DR1, DR HD og DR Update. Andre kanaler kører fint.

Min switch er en D-Link DES-1016D, og det er en unmanaged 10/100-switch - kan det være fordi den ikke er 1000 mBit??

For at eksperimentere, har jeg også prøvet at køre kablet fra routeren over i en lille gigabit switch fra 3Com, og derfra køre et kabel videre til tv-boksen og et til D-link switchen (for at se, om det hjalp, når router-signalet "kun" skulle deles ud til to enheder), men resultatet er som ovenfor.

Måske skal jeg bare ud og have en ny switch. Det lyder godt med Zyxel-switchen, men jeg skal helst bruge 16 porte. Er der nogen, der har sådan en koblet til en Waoo-forbindelse og kan bekræfte, at den virker?

Mvh. Mikkel
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 15:31
Hvilken router har du på ?

Fiberboks -> Router -> Switch ?

De problemer som du nævner, passer godt med de problemer jeg havde da den router som sad på var en Linksys WRP400. Efter skift til en Tilgin router, køre det rigtig godt.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:

Hvilken router har du på ?

Fiberboks -> Router -> Switch ?

De problemer som du nævner, passer godt med de problemer jeg havde da den router som sad på var en Linksys WRP400. Efter skift til en Tilgin router, køre det rigtig godt.

Det er en Tilgin HG1311 - så det er nok ikke den, der er problemet :-(

Og som sagt, så kører det helt fint, hvis jeg trækker et kabel direkte fra routeren til tv-boksen, så det må være switchen, der giver problemer.

Mvh. Mikkel
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 15:45

Det er en Tilgin HG1311 - så det er nok ikke den, der er problemet :-(

Og som sagt, så kører det helt fint, hvis jeg trækker et kabel direkte fra routeren til tv-boksen, så det må være switchen, der giver problemer.

Så tror jeg også det er din switch som er problemet.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Undrer mig lidt at du kan se signalerne via VLC. Har du prøvet at tilslutte TV boksen til samme port på switchen som PC'en?

Har prøvet at skifte port, men uden resultat.

Jeg har til gengæld lige opdaget noget, der måske er interessant: Som jeg har skrevet ovenfor, så kan jeg slet ikke få hul igennem på bl.a. DR1, heller ikke selvom der (som regel) er hul igennem på andre kanaler.

Nu har jeg lige opdaget, at DR1 også er forsvundet fra min VLC - den plejede at være på udp://232.49.34.39:6666, men nu er den væk.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal lægge i det, men jeg synes da, det er påfaldende, at det er den samme kanal, der er væk. Det samme gælder i øvrigt også DR HD - den plejer jeg også at kunne se i VLC (vistnok på udp://233.139.53.47:5501 ?), men den er også væk, ligesom den er på tv-boksen.

Er der nogen, der har en anden adresse til de to kanaler? Dem jeg har er nogen, jeg har fundet her på forumet, og de har virket tidligere.

Mvh. Mikkel
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 17:01
Er der nogen som er i dialog med Waoo og deres understøttelse af htpc?
.....
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2011 kl. 17:03

Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Har prøvet at skifte port, men uden resultat.

Jeg har til gengæld lige opdaget noget, der måske er interessant: Som jeg har skrevet ovenfor, så kan jeg slet ikke få hul igennem på bl.a. DR1, heller ikke selvom der (som regel) er hul igennem på andre kanaler.

Nu har jeg lige opdaget, at DR1 også er forsvundet fra min VLC - den plejede at være på udp://232.49.34.39:6666, men nu er den væk.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal lægge i det, men jeg synes da, det er påfaldende, at det er den samme kanal, der er væk. Det samme gælder i øvrigt også DR HD - den plejer jeg også at kunne se i VLC (vistnok på udp://233.139.53.47:5501 ?), men den er også væk, ligesom den er på tv-boksen.

Er der nogen, der har en anden adresse til de to kanaler? Dem jeg har er nogen, jeg har fundet her på forumet, og de har virket tidligere.

Mvh. Mikkel
Har sendt dig en PM.
/Peter
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu