Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kleves
Junior bruger
Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
|
Emne: Strømspare-skinne og Plasma TV Sendt: 26-Februar-2011 kl. 18:14 |
Efter jeg så mit årsforbrug af strøm tænkte jeg det er tid til at prøve en spareskinne. Jeg har mit Pana plasma (PZ80) som skal styre skinnen. Men den slukker kun resten af stikkene i måske 20% af gangene. Er det TV som ikke kan klare det eller hvad går der galt? Er der nogle som ved sådan noget?
|
 |
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
|
Sendt: 26-Februar-2011 kl. 18:41 |
Mange TV går ikke helt i standby med det samme, der går nogle minutter før det sker, og når det sker så kan man høre et relæ der klikker.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19656
|
Sendt: 26-Februar-2011 kl. 19:23 |
kleves skrev:
Er det TV som ikke kan klare det eller hvad går der galt? Er der nogle som ved sådan noget? |
Mit fjernsyn har noget med at det kan sende DVB-T videosignalet ud på et scart stik, slå det fra.... Klaus
|
|
 |
kleves
Junior bruger
|
Sendt: 26-Februar-2011 kl. 23:29 |
db89 skrev:
Mange TV går ikke helt i standby med det samme, der går nogle minutter før det sker, og når det sker så kan man høre et relæ der klikker.
|
Ja, sådan opfører mit tv sig også - men som sagt så slukker de andre apperater i max 20% af tilfældene?? Det er endda min 2. skinne jeg afprøver - GARDER var så venlige at sende mig en ny da jeg fortalte dem det ikke virkede.
|
 |
kleves
Junior bruger
|
Sendt: 26-Februar-2011 kl. 23:32 |
KlausDM skrev:
kleves skrev:
Er det TV som ikke kan klare det eller hvad går der galt? Er der nogle som ved sådan noget? |
Mit fjernsyn har noget med at det kan sende DVB-T videosignalet ud på et scart stik, slå det fra....
Klaus
|
Ja det ville jeg gerne - men jeg er bange for du bliver nød til at forklare mig hvordan man gør det  PS - jeg bruger ikke DVB-T - Jeg er på Stofa via min Zaptor box. Gammel TV....
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 26-Februar-2011 kl. 23:52 |
Jeg har et PZ85.
Prøv følgende:
Sæt viera link til "fra" og systemopdatering til "fra" i "Indstilling menuen".
tvkartoffel
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7193
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 07:27 |
Du kan købe en strømspareskinne med "learn" funktion.
Så kan du selv sætte den til at slukke dine andre ting lige efter tv er slukket
Haraldnyborg har nogle til ca 70.-
|
 |
kleves
Junior bruger
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 10:35 |
tvkartoffel skrev:
Jeg har et PZ85.Prøv følgende: Sæt viera link til "fra" og systemopdatering til "fra" i "Indstilling menuen". tvkartoffel |
Viera link var sat til 'fra' Så prøvede jeg at sætte som du forslår. Det hjalp desværre ikke.
|
 |
kleves
Junior bruger
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 10:38 |
hansie skrev:
Du kan købe en strømspareskinne med "learn" funktion. Så kan du selv sætte den til at slukke dine andre ting lige efter tv er slukket Haraldnyborg har nogle til ca 70.- |
Ok. Var lige inde og tjekke dem. Er der learn funktion på dem? Det står der ikke noget om? Jeg kunne se at de også har en til 20 kr. Det lader til det er den samme som min den ene jeg har afprøvet. Min er nu købt som et sæt i silvan.
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4118
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 11:04 |
Har du overvejet at få fat på/låne en strøm måler. Det kan jo være at dit problem er et andet sted. F.eks. dit TV som bruger meget strøm og hvis det er i brug i mange timer om dagen, at det er her dit strøm forbrug ligger.
Jeg mener at et PZ80 kan bruge op til 500 til 600 watt, alt efter indstilling. Så hvis du har instillet dit TV forkert og det kører 5 timer hver dag, så giver det et årligt strømforbrug på op til 1000 Kw eller lidt over 2000 kr.
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7193
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 11:36 |
Der er learn funktion på dem til 70.- Har selv et par stykker
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 27-Februar-2011 kl. 14:04 |
Hvor laenge venter du foer du konkluderer at det ikke virker. Paa mit tv gaar der lige et par minutter inden det gaar rigtig i standby. Jeg kan se det hvis jeg saetter et spar o meter til. De foerste par minutter efter jeg har slukket traekker tvet stadig omkring 20 watt og falder derefter til naesten nul. Det kan goedt vaere du skal vente lidt inden det hele slukker.
tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 27-Februar-2011 kl. 16:46
|
 |