Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kimmer74
Ny bruger
Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Billedopdatering på plasmaskærm Sendt: 19-Maj-2006 kl. 16:09 |
Jeg har netop købt en Pana42pv60 og har generelt været begejstret bortset fra ét centralt issue - billedopdateringskvalitet !!!
Billedet bliver utydeligt og der ligesom kommer slørede kanter rundt om genstande i baggrunden lige så snart at der er fart i billedet eller der sker en masse action i billedet. Når en rulletekst kører hurtigt hen over skærmen, så er det slet ikke til at læse. Når billedet er stillestående og der ikke sker ret meget, er der ingen problemer.
Dette sker primært når jeg ser kanaler gennem min Viasat parabol reciever. Når jeg ser film, så er problemet ikke så udbredet, men stadig ikke så skarpt som jeg havde forventet i hurtige sekvenser.
Er der nogen der har oplevet noget ligendende eller har nogen ideer om hvad dette kan skyldes ? Panaen har jo fået masser af ros og fået rigtige gode anmeldelser, så jeg går ikke ud fra at der er noget galt med modellen, men måske har min en fejl eller også er Parabol fjernsyn bare noget skod ?
Hilsen Kim
|
Kim Andersen
|
|
Viking30
Bruger
Oprettet: 24-November-2005
Point: 82
|
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 16:23 |
Kimmer74 skrev:
Jeg har netop købt en Pana42pv60 og har generelt været begejstret bortset fra ét centralt issue - billedopdateringskvalitet !!!
Billedet bliver utydeligt og der ligesom kommer slørede kanter rundt om genstande i baggrunden lige så snart at der er fart i billedet eller der sker en masse action i billedet. Når en rulletekst kører hurtigt hen over skærmen, så er det slet ikke til at læse. Når billedet er stillestående og der ikke sker ret meget, er der ingen problemer.
Dette sker primært når jeg ser kanaler gennem min Viasat parabol reciever. Når jeg ser film, så er problemet ikke så udbredet, men stadig ikke så skarpt som jeg havde forventet i hurtige sekvenser.
Er der nogen der har oplevet noget ligendende eller har nogen ideer om hvad dette kan skyldes ? Panaen har jo fået masser af ros og fået rigtige gode anmeldelser, så jeg går ikke ud fra at der er noget galt med modellen, men måske har min en fejl eller også er Parabol fjernsyn bare noget skod ?
Hilsen Kim
|
Jeg endte selv med en PV60'er og den står med et TDC kabel signal uden selector. Jeg kan ikke sige jeg kan genkende dit problem men har tværtimod været overrasket over hvor god billed kvaliteten er.
Ang. viasat så kender jeg ikke meget til kvaliteten af deres signal. Har du ikke nogen måder at måle kvaliteten af det signal du får ? Jeg vil skyde på det er der den er gal.
|
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 16:38 |
Hej Kim,
Tjek, om der ikke er en eller anden støjreduktion, det kan hjælpe at slå fra. Det, du beskriver, kunne tyde på, at der sker noget i TV'et, der hverken har med selve panelets hastighed eller med, at du modtager via parabol at gøre.
Men det kan også være, du forventer lidt rigeligt eller måske er for tæt på TV'et. Tekster, der kører hurtigt kan bestemt ikke altid tydes selv på de bedste eller "hurtigste" TV. Vi modtager kun 50 halvbilleder per sekund og i standard opløsning, og mange kanaler komprimeres også lovligt meget på vej til og fra satellit.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
|
J.F.L
Guld medlem
Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
|
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 17:14 |
Kimmer74 skrev:
Dette sker primært når jeg ser kanaler gennem min Viasat parabol reciever. Når jeg ser film, så er problemet ikke så udbredet, men stadig ikke så skarpt som jeg havde forventet i hurtige sekvenser. |
Det du skriver kan jeg simpelthen ikke genkende fra mit PV60.
Bortset fra meget hurtige rulletekster (dem der kører sidelæns) - der kan de 'hakke' så de er svære at læse. Det gjorde de også på mit gamle 100hz CRT og det gør de med 200% garanti på alle LCD TV.
Men slørede kanter osv ser jeg intet til. Måske hvis jeg stiller mig ½ meter fra TV'et og kigger efter? Jeg ved det ikke..... På 'normal' TV-afstand 2-5 meter er der ingen problemer.
|
|
ZackGem
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
|
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 17:55 |
Jeg oplever heller ingen problemer.
Det eneste og største problem jeg har, er at jeg ser for meget TV/film efter jeg fik det :-)
Det er på alle punkter mit gamle CRT overlegen. Og det var ikke så ringe enda :)
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 18:21 |
Et generelt råd kunne være at kigge kablerne efter i sømmene. Hvis der er nogle billige kabler fra Føtex o.lign., bør de udskiftes. Det nye TV kan have et andet forhold til støj fra dårlige kabler end det gamle.
Der er ingen garanti for at dette hjælper, men det skader i hvert fald ikke. Hvis der ikke er nogen forskel, har man selvfølgeligt afholdt en strengt taget unødvendig udgift, men til gengæld har man erfaret at problemet må ligge et andet sted. Det har også en vis værdi.
Hvis det gamle TV var et CRT, kan man ved samme lejlighed overveje om enhederne skal forbindes med den samme type kabler som før. CRT har som regel ikke HDMI og component indgange.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
|
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 20:07 |
J.F.L skrev:
og det gør de med 200% garanti på alle LCD TV. |
Ej korrekt - ikke på JVC LT-37M60.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
|
Kimmer74
Ny bruger
Oprettet: 10-April-2006
Point: 5
|
Sendt: 20-Maj-2006 kl. 18:01 |
Tak for alle jeres svar. Jeg prøver at lave nogle flere tests / fejlsøgninger og gå alle kabler efter. Personligt tror jeg også at det er det problemet ligger :-)
Mvh. Kim Andersen
|
Kim Andersen
|
|
J.F.L
Guld medlem
Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
|
Sendt: 20-Maj-2006 kl. 19:36 |
Thorvald skrev:
J.F.L skrev:
og det gør de med 200% garanti på alle LCD TV. |
Ej korrekt - ikke på JVC LT-37M60.
|
Mnjah , det vil jeg sgu' se før jeg tror det.
|
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 20-Maj-2006 kl. 21:04 |
Mht responstid(opdateringshastighed ??),arbejder LCD m milisekunder hvor plasma arbejder m mikrosekunder !!
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 21-Maj-2006 kl. 19:02 |
Lennon skrev:
Mht responstid(opdateringshastighed ??),arbejder LCD m milisekunder hvor plasma arbejder m mikrosekunder !! |
Og CRT er endnu hurtigere, men det er ingen garanti for at rulletekster ser ordentligt ud på et 100Hz CRT... Alt afhænger af den interne billedbehandling (mit Philips 9308 CRT gør det ganske godt).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
|
Sendt: 21-Maj-2006 kl. 19:49 |
J.F.L skrev:
Mnjah , det vil jeg sgu' se før jeg tror det. | Jamen så se dog at komme afsted, et sted hen hvor du kan se LT-37M60!!
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
|