|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
christen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 10-Marts-2011 kl. 19:24 |
|
Har også læst nedestående test, hvilket kun har gjort mig mere sikker:
http://www.digitalreview.ca/content/Canon-Rebel-T2i-EOS-550D-Compared-to-Nikon-D90.shtml Tusinde tak for jeres hjælp. |
||
![]() |
||
mfhansen82 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2011 Sted: Kbh, Danmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
Hvis du ikke har noget at bruge de features der er i 500D eller 550D og du ydermere mener at Nikon'en ligger bedre i din hånd, så er det også den jeg vil anbefale. Jeg er blot rigtig glad for min 500D.
![]() |
||
Mvh
Michael Hansen Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS ------------------------ Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround |
||
![]() |
||
christen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
|
Jo mere jeg kigger på det, desto mere bliver jeg i tvivl.
Prisen ligger jo tæt op af hinanden: Nikon D90 Black + 18-105mm Lens Kit = 5790 Eller Canon EOS 550D + 18-138mm = 6560 Hvis jeg vælger et 18-55mm Lens Kit, er der kun en pris difference på 100,- Og jeg syntes helt bestemt Nikon ligger bedre i min hånd, og så længe der ikke er nogen der råber "vagt i gevær" tror jeg, at jeg vælger Nikon. Jeg ved det er et ældre kamera, men efter som jeg ikke vil bruge video, tror jeg D 90 passer godt til mig :) |
||
![]() |
||
Fanastril ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
|
Ja, følger Ken Rockwell her. Ta en kik på hans anbefalinger.
Tja. Anbefalt af dpreview.com (med reservationer). Ken R er også fornøid: "a superb do-it-all lens for any DX Nikon." Det kommer jo an på alternativer og brugsområde og ikke mindst pris. Den helt store fordel er at man klarer sig med en linse. Et alternativ kunne jo være en 70-300 eller 55-200 og så kit-linsen. Men så skal man til å skifte. |
||
![]() |
||
D.I.Y ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
|
Hej.
Ja..det er også det jeg skriver...man bliver kanon glad for dem begge. Personligt undrer det mig at så mange vægter det så højt hvorvidt en skærm er 2.7" eller 3" stor,men ikke aner at de fleste slet ikke fylder skærmen ud når billedet vises.Skal man udnytte skærmens kvalitet fuldt,skal det være en 3-2 skærm. lrev
|
||
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
|
||
![]() |
||
musher ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2011 Status: Offline Point: 24 |
![]() |
|
Korrekt at LCD displayet på nogle af Canons bl.a. dit er 3:2. Personligt kan jeg godt lide at have billeddata stående under billedet på LCD skærmen.
Uanset hvad, er der ikke den store forskel i billedkvaliteten på de 2 kameraer. Der kan være enkelte punkter til forskel, hvoraf nogle er nævnt. Hvad man vægter højest er op til den enkelte.
|
||
Torben
|
||
![]() |
||
D.I.Y ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
|
Hej.
Ja...men kun 1 har en skærm som passer til(EOS550d) lrev
|
||
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
|
||
![]() |
||
musher ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2011 Status: Offline Point: 24 |
![]() |
|
Alle DSLR tager 3:2 format billeder undtagen Olympus, som har valgt at satse på 4:3 formatet.
|
||
Torben
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej.
Stod i samme dilemma-valgte selv 550D-p.g.a video-delen,samt at den har 3-2 skærmformat,hvor den rent faktisk passer sammen med de billeder den tager!Og så det ikke u-væsentlige at den er langt mindre end D90 er. Fordele med D90:Bedre greb,bedre søger,mere "lækker" lukker lyd(lavere).Jeg har dog ikke fortrudt-og det gør du heller ikke UANSET HVILKET AF DISSE TO DU VÆLGER.Købte min med 18-135mm i Kamerahuset i kbh. mvh lrev
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis du vælger D90, er dette en OK kombination til prisen: http://www.photoshop.dk/pi/Nikon_D90_m_18_105_VR_1440_39.aspx
|
||
Torben
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7199 |
![]() |
|
bemærk at en 18-200 ikke er en særlig god linse.
OK i dagligdagen men ikke en super løsning |
||
![]() |
||
![]() |
|
Vil du vælge 3100 frem for Nikon 5000?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |