recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den som dræber dialog
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen som dræber dialog

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Direkte link til dette indlæg Emne: Den som dræber dialog
    Sendt: 14-Marts-2011 kl. 11:12
Har optaget 1. afsnit på HD recorder og skulle se afsnittet, men opgav på grund af dialogen,kunne simpelthen ikke forstå den mumlen der blev leveret, men den bliver
jo genudsendt, så må man jo se den med undetekster, men hvor er det dårligt af TV2
Er der andre der havde samme problem?

Redigeret af karula - 15-Marts-2011 kl. 12:56
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 11:16
Jeg havde ingen problemer, med at høre dialogen. Og så er det ikke dr, men tv 2 som sender den.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 11:19
OK, det kan jo smutte, læste lig på BT, at div. anmeldere også har brokket sig ove atr
dialogen gik tabt i mumlen, troede lige det var mine ører.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 11:28
Du kan optage den med DVB undertekster fordi det er TV2. Jeg slår selv underteksterne til når der er danske serier, da de gennemgående er for dårligt mixede med dialog Wink
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 11:36
Det plejer jeg også at gøre, men glemte det desværre.
Med venlig hilsen

Karula
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

Har optaget 1. afsnit på HD recorder og skulle se afsnittet, men opgav på grund af dialogen,kunne simpelthen ikke forstå den mumlen der blev leveret, men den bliver
jo genudsendt, så må man jo se den med undetekster, men hvor er det dårligt af DR.
Er der andre der havde samme problem?

Jeg har optaget den, men har ikke set den endnu.

Jeg synes dog der er et generelt problem med dialog i danske tv serier og film. Jeg har ofte selv problemer med at høre den.
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 12:14
kaaizer
er spændt på at høre hvad du mener, når du har set den.
Med venlig hilsen

Karula
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 12:37
Mener også at en af de store DR produktioner var ramt af lav lyd på dialogen engang. Her gik man aktivt ind og fik skruet op på lyden på de efterfølgende afsnit.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

kaaizer
er spændt på at høre hvad du mener, når du har set den.

Jeg har nu fået set en smule af den. Jeg så til et par minutter efter intro, og det var som forventet en ringe lyd der ramte mine ører. Når dialogen ikke blev mere eller mindre druknet i baggrundsstøj, mumlede folk ofte ret slemt. Faktisk i en sådan grad at jeg i et enkelt tilfælde blev nødt til at spole tilbage 4 gange (og skrue yderligere op hver gang) for at forstå en enkelt sætning. Det vil sige, jeg tror jeg fik fat i hvad der bliver sagt, men jeg er ikke sikker. Jeg gad ikke spole mere.

Det er simpelthen ikke godt nok.

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være på den måde. Når jeg f. eks. ser nyheder finder jeg uden at tænke nærmere over det et passende niveau og har ingen problemer med at høre hvad der bliver sagt. Så snart der er tale om en (ofte dyr) dansk tv- eller filmproduktion er lyden tit dårlig. Enten er dialogen for lav i forhold til baggrundslyden/bagrundsstøjen er for høj i forhold til dialogen, eller også taler folk for dårligt. De mumler for meget.  

Jeg har i hvertfald vænnet mig til at man ikke skal nyde en enkelt småkage mens man ser danske produktioner. Man mister for meget dialog mens man tygger.

Hvis problemet er at de mumler, og at jeg ikke har problemer med at høre tale i nyhederne, kan det skyldes at mange nyhedsværter går på kursus i at tale tydeligt og korrekt. Det gør skuespillere måske ikke.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 13:22
Enig, jeg kunne ikke høre ret meget af samtalen via mit TV´s højtalere, så jeg måtte sætte damp på mit surround system, og på den måde få lyden ud - det hjalp. Men det kan bare ikke være meningen, at professionelle lydfolk - eller hvor nu end fejlen kan ligge, kan lave et så ringe produktDead
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 13:34
Jeg og min hustru kunne nu høre det tydeligt nok via min yousee 3126 og pioneer tv-højtalere. Min hustru plejer ellers at brokke sig over dårlig dialog, men ikke i dette tilfælde.

Bekymrende at der er folk der ikke kan høre dialogen, men som alligevel tester og udtaler sig om diverse produkter Wink.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af bird bird skrev:

Jeg og min hustru kunne nu høre det tydeligt nok via min yousee 3126 og pioneer tv-højtalere. Min hustru plejer ellers at brokke sig over dårlig dialog, men ikke i dette tilfælde.

Bekymrende at der er folk der ikke kan høre dialogen, men som alligevel tester og udtaler sig om diverse produkter Wink.
Enten har I hørelse som en hund, eller også skruer I op over normalt høre niveau. Jeg kunne da også bare skrue 50% op, men så larmer det for meget med diverse effekter og musik Tongue

Redigeret af Kampus - 14-Marts-2011 kl. 14:54
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu