recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ding, vi lander på en 1'er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDing, vi lander på en 1'er

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3978
Direkte link til dette indlæg Emne: Ding, vi lander på en 1'er
    Sendt: 22-Marts-2011 kl. 20:51
Var der nogen, der så So Ein Ding uden Sonne i aften.

Håber jeg ikke er den eneste, der faktisk savnede "Apple Fanboy'en". 

DR1 forsøger her at lave en udsendelse, der skal undskylde og lovliggøre de i forvejen lovlige indlæg der har været. Trælst at de ikke bare genudsendte Linie 3 i Teltet eller noget andet. 

Hvis Sonne er syg, så lad være med at Dinge ud.

Ding. Vi lander på en 1'er.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 21:03
You've said it all!
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 21:16
Jeg så det ikke idag. Men jeg holdt ret hurtigt op med at se Gear på Comon.dk, da Sonne stoppede dér (for at starte på so ein ding). 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 21:20
Enig. Højst 1 ding

Den dårligeste udsendelse af dem alle :-(
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 21:55
Måske Sonne er mere pro, men emnerne var nu meget relevante, da især for en del Recordere brugere, så jeg giver en 5 Wink
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Online
Point: 2123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 21:57
Ud over at jeg også savnede Sonne var der da faktisk en del interessante oplysninger, fx at man godt må kopiere sine DVD og BD'er for derefter at sælge de originale. Det ulovlige kommer først hvis man fjerner kopibeskyttelsen Wink

Og brug af slingbox er lovlig, gad vide om Stofa og YouSee er enig i det?

Omgåelse af geoblocking også ser ud til at være lovlig...

samt at leje film fra amerikanske itunes er lovlig i Danmark.

Alt det man troede var ulovligt Wink

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 22:29
Jeg syntes egentlig også det var en ok erstatning, når man nu ikke kunne få hr. Sonne. Men jeg hører også af og til P1 ;-)
Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 22:29
Jeg synes, at udsendelsen var dejligt rebelsk. Lige op i snotten på DR's egne jurister:
"Jo, man må gerne omgå geoblocking!"

Indslaget om DVD-ripning var til gengæld tamt. Kulturministeriets skelnen mellem kopispærring og tilegnelsesspærring kom slet ikke med. I stedet siger IT-juristen bare "Kopispærring! Nix pille!".
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2011 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Ud over at jeg også savnede Sonne var der da faktisk en del interessante oplysninger, fx at man godt må kopiere sine DVD og BD'er for derefter at sælge de originale. Det ulovlige kommer først hvis man fjerner kopibeskyttelsen Wink

Kender du en metode til at kopiere en DVD uden at pille ved (omgå) kopibeskyttelsen?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Online
Point: 2123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Kender du en metode til at kopiere en DVD uden at pille ved (omgå) kopibeskyttelsen?

Nej, men det ku' da være man skulle undersøge det en gang.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Indslaget om DVD-ripning var til gengæld tamt. Kulturministeriets skelnen mellem kopispærring og tilegnelsesspærring kom slet ikke med. I stedet siger IT-juristen bare "Kopispærring! Nix pille!".

Nu gik diskussionen alene på at lave en kopi i forbindelse med DVD. Jeg synes faktisk at din pointe kommer frem senere i udsendelsen i forbindelse med geoblocking.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 00:18

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Nej, men det ku' da være man skulle undersøge det en gang.

Det efter min vurdering ikke muligt på DVD, og en del af kopibeskyttelsen består i at der på discen er et specielt område som ikke kan læses på normal vis (uden CSS nøgler).

BD har den samme problematik, men har kan du dog godt lave et image uden at pille ved kopibeskyttelsen. Du vil bare ikke være i stand til at læse dette image uden at kende VUK (Volume Unique Key), men den kan du have fundet i et database, f.eks. via AnyDVD HD.

Så i teorien burde det være muligt for BD, men næppe DVD da du her er nødt til at lave en vis CSS omgåelse bare for at komme i kontakt med drevet/discen og lave en kopi.

Det var dog ikke den problematik som Kasper Heine forholdt sig til. Han gav standardsvaret: du må som udgangspunkt gerne kopiere end DVD medmindre der er kopibeskyttelse. Det er der bare på 99.9% af alle DVD disce, så det lille "medmindre" bliver den absolutte hovedregel.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu