|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kungan ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2006 Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 26-Maj-2006 kl. 09:20 |
Hejsa Mit første indlæg her på siden - men har læst mange emner. Tak for gode råd og vejledning. Mit spørgsmål: Har nogle af jer også oplevet problemer med at tv'et ikke automatisk skifter til 16:9 med jeres selector, selvom udsendelsen er i 16:9? F.eks. Tv2 film viser altid 16:9 i "fuldskærm" - men på DR1 har jeg problemer. Her trækker den blot billedet ud, som om udsendelsen var 4:3. Som jeg har forstået det, så sender selectoren signal til fjernsynet når der vises 16:9, sådan at formatet vises korrekt - og dette gør den også, som sagt på TV2 Film - bare ikke på DR1 og DR2? Hjælp?? |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
Nu sendes TV2 FIlm ikke i 16:9, så...
![]() |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
![]() |
Øhhh... Ok. Tak for konstruktivt svar.... (?) Hvis det ikke sendes i 16:9 - hvordan kan det så være, at det fylder hele skærmen på mit tv (uden at billedet bliver forvrænget)? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har måske glemt at skrive, at jeg har indstilt mit fjernsyn på "auto", sådan at når det er et 16:9-format der bliver sendt, så skalerer fjernsynet automatisk billedet til fuldskærm....
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Kungan Ja, du giver selv forklaringen. Billedet er i 4:3 og dit TV zoomer den midterste del af billedet op, så det fylder hele skærmen. Selve formatet er selvfølgelig 16:9, men det kaldes ikke 16:9 da det jo blot er en zoom af en del af et 4:3 billede. TV2/Film sender også en kode ud, et såkaldt WSS-flag der får et 16:9 TV til at zoome billedet - selvom automatisk zoom er slået fra. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
Super - tak for svaret. Jeg mangler blot et svar på det jeg egentlig helst var ude efter at få besvaret Når DR1 sender deres egen-produktioner i 16:9, og selvom jeg har fjernsynet sat til Auto, trækker tv'et det ud, og går altså ikke over til 16:9. Nogle idéer?? Redigeret af Kungan - 26-Maj-2006 kl. 10:29 |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
Hvordan er din Selector forbundet til dit TV - Antenne eller SCART? Hvilken signal-type (RGB/S-Video/Composite) bruger du mellem dit TV og din Selector? Hvilken AV-indgang på dit TV er Selector koblet til?
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har SCART ml. tv og selector - og der er 2 SCART på tv'et. Hér er stikket sat i Ext2 - mener jeg. Gør det nogen forskel? Jeg mener at i starten af mit selector-liv kunne den godt finde ud af det med 16:9 (har haft selector i ca. 2 mdr). Det er indenfor de seneste 2-3 uger, at den ikke helt har kunnet holde styr på det. Redigeret af Kungan - 26-Maj-2006 kl. 11:48 |
|
![]() |
|
Sir_Golf_Alot ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 251 |
![]() |
Hej Dt kunne tyde på at dit Ext2 ikke er RGB ( sådan er det på mit TV ) derfor skal min Selector side i AV1 ( scart stik 1 ) JH |
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306 Panasonic DMP-BD35 Yousee HD box Dac Magic Dali lektor 2 Dali Concept Dali Sub Jamo Center Hitachi HDD |
|
![]() |
|
![]() |
Ok. Jeg må prøve at skifte rundt, når jeg kommer hjem (har desværre ikke fri i dag). Hvis det ikke hjælper, så vender jeg frygteligt tilbage Tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej Kungan, Jeg tror udfra, at det med samme kabler tidligere har virket, at din Sagem 60 har manglet strøm og så glemt(!), at dit TV er et 16:9 TV. Det kan du tjekke det i menuen* og læs evt. om fænomenet og løsningen på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10299 Selve løsningen fra TDC må vi vente på, men der er et nyttigt fif under 20-April-2006 kl. 12:45 på side 2 i tråden. *ref.: manual side 13, afsn. 5-2 pkt. TV-BILLEDSTØRRELSE |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Signalering af 4:3 letterbox og ægte 16:9 har ikke noget med RGB at gøre. Hvis man sender RGB fra Selector til et scart stik, som kun har CVBS (evt CVBS+S-video), ser man bare composite signalet. Det sendes altid sammen med RGB som sync. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |