recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af første kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af første kamera

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SF90 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-December-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af første kamera
    Sendt: 23-April-2011 kl. 14:50
Hej alle sammen!

Jeg står i den situation at jeg skal ud på en længere rejse (5 måneder ca.) til sydamerika: Galapagos, Bolivia, Peru osv. Den oplevelse vil jeg selvfølgelig gerne forevige med en masse billeder. Dertil får jeg selvfølgelig brug for et kamera, men HVILKET kamera??
Jeg vil gerne have noget ordenligt kvalitet men jeg tror dog at et spejlrefleks kamera bliver for stort selvom jeg altid har drømt om at eje et.

Jeg har set på sony's Nex 3 og 5. Jeg ved ikke helt hvad forskellen er mellem 3'eren og 5'eren.
Vil det være smartere at vente med at købe et til august, hvis der er nogen der ved om der kommer nye modeller eller noget andet gøgl? =)

Mange tak for hjælpen!
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 17:08
Hvis vi ikke snakker spejlrefleks, så er min erfaring at Canon generelt laver de bedste kompaktkameraer.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 17:16
Prøv at spørge ovre på,   fotostart.dk
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 17:59
Ricoh CX serien kan klart anbefales, har selv en CX1 som tager forrygende billeder og det fylder minimalt!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 18:15
Min far er pensioneret og rejser rigtigt meget, senest tog han 4 måneder rundt i Indien på egen hånd, totalt actionpensionist, hehe. Han bruger et Canon SX20 IS og kan nærmest ikke få armene ned af begejstring. Det er sådan et kamera der kan det hele, både full auto point and click men man kan også pille ved indstillinger selv hvis det skal være. Zoom, makrofoto, HD video, nemt at bruge og supervigtigt, det kører på almindelige AA batterier som du kan få alle vegne hvis du ikke lige har haft tid til at få ladet de opladelige op.

Specielt det med batterierne har han været glad for, tidligere slæbte han rundt på en håndfuld specielle batteripacks som han skulle huske at oplade indimellem, de var dyre i indkøb og med alderen blev levetiden dårligere og dårligere, så da han købte nyt kamera var det et absolut krav at det skulle kunne drives af almindelige AA'er. Selv i den mindste flække i det indiske bøhland kan man finde en kiosk der sælger AA'er.

Redigeret af strandvasker - 23-April-2011 kl. 18:15
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 19:05
Jeg vill nok gå i tænkeboks & finde ud af om det er kompakt, spejlrefleks eller "spejlløst spejlrefleks" du er ude efter. Pil, hold osv. på dem du tænker på. Hvis du godt kunne tænke dig D-SLR, så er det måske trist at punge ud til et Canon SX hvis det er en midlertidig løsnining.

Om der står Canon eller Nikon eller noget tredie på et kamera, betyder nok ikke så meget som betjening & hjordan det passer i DINE HÆNDER ;-)

Jeg har et Nikon D40, det fylder ikke vildt af et spejlrefleks at være. Batteriet holder til min. 700 billeder og opefter (tog 1600 + billeder på sidste ferie), alt efter blitz forbrug osv. Det tager super billeder, selv på auto og på trods af at det "kun" er på 6MP. Det blev købt for 3 års siden, kostede ydmyge 2500 kr & selv min fru elsker det Tongue
Til top
thybo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Januar-2005
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 17:01
Må absolut anbefale Leica D-lux 4. Kan osse købes lidt billigere som Panasonic.
Kameraet kan lidt af det hele. Med en god billedkvalitet. Desuden holder det (Leica) - normalt - brugtprisen
Prøv at google reviews .....
Ser ud som om Nikon har løse objektiver, som måske er lidt upraktisk på en sådan tur.?

M.h.t.
"...Vil det være smartere at vente med at købe et til august, hvis der er nogen der ved om der kommer nye modeller eller noget andet gøgl? =)...."
Så kan man vente uendeligt . til august er der igen nye modeller o.s.v.

Ellers god fototur .....

Redigeret af thybo - 26-April-2011 kl. 17:08
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 19:45
Du er da nu, at du skal have det spejlreflex, du altid har drømt om. Lige nu!

Jeg ville klart vælge Canon EOS 550D, med et 18-85 eller 18-135 mm zoomobjektiv - og et ekstra batteri.
Billedkvaliteten er suveræn, og også HD-video er i særklasse. Kameraet kan godt nok ikke være i brystlommen, men på sådan en drømmetur SKAL du have et kamera med, der yder noget ordentligt output.  Op det gør dette, til en pris omkring 7.000,-.

Bagefter kan du så glæde dig over både ferie-optagelser og et kamera, som du får glæde af lang tid fremover.
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 13:56
Sony nex 3 eller 5 lyder da bestemt også som en mulighed. Her får du fremragende aps-c sensor men i kompakt design. Har selv nex5 og er yderst tilfreds.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 14:19
Der er stor risiko for at miste kameraet eller få det sjålet på sådan en tur. Så køb det bedste til de billigste penge, og ha' flere hukommelseskort, så du kan være sikker på ikke at miste dine billeder også. Og vent så med det fine DSLR kamera til du kommer hjem Wink
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 14:47
Hvis du er i tvivl så drop spejlrefleks.
Hvis du vil have billeder af kvalitet af dyr -specielt fugle, på eksempelvis Galapagos, skal du op og have voldsomme objektiver, og du kan finde lige så gode eller bedre billeder på nettet af pågældende dyr.
Køb i stedet et godt kompakt kamera du kan have på dig, og som kan fange stemningen i din nærhed.

/B

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2011 kl. 07:52
Som fotograf har jeg et canon kompakt G11/12 med på ferie da det på en nem måde kan indstilles bruges som et dslr hus, dog har jeg også pakket en rygsæk med et prof hus og en række objektiver som jeg vil kunne drage nytte af på turen. 
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu