Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Holle101
Junior bruger
Oprettet: 01-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 32
|
Emne: UDFALD AF LYD PÅ HD KANALER Sendt: 13-Maj-2011 kl. 16:52 |
Nu har jeg siden oktober 2010, næsten konstant haft problemer med, at der er udfald af lyd på mine HD kanaler. I sær Canal+HD, og TV1000HD, det optræder med meget præcise mellemrum, nemlig 30 sekunder, og varer 15 sekunder. Samtidig oplever jeg "spøgelses-pixelering" det vil sige, at billedet pixelerer, personerne bliver nærmest pixelerede 3D væsner. Samtidig oplever jeg et enormt dårligt billede med store plamager, hvor der skulle have været en jævn baggrund (dette til tider). Vi er ikke direkte kunder hos youSee, men hos deres datterselskab Fascom. Så youSee har travlt med at vaske hænder, og skyde skylden over på Fascom - fordi de ikke selv evner, at sætte en person på der har den fornødne forstand. Ydermere bliver jeg dags dato (13.05.11), ringet op af youSee, at de vil lukke min reklamation.....! Og det uden, at det er blevet i orden. Det har været 100% i en periode på sammenlagt en måned. Og der har været folk ude og set det - 1. gang da det var i udu, og 2. gang da det var i orden - og alligevel kan de ikke finde problemet.
For mig at se er det en gang amatører,  der fumler rundt og falder over deres egne regler og glemmer at det er blevet moderne at kommunikere - altså at de talte sammen internt, ser tilbage i min log - og så for en gangs skyld får ordnet problemet.
Og ja der er specielt skærmede kabbler, og ingen samlinger eller "T" stykker fra boksen.
Jeg bor tæt på Hove senderen - og har ladet mig fortælle, at de laver en masse forsøg, som ødelægger signalet. Samtidig skulle et af busselskaberne, have tildelt en kanal, til kommunikation - som også kan ødelægge signalet.
Jeg hører gerne fra alle der har/har haft lignende problemer. Der har før været skrevet en del her, om det samme.
Holle.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 13-Maj-2011 kl. 17:10 |
Der kan være indstråling fra sendere og kommunikationsudstyr, og det kan fra brugerens side skyldes dårlige kabler og samlinger/stik, ligger fejlen ikke der, så er det udbyderen der skal se på problemet. Det beskrevne lyder dog umiddelbart ikke som om det er indstråling, så det er noget der skal ses på.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Holle101
Junior bruger
Oprettet: 01-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 32
|
Sendt: 13-Maj-2011 kl. 18:14 |
Hej "Radiomanden"
De har set alle stik og samlinger igennem, selv i kælderen - alt er OK...!
Tak for dit svar.
Mvh
Holle.
|
 |
TommyF
Guld medlem
Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
|
Sendt: 13-Maj-2011 kl. 18:14 |
Har også fascom, jeg har ikke længere pixelering som i starten, jeg har dog lyd udfald på optaget HD kanaler på min 120 gb Samsung boks, også på video ind imellem, mener ikke jeg har set det live, kun på optagelser. Ved ikke om du kan bruge det til noget.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 13-Maj-2011 kl. 19:48 |
Holle101 skrev:
De har set alle stik og samlinger igennem, selv i kælderen - alt er OK...! |
Hvis ikke de kan blokere for en e.v.t. indstråling, så er de ikke i orden. Det samme gælder kablerne.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Holle101
Junior bruger
Oprettet: 01-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 32
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 12:11 |
Hej TommyF.
Desværre er det ikke kun på optagelserne, men i almindelighed. Det er den samme boks jeg har.
Bor du i nærheden af Hove-senderen?
Mvh
Holle.
|
 |
Holle101
Junior bruger
Oprettet: 01-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 32
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 12:14 |
Hej "Radiomanden".
Det er jo netop derfor jeg er rasende, og bruger ordet amatører - når de blot lukker sagen.
Men der er vel ikke andet end at gå videre til medierne, konkurrencen er stor i dag.
Mvh
Holle.
|
 |
larsvj
Super bruger
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 431
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 16:55 |
Du kan hjælpe dig selv og os andre ved at komme med info om modtaget signalniveau på Boksen, der er 2 tunere, start en optagelse på det program der har mest støj/fejl, samtidig vælger du et se samme program - der efter går du i memuen og aflæser de 2 tuneres signalværdi & evt BER tal.
Signal skal ligge mellem (15 og -15) og BER må ikke være andet end 0 (nul).
Udfald i lyd - Igen... Hvordan hiver du lyden ud af boksen... Via HDMI eller SP-dif output eller analog lyd ??? SP-dif (lysudgang) har i software 3.11 en fejl der ligner det du beskriver når der er knas med antennesignalet.
Anbefaling ved software 3.11: Brug analog stereo out, på forstærker vælges [Dolby ProLogik] det giver det roligste lydbillede indtil næste Samsung opdatering slippes løs.
|
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
 |
Holle101
Junior bruger
Oprettet: 01-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 32
|
Sendt: 14-Maj-2011 kl. 17:40 |
Hej "larsvj".
Det har været prøvet alt sammen, 0 BER og signal der svinger mellem 6,5 og 2,4.
Der var ingen forskel da jeg kørte analog. Men jeg kan fortælle, at når jeg kører HDMI direkte ind i TV'et - så kommer der en hyletone i den tid hvor boksen ellers var tavs...!?
Og nej der er ingen mærkelige installationer, eller virksomheder eller beboere der har underlige apparater, jeg har haft skrevet til alt og alle. Men jeg har den forbandede Hove sender i nærheden, og der ved jeg, at man løbende kører forsøg, med det kommende mobil TV. Og som sagt er der også et busselskab, der har fået (genialt) tildelt en frekvens, der påvirker vores antennenet, når der kommunikeres, men problemerne har været der i 1½ år.
Det samme var problemet inden den sidste opdatering.
Tak for din interesse og
Mvh
Holle
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 12:08 |
Lydudfald er både kendt og erkendt af YouSee som et problem, der først bliver løst ved næste sw opdatering. Lydproblemet har været der MEGET længe. Kan du nøjes med stereo, så er påroblemet løst indtil den nye sw kommer.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
Holle101
Junior bruger
Oprettet: 01-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 32
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 12:39 |
Hej "joern.loenborg".
Tak for din udmelding - kan du løfte sløret for hvem/hvor det er er beskrevet? Da de øjensynligt ikke i deres såkaldte support - ikke kender til problemet.
Jeg vil gerne have noget at refere til.
Mvh
Holle
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 15-Maj-2011 kl. 13:18 |
Holle101 skrev:
Hej "joern.loenborg".
Tak for din udmelding - kan du løfte sløret for hvem/hvor det er er beskrevet? Da de øjensynligt ikke i deres såkaldte support - ikke kender til problemet.
Jeg vil gerne have noget at refere til.
Mvh
Holle |
Det vil jeg desværfre ikke. Har oplysningen fra en lukket forum. Du må tro mig eller lade være. Når der er tale om en fejl i de senest versioner af boksens, kan support ikke hjælpe dig. Du må nok vente, som vi andre. Jeg indrømmer gerne, at så hyppige og lange udfald har jeg ikke. Prøv at rode lidt med dine lydkabler. Hjælper det ikke, bør du nok kontakte support med henblik på en ny boks. Mine udfald er meget små og meget korte. Skal jeg beskrive udfaldene må det blive således: Et til to udfald i timen. Udfaldene kan betyde, at der mangler et kort ord eller en endelse/begyndelse af et. Når jeg bruger HDMI fra boks til TV og lyd fra TV til soundbar via de optiske ud- og indgange - kommer udfaldene. Når jeg bruger HDMI fra boks til TV, men lyd fra boks til soundbar via de optiske ud- og indgange - kommer udfaldene. Hvis jeg bruger stereo fra boks/TV til soundbar er der ingen problemer. Der er heller ikke problemer, når jeg bruger HDMI - incl. lyden - fra boks til TV. Håber ovennævnte skriv er til at fatte.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |