recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer SC-LX83 og Bluetooth
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer SC-LX83 og Bluetooth

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer SC-LX83 og Bluetooth
    Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:01
Hej ærede medlemmerWink

Er der mon nogle af jer kloge hoveder der ved hvordan man får sin Pioneer receiver til at få lyd via Bluetooth, eks. fra min Iphone?
Jeg har monteret Bluetooth-adaptoren bag på receiveren og prøvet at trykke på adaptor på frejnbetj. Den søger, men finder ikke nogetConfused
Nogle gode idéer?Tongue
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:08

jeg kender ikke lige til dit spørgsmål, men undrer mig over du vælger bluetooth??.. en lx83 understøtter da airplay via lokalnettet så det er vel bare at smide en ethernetledning i den og få den op at køre på nettet og hente den nyeste pioneer app så skulle du få en ret fed interface og med mulighed for at afspille din musik af den vej... og virker som en bedre løsning end bluetooth.

Mvh

René
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:28
Hej René.

Det er jo fantastisk, men HVORDAN virker det????   :-)

Skal jeg installere noget på min telefon? i givet fald hvad?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hej René.

Hvis du har en iPhone, så kan du installere en gratis Pioneer APPS fra Apple, som f.eks. virker som fjernbetjeningTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej René.

Hvis du har en iPhone, så kan du installere en gratis Pioneer APPS fra Apple, som f.eks. virker som fjernbetjeningTongue
Hej JohnTongue
det har jeg prøvet ,men kan ikke få den til at virkeConfused
Jeg er IKKE en ørn til det med internettet og steamingCry
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:45
Har du tilsluttet et ethernetkabel i receiveren?
Mvh

René
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Har du tilsluttet et ethernetkabel i receiveren?
JaTongue
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:51

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej René.

Hej JohnTongue
det har jeg prøvet ,men kan ikke få den til at virkeConfused
Jeg er IKKE en ørn til det med internettet og steamingCry
Hmmm....mystisk, jeg kunne nu godt få min Apps til at funke uden problemer. Men det med streaming og alt det gejl ved jeg desværre intet om, det har aldrig interesseret migEmbarrassed Måske derfor, at jeg nu har en AnthemLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:57
På min lx71 skal man starte hmg op for at kontrollere om receiveren får en ipadresse på dit lokalnet (hmg undermenu setup - info) men jeg ved ikke lige hvordan den er på en lx83, john ved du om osd menuerne ligner lx71 på en lx83?
Ellers ville jeg lige løbe afsnittet omkring hmg og airplay i receiverens manual

Det som oftest sker er at receiveren enten ikke får en ipadresse, eller at den får en ipadresse der ikke er på samme range eks iphonen.. De skal begge bære på samme lokalnet ellers virker det ikke... Altså receiver tilkoblet router via kabel og iphone tilsluttet samme router via wifi
Mvh

René
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 21:57
Ja men jeg synes jo det lyder skide smart og ville godt have det til at virke.
 Jeg har tilsluttet den til internettet via den boks hvor jeg også har tilsluttet min YouSee boks.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 22:01

På min lx71 skal man starte hmg op for at kontrollere om receiveren får en ipadresse på dit lokalnet (hmg undermenu setup - info) men jeg ved ikke lige hvordan den er på en lx83, john ved du om osd menuerne ligner lx71 på en lx83?
Ellers ville jeg lige løbe afsnittet omkring hmg og airplay i receiverens manual

Det som oftest sker er at receiveren enten ikke får en ipadresse, eller at den får en ipadresse der ikke er på samme range eks iphonen.. De skal begge bære på samme lokalnet ellers virker det ikke... Altså receiver tilkoblet router via kabel og iphone tilsluttet samme router via wifi
Det eneste jeg har prøvet at få til at funke fra internet var radio´en, og det lykkedes aldrig, så jeg er helt på herrens mark med de spørgsmål RenéEmbarrassed
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 22:02

Jeg kunne godt forestille mig at det var noget med IP-adressen, men som det er nu står min trådløse router på loftet, og fra den forgrener det sig ud via kabel til resten af huset, og igen via en splitter bag min stereobænk ud til hhv. receiver, YouSee boks og BD-afspiller.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu