|
YouSee, boxer og antenne |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Fumle
Ny bruger Oprettet: 02-April-2010 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 14 |
Emne: YouSee, boxer og antenne Sendt: 12-Juni-2011 kl. 05:15 |
||
Hejsa
Der hvor jeg bor (Taastrup) har jeg YouSee grundpakken igennem fællesudgifter, så jeg kan godt se Tv3 og 3+, men finder priserne hos yousee alt for høje og købte så derfor boxer uden at tænke mig alt for meget om
Så mit problem er at det eneste signal jeg har i lejligheden er fra yousee, så her er problemet:
Jeg kan ikke sætte nogen antenne på taget, da jeg bor i lejlighed, så har kigget på lidt stue antenner, men er disse gode nok f.eks denne: http://www.av-connection.dk/?PGr=2151&ML=497
Kan det sættes så ledes at jeg kun benytte signalet fra begge på engang, da jeg gerne vil bevare Tv3 og 3+
Jeg har et LG SL8000 tv hvis dette hjælper noget som helst
|
|||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 07:30 | ||
Da du bor i Tåstrup er der ikke lang ud til Hove senderen, så du skulle godt kunne bruge en indendørs antenne..
Det næste problem du får er at modtage begge ting på samme tid. da dit tv sikkert kun har en antenne indgang som nu bruges til yousee. Men der findes en gammel tråd du måske kan bruge : http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=827&zoneid=3 |
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 07:37 | ||
Hej.
Normalt vil man forbinde Boxer boksen til TV via HDMI eller SCART. Så du vil kunne se Boxer via denne av indgang og Yousee via fællesantennen som du plejer.
Hvilken antenne du skal have afhænger af hvor kraftigt signalet er. Jeg kender ikke alderen på bygningen, ved ikke hvor eller på hvilken etage du bor. Men kan du fra din lejlighed se Hove masten?
Det nemmeste er først at prøve med en af de bedste indendørs antenner der findes.
Hvis det ikke er tilstrækkeligt, ved jeg ikke om du har mulihed for at få lov til at sætte en antenne op oppe under taget og trække et antenne kabel ned til lejligheden, måske via et ventilationsrør.
Hilsen Carsten.
|
|||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 09:29 | ||
Først, har du overvejet om du kan tilkøbe de youSee kanaler som du mangler i grundpakken som favoritkanaler - det koster et kort, men det er nok lettere.
Desuden bør du sikre dig at du modtager youSee digitalt - det er normalt bedre på en 'flad' og der er flere digitale bonuskanaler (Dit LG har DVB-C/MPEG-4 efter hvad jeg kan se)
Det analoge signal er hos youSee kun til gamle fjernsyn, der ikke kan andet end modtage analogt.
youSee via fælleskablet fra vægstikket.
Nej, det er nok ikke godt. Boxer sender på kanal 31 fra Hove og den bruger kanal youSee pt. til bla TV3 digitalt.
Den artikel - plejer jeg at omtale som 'kun for radioamatører', men med de flere digitale muxer, er det ikke let at lave noget godt.
Mange fjernsyn kan i øvrigt ikke tune en blanding af DVB-T og DVB-C - det er enten eller.
Du downloader Google earth finder dit hus og senderen i Hove (ca 500 vest for Hove Overdrev), tegner en målestreg imellm dem og zoomer ind på dit hus.
Det kan være bedre at anvende en normal retningsbestemt tagantenne uden forstærker indendørs, fx placeret i et skab eller ovenpå en reol.
Med kun 7-8 km til den høje og meget kraftige Hovesender, så er der nok eb rimelig mulighed for succes.
Lars |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 09:51 | ||
Hej
Citat: Lars
Det kan være bedre at anvende en normal retningsbestemt tagantenne uden forstærker indendørs, fx placeret i et skab eller ovenpå en reol.
Er der nogen der kender den antenne der følger med i denne pakke:
Den er flad og må have størelsen til at kunne ligge ovenpå et skab?
Hilsen Carsten.
|
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 10:10 | ||
Modtageren er fra Hinke, så det er antenen måske også, og Hinke har lavet antenner i mange år, men den samlede pris for det hele er lav, så det er kvaliteten med sansynlighed også.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 12:01 | ||
Det ser ud til, det kun er til imorgen, den er billig - hvad der sker derefter er ikke godt at vide - måske skyldes det, at den er billig, at DVB T2 lurer lige om hjørnet? Antennen kan vel kun være bedre end en traditionel stueantenne, eller?
|
|||
Radiomanden
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 12:15 | ||
Med den korte afstand der er til senderen, tvivler jeg på, at det vil være svært at modtage derfra.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
reslfj
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 15:00 | ||
Det TROR jeg også, men faktisk er store dele af Tåstrup dårligt dækket indendørs.
http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/ (vælg indendørs)
Det med at se på et kort - og Google Earth er et godt kort - synes jeg nu, er et godt startpunkt. Og 2-3 sal er bedre end kælderen.
Jeg kan ikke lide antenner med forstærker indbygget. Især ikke i Hovedstaden, hvor kanal 60 anvendes (mux5).
Når vi får 4G/LTE mobilt bredbånd (2013), der anvender frekvenserne fra kanal 61-69, så kan det - i nærheden af basestationerne - blive helt nødvendig med et filter efter antennen, men foran enhver forstærker.
Der er ingen der ved om der kommer en 4G mast lige i dette Tåstrup tilfælde, men ...
Ligeledes kan det blive nødvendigt med en betydelig afskærmning, hvis mobile LTE enheder (4G telefoner/dongles) kan komme tæt på antenne og TV.
Indendørs kan man let komme indenfor 1-3 m fra en antenne og det vil ikke være godt - og helt galt uden et filter.
Lars
|
|||
|
|||
Fumle
Ny bruger Oprettet: 02-April-2010 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 14 |
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 17:35 | ||
Jeg har godt kigget på det, men her ligger problemet lidt som jeg forstår det at man skal være plus kunde til 89 kr om måned også mindst 4 kanaler til 48 og plus grundpakken er vi oppe på 326 kr om måneden også er der aligevel kun 83 kroner op til fuldpakken så kan ikke helt se fidusen idet
|
|||
Radiomanden
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 18:11 | ||
Du skal bruge et kort = Kr 30/måned, Minimum 4 Favorit = Kr 48/måned + Grundpakke, det kan ikke koste mere end Kr 180-185 /måned. Medmindre du har en meget dyr Grundpakke.
|
|||
|
|||
reslfj
Sendt: 12-Juni-2011 kl. 21:31 | ||
Jeg ved ikke, om der altid er rabat på favorit og kort. Der er normalt på alle pakkepriserne.
Det er vigtigt at have dygtige, fleksible og benhårde forhandlere, hver eneste gang man skal forhandle.
Du kan vel i øvrigt ikke slippe for at betale for grundpakken - så den går vel helt ud af regnskabet.
Lars
|
|||
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |