|
Søges: N-router med >6 porte (gigabit) |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-November-2011 kl. 11:00 |
Jeg står for at opgradere min gamle Linksys WRT54GL og havde tænkt på en Linksys E4300 som erstatning - så kunne jeg både få (dual) g/n netværk samt gigabit på lan-portene.
Problemet er bare at jeg har behov for mere end 4 porte, da jeg pt har tilkoblet en gigabit-switch (står i et andet rum), en squeezebox, en voip-box (Linksys SPA-2102) og en Popcornhour, og nu melder behovet sig også til at få en hd homerun og en boxee box koblet på. Routere med 8 gigabit-porte er tilsyneladende ikke noget af det mest udbredte på markedet... - eller også er det erhvervsorienterede løsninger. Jeg går som regel efter "simplere" og mere strømbesparende løsninger når jeg opgraderer - hvis det er økonomisk inden for rimelighedens grænser. Med simplere mener jeg noget som mindsker det samlede antal bokse og integrerer flere funktionaliter i én boks. Derfor undgår jeg gerne en løsning som hedder router+switch, men det virker ikke som om det umiddelbart er noget som findes!? Har I nogle forslag til produkter eller ændringer af mit setup? |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1844 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke set nogen Router som har mere end 4 LAN stik.
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Kig ellers på en "green" switch, så er du nede på ganske få watt som den bruger, de regulerer sig efter hvor mange af portene der aktive, kabellængde osv (hvis man skal tro producenterne).
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
...utroligt at det ikke kan lade sig gøre... - det havde jeg godt nok regnet med at det kunne :-(
Redigeret af tipsen - 10-November-2011 kl. 12:00 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Hvorfor er det så overraskende? Private har sjældent brug for mere end 4 LAN porte på samme switch, og i professionelle setups vil man givetvis foretrække et separat switch. Jo mere modulært tingene er, desto nemmere er det at fejlsøge på hardware defekter. Jeg har separat router, switch og access point i mit lille hjemmenetværk (separat AP for at kunne placere den mere hensigtsmæssigt i forhold til dækning af hele lejligheden). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Jeg går lidt den anden vej som du også kan se af mit indlæg - vil gerne have færre bokse, mindre strømforbrug og mulighed for at administrere flere ting i ét interface - men der må selvfølgelig stadig gerne være mange konfigurationsmuligheder :-)
Ville da også tro, at der er et marked for et N-router med 8 gigabit-porte - tror mange i dette forum ville kunne bruge sådan én. |
|
![]() |
|
cjoscar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
kunne denne være en mulighed ?
eller denne ?
Redigeret af cjoscar - 10-November-2011 kl. 21:36 |
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
Et lille indskudt spørgsmål til tipsen:
Har al mulig sympati for ønsket om at spare strøm. Men hvordan forbinder du rent praktisk netværksenhederne fra hele huset til een central router/switch? Med kablerl? |
|
![]() |
|
Der Alte: Det afhænger af hvilke enheder og hvor de står henne i lejligheden. Udtag fra kabeludbyder findes i stuen og det er så centrum for begivenhederne og de enheder der er nævnt ovenfor skal kobles til i stuen. Derudover er nogle enheder koblet til trådløst, mens der desuden løber et kabel til en switch i modsat ende af lejligheden, hvor en stationær, en nas, en popcornhour og en printer er koblet til med kabel.
|
|
![]() |
|
cjoscar: Gode bud - må lige checke op hvilke konfigurationsmuligheder man har på de respektive modeller - bruger dd-wrt på den nuværende og kan godt lide de muligheder der er til rådighed dér.
|
|
![]() |
|
Fra http://compnetworking.about.com/b/2010/08/24/dlink-dir632-first-80211n-8port-router.htm
Tjahh.... - Jeg er så én af de tåber der godt kan bruge sådan ét produkt - men må erkende at 632'eren ikke er helt nem at finde herhjemme... |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
Jeg savner også en med mindst 6 porte og 8 stk lyder lækkert.
Men hvor finder vi det |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |