|
Hjælp til køb af spejlrefleks |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Michaelsc
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 260 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Februar-2012 kl. 09:36 |
Hej
Da jeg lige har fået job ved Mærsk og skal ud at sejle. Har jeg kraftigt overvejet at anskaffe mig et spejlrefleks kamera, så jeg kan få nogle gode billeder af alle de oplevelser jeg får. Dette er mit første spejlrefleks.
så kameraet skal primært bruges til nattebilleder, naturbilleder, indendørsbilleder og portrætbilleder.
Det må maksimum koste 4000kr
Har overvejet et Nikon D3100, vil dette kamera kunne det som jeg søger?
Mvh
Michael Redigeret af Michaelsc - 13-Februar-2012 kl. 09:47 |
|
abacus
Super bruger Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv et Nikon 5000 og er meget tilfreds
Niels
|
|
Bruger udmeldt 10
-- Oprettet: 03-December-2007 Status: Offline Point: 530 |
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 11:27 |
|
Michaelsc
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 260 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan få ret meget til den pris (specielt brugt). Alle de kameraer der er i den kategori er stort set lige gode (stort set). Dvs det skal mest afhænge af hvad der ligger bedst i hånden på dig.
Hvis du gerne vil kunne udvide (meget) med nye objektiver og andet udstyr så vil jeg anbefale at gå efter Nikon eller Canon da der her er rigtigt meget at få efterfølgende. /ask |
|
DJCarten
Junior bruger Oprettet: 29-August-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 43 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej..
jeg invisterede selv i Maj måned - som første gangs - i mit D3100. Det er super godt starter kamera i spejlrefleks-verdenen! Jeg købte med en 18-105mm zoom objektiv - Den ekstra zoom (ifh. standart 18-55) gør rigtig meget! kunne især forestille mig til dit brug at denne ville gøre sig godt! Du må meget gerne prøve at gå ind og låse på min blog omkring mig og mit spejlrefleks. Der står også tankerne omkring nyt objekt som jeg lige har købt i denne måned. djcarten.homeip.net
|
|
http://www.3004.dk
|
|
nbu001
Guld medlem Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
Funktioner
Tak(0)
|
Canon 1100D er også et superfint starter DSLR. Jeg startede selv op med Canon 1000D, og det spillede bare. 1000D manglede video, men det er kommet med på 1100D.
Det er set til 3.099 for et kit (i DK). /Nils
Redigeret af nbu001 - 13-Februar-2012 kl. 14:57 |
|
|
|
htpcdude
Super bruger Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Funktioner
Tak(0)
|
Overvej om du får mulighed for at købe kamera undervejs på dine ture med Mærsk.
F.eks. kan et indkøb i USA spare dig for en del mønt |
|
rene49
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 871 |
Funktioner
Tak(0)
|
har du kigget på samsungs hybrid kamera?
meget kompakt system kamera, og ligger lige i det prisleje du snakker om :) |
|
Springer_dk
Bruger Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil foreslå at du tager ned i en butik hvor du kan prøve begge kameraer, altså veje dem i hånden, vurdere autofocus osv.
Prøv evt at kigge på sonys Dslr - de får også pæne ord med på vejen. Held og lykke med købet. P.S er selv lykkelig ejer af Canon 500D
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, de skal prøves. Der er nogen forskel på hvordan de ligger i hånden. Er selv meget glad for mit Canon 550D med en Tamron 17-55 f:2.8 kamera købt brugt for lige under 3000 og objektiv til 2800 - det er altså en rigtig god combo.
/ask |
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du planer om at købe flere objektiver når der bliver penge osv til det? Hvis nej så ville jeg nok selv gå efter et godt kompakt kamera, fordelen ved det er også at du så kan have det med dig næsten konstant hvis du vil.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |