recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BenQ w1200 (ny) vs. w6000 (brugt) + ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BenQ w1200 (ny) vs. w6000 (brugt) + ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Scratch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scratch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BenQ w1200 (ny) vs. w6000 (brugt) + ?
    Sendt: 09-Marts-2012 kl. 10:23
Hej alle sammen,

Så blev det min tid til at blive (lidt) voksen og købe hus. Og da vi kun er to i huset indtil videre er der et fantastisk kælderrum, hvor jeg har fået lov af min bedre halvdel til at lave et lille manderum nede. Jubiii :D
Da det er min første projektor har jeg en del spørgsmål, som jeg håber der er et par friske gutter herinde der kan svare på.

1. Hvilken af ovennævnte projektorer ville i vælge ? Har været nede i Hifiklubben og se W1200, og blev overrasket over hvor god kvaliteten i billedet egentlig var. Så her er jeg sikker på jeg ville blive tilfreds, men ville man få endnu mere kvalitet for pengene ved at gå efter en brugt w6000? Så ingen regnbuer ved w1200'eren så det burde jeg vel heller ikke gøre ved w600'eren?

2. Sidst men ikke mindst nogler alternativer til prisen max 8.000,- ?

3. Huset er et ældre byhus og kælderen ikke er i fuld højde jeg kan forestille mig det kan give lidt problemer.
Projektoren kan max komme 3,70 m fra lærredet, og har en højde på 2,10 m at arbejde med.
hvor stort et billede kan jeg forvente og hvor stort billede skal jeg gå efter ?
Og kan f.eks. w1200'eren i det hele taget monteres lofthængt og få et ordnetligt billede i den højde ?

Ved godt der er projektorer der er meget bedre, men efter jeg så w1200 er jeg sikekr på at mine krav i først omgang nok skal blive stillet, og så må vi se hvor jeg ender henne, engang i fremtiden.

Takker for jeres tid.

/Mikkel

Silence is golden when you can't think of a good answer.
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 21:39
Hej,

Angående dit spørgsmål 3 så anbefaler jeg et kig her:

http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1200-projection-calculator-pro.htm

Ved 3.70 fra lense til lærred kan du få ca. 99" med en W1200. Derved bliver lærred 124 cm højt og 220 bredt. Det varierer meget fra projektor til projektor hvor stort et billede du kan få. Prøv eventuelt selv med andre projektere.

Personligt går jeg efter en Epson TW6000, men den rammer over dit max budget på 8000. Mener den koster ca. lidt under 11. Regnbue farver eller ej - jeg tør ikke løbe nogen risk. Folk sige at man kan "lære" at se dem, og hvis man først opdager det, kan man ikke leve med det.
Til top
Scratch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scratch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 21:07
Hej tak for dit svar.
Har selvfølgelig også haft en Epson TW3200 inde i tankerne, men det billede jeg så på W1200'eren sammenholdt med at jeg ikke så noget der mindede om regnbuer, (det gjorde de 2 andre der var med derinde i øvrigt heller ikke) lå over det jeg havde forventet af en projektor til den pris.
Så egentlig er jeg vel bare ude på at høre om en BenQ w6000 har et meget bedre billede end 1200'eren.
Tak for linket det skal jeg lige tjekke ud :D

Andre inputs er mere end velkomne.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 22:36
Jeg har selv en BenQ W6000, og er meget tilfreds med den. Jeg tror performance mellem w6000 og w1200 er meget lig på billedesiden (men jeg har ikke set w1200 i aktion). W6000 har dog lens shift hvilket var et krav for mig da jeg valgte projektor. Du kan sikkert købe en brugt w6000 billigere end en ny w1200 (Jeg overvejer at sælge min w6000 da den ikke bliver brugt pt da jeg opholder mig i udlandet; hvis det har nogen interesse er du velkommen til at sende en PM).
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 00:21
Har også en W6000 og var meget i tvivl dengang om jeg skulle springe på en anden.

Sammenlignet på billed siden er de meget ens, dog har W6000 et højere lys output og måske et lille + til sort niveauet og den har lensshift.

Ville dog ikke købe en brugt medmindre der stadig er garanti på. Da pæren er en små dyr fornøjelse at skulle købe ved siden af.

Så hellere en ny og få det ekstra halve års garanti + de 2000 timers garanti på pæren som Hifiklubben giver.

Det er meget få som er påvirket af regnbue effekten og hvis man ikke ser det. Så kan man ganske roligt købe DLP
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Scratch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scratch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 22:11
Takker for indlæggene, lurer mere og mere på W6000 ikke mindst fordi at jeg ikke har så meget loftshøjde i kælderen, og hvis w1200'eren skal monteres i loftet så kommer billedet 50 cm neden under loftet, hvilket jeg går ud fra jeg ikke kan gøree noget ved ? Fordi den ikke har Lensshift ikke?
Desværre så kan W1200 for mig at se give mig et større billede end W6000 kan, hvis jeg ikke har misforstået det hele ?
Takker fordi i giver jeg lidt tid til en projektor newbie ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 22:39
Spørgsmålet er vel ikke om den ene projektor kan lave et større billede end den anden, men om den valgte projektor kan lave et passende størrelse billede. Størrelsen bør afgøres efter siddeafstand til lærred.
Til top
Scratch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scratch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 22:43
Ja du har helt ret. Det skal selvfølgelig passe sammen.
Kan se jeg ikke har fået leget ordentligt med knapperne på Projector Central. Havde regnet med omkring 95-100"  på 3.5 m afstand, det er måske for stort ? Er der nogle "regler" man kan gå ud fra ?
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér s0ad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 01:05
Har 92" på 3.80 meters afstand og det passer rigtigt godt. Min makker har 102" på samme afstand og det er en tilpas størrelse.

Redigeret af s0ad - 12-Marts-2012 kl. 01:05
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 01:37
I sidste ende er lærredstørre et spørgsmål om smag og behag. Nogen vælger forreste række i biografen, mens andre hellere vil sidde på bagerste. THX anbefaler såvidt jeg husker en billedebredde på 36 grader ved 16:9, og 48 grader ved 2.35:1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 01:52
Mht. "regler" er afstanden / lærredshøjden = 3, et udemærket udgangspunkt.
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2011
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 19:02
Jeg har 120" fra ca. 3,7 m. med Epson TW6000. Hænger i kælderloftet og har 2,05 m. mellem gulv og loft. Smider pt. billedet op på en hvid pudset kældervæg. Det ser stadig utrolig godt ud... Er så glad for at det blev den og ikke f.eks. HD33 eller andre som jeg har set på
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu