|
Lydisolering af gulv |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Tomsen
Ny bruger Oprettet: 04-Oktober-2011 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 12:26 |
Hej alle
Jeg er i den situation at jeg har købt en ejendom med kæresten, hvor der er en gammel staldbygning til. Bygningen skal bruges til dyrepension, så der skal helst ikke være ret meget andet støj end det de selv laver. Men tagetagen på stalden ville være KANON til en hjemmebio! Er det muligt at isolere gulvet på en måde, så min sub ikke kan høres nede hos dyrene? Pft Tomas
|
|
Jesper Keller
Super bruger Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder som et spændene emne, og håber da du finder hjælp til det Thomsen.
Jeg har et tillægs spørgsmål som et klogt hoved måske også kunne besvare på samme tid (Undskyld jeg stjæler dit indlæg) Er det muligt at gøre det samme i en etage ejendom? Altså at lydisolere gulvet, således at underboen ikke hører? - Kræver det tilbygning? - Kan man lægge ekstra tykt gulvtæppe, samt en sten under sub'en f.eks? Pft Jesper
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fedtmule
Bruger Oprettet: 19-Marts-2007 Status: Offline Point: 178 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du/I kan prøve at kontakte Flemming Jensen eller Anders B. Jensen fra B6 Akustik i Sæby.
|
|
Tomsen
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for inputsne indtil videre
b6akustik - udfra deres produkter, så virker det som om det er noget der koster. Men vil lige undersøge det. Det skal lige siges at det ikke er muligt at lydisolere på undersiden pga. lav loftshøjde, så det skal være ovenpå, i gulvet, hvor vi alligevel skal til at isolere for at holde stalden varm.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kommer ikke udenom at løsningen bliver dyr. Det er temmeligt krævende at lydisolere mod dybe frekvenser, især hvis der er begrænset højde at arbejde med. For dyrevelfærdens skyld, så mener jeg at du skal have nogle professionelle folk ind over, hvis du vil føre dét projekt ud i livet. Jeg synes simpelthen det er uansvarligt hvis du bygger en løsning ud fra hvad du lige kan surfe dig til af velmente råd.
|
|
Tomsen
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis jeg ikke selv kan isolere subben fra underetagen, så bliver det nok ikke til noget.
Så mange penge har jeg alligevel ikke tænkt mig at poste i en hjemmebio. Det er absolut et krav at dyrene ikke bliver generet af bioen, dels fordi det er kærestens virksomhed og dels fordi dyrene skal være glade og trygge hos hende.
|
|
PlasmaFreak
Super bruger Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 305 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor meget plads har du at gøre godt med på oversiden? Kan du hævegulvet noget?
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener det vil være et næsten håbløst projekt.
Nogle dyr kan opfange lyde og rystelser som vi overhovedet ikke kan mærke. Et eksempel på dette er fugle og hunde som er set gå helt amok før et jordskælv. Jeg tror at selv professionelle vil have svært ved at opfylde kravene. Det svarer jo lidt til at lade børnene fra en vuggestue sove i maskinhallen på et savværk Måske er løsningen en række surround høretelefoner? |
|
Tomsen
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm synes godt nok at drømmen om den ultimative hjemmebio forsvinder hastigt i øjeblikket.
Havde ikke regnet med at det ville være så svært at isolere, havde en ide om at man "bare" skulle bygge gulvet op på en bestemt måde. Evt. med et eller flere lydisolerende måtter under. PlasmaFreak: Der er meget plads at tag af til at lave et nyt gulv. Cyberguyen: Det bliver ikke med høretelefoner, så bliver projektoren i stuen.
Redigeret af Tomsen - 30-Oktober-2012 kl. 11:21 |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Funktioner
Tak(0)
|
kan du ikke bare afspille naturfilm, så er lydene da indenfor... dyreverdenen
sorry offtopic.. ku ikke dy mig privat lever vores katte fint med min hjemmebio som er kraftig, de går hvis de ikke kan lide lyden.. den mulighed har dyr i bur jo ikke, og da det er en del af levebrødet ville jeg absolut holde mig fra det.. selvom det var fristende at lave en hjemmebio på loftet.. lyd det vandrer og det koster at standse det
|
|
Mvh
René |
|
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er ingen dyr der vil tage skede at høre lidt bas en gang imelem , "comm on " du kan da nem kommer rigtig lang med selv byg og surf på nettet ,, hvis der er stalden i allerede har købt så skal du prøver at spile noget musik/film nu og høre nedunder hvor meget lyd der kommer..hvis du bruger ca 30-40 cm rigtig isolering på gulvet så vil der spise en del ... |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |